Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Zobacz także
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to porażka
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu krótkoterminowego
IATA niezadowolona z decyzji Parlamentu Europejskiego
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) wyraziło zdziwienie i zaniepokojenie decyzją Parlamentu Europejskiego o przyjęciu proponowanych poprawek do rozporządzenia w sprawie dostosowania do 55 zmian w systemie handlu uprawnieniami do emisji Unii Europejskiej (EU ETS), które rozszerzyłyby zakres EU ETS na wszystkie loty z Europejskiego Obszaru Gospodarczego od 2024 roku.
IATA podkreśla, że emisje CO2 z lotów międzynarodowych rozpoczynających się w przestrzeni powietrznej UE/EOG są już objęte porozumieniem CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), natomiast EU ETS obejmuje loty w obrębie Unii Europejskiej. Zdaniem przedstawicieli zrzeszenia, jednostronna decyzja UE o rozszerzeniu zakresu systemu ETS na loty poza UE zagrozi perspektywom głównych globalnych wysiłków na rzecz dekarbonizacji.
IATA alarmuje, że przyjęcie długoterminowego celu aspiracyjnego (LTAG) w zakresie dekarbonizacji lotnictwa przez państwa podczas 41. zgromadzenia ICAO, które odbędzie się w tym roku, jest mało prawdopodobne, jeśli Europa będzie próbowała zmusić kraje trzecie do przyjęcia rozwiązań opracowanych dla jej rynku wewnętrznego. Zdaniem reprezentantów branży lotniczej, osłabiłoby to i potencjalnie zlikwidowało istniejącą umowę CORSIA, która zgodnie z ustaleniami państw miała być jedynym globalnym środkiem stosowanym w lotnictwie międzynarodowym.
Ponadto rozszerzenie zakresu EU ETS na wszystkie loty rozpoczynające się w UE doprowadziłoby do poważnego zakłócenia konkurencji i osłabienia globalnej pozycji konkurencyjnej unijnych linii lotniczych i węzłów lotniczych.
Decyzja Parlamentu Europejskiego jest niepokojąca, ponieważ zagraża międzynarodowej współpracy w zakresie przeciwdziałania wpływowi lotnictwa na zmiany klimatu. Wzywamy Radę Europejską do wyraźnego zadeklarowania swojej determinacji w dążeniu do znalezienia wielostronnego rozwiązania podczas 41 zgromadzenia ICAO, które odbędzie się jeszcze w tym roku, oraz do zdecydowanego odrzucenia rozszerzenia systemu ETS przegłosowanego wczoraj przez Parlament. Najlepszą rzeczą, jaką UE może zrobić dla dekarbonizacji lotnictwa, jest działanie na rzecz globalnego porozumienia w sprawie lotnictwa międzynarodowego. Sygnał wysłany przez Parlament UE, że odchodzi on od porozumienia CORSIA, nieuchronnie odwróci uwagę od wielostronnej współpracy, która jest niezbędna dla zwiększenia ambicji międzynarodowego lotnictwa w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
IATA apeluje do państw członkowskich UE, aby nie powtarzały błędu, jaki popełniły w 2012 r., proponując system handlu uprawnieniami do emisji w pełnym zakresie. Europa już doświadczyła żenady związanej z jednogłośnym odrzuceniem w skali globalnej jej błędnej próby narzucenia eksterytorialnego systemu ETS w 2012 roku. Wpływ każdej regionalnej inicjatywy UE zostanie szybko zneutralizowany lub nawet pogorszy się, jeśli wykolei ona wysiłki na rzecz dekarbonizacji na szybciej rozwijających się rynkach poza Europą. Teraz nadszedł czas, aby Europa wsparła inicjatywę CORSIA i przyjęcie LTAG, co jeszcze bardziej przyspieszy globalne wysiłki na rzecz dekarbonizacji - powiedział Walsh.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Dział aktualności dnia:
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska Turystyka
Nowy turecki minister turystyki ujawnia swoje cele
Masters of Travel przewiduje spadek liczby podróży służbowych
ZUS wydał już ponad pół miliona bonów turystycznych
Mercure Szczyrk Resort wkracza w fazę pre-opening
LOT z ogromnym długiem do spłaty
IATA: Decyzja Komisji Europejskiej oderwana od rzeczywistości
Czechy podsumowują sezon narciarski
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: zostajemy pozostawieni bez wsparcia
Niepewna przyszłość linii Joon
UNWTO i UNESCO publikują wytyczne ponownego uruchomienia turystyki kulturowej
Litwini pokażą nowości na sezon turystyczny
Jest zgoda na większą pomoc dla małych przedsiębiorstw i mikrofirm
Które kierunki najmocniej drożeją?
Trasa turystyczna w Kopalni Soli Wieliczka zostanie ponownie otwarta
Za kilka dni rozpoczyna się GTM
PKP Intercity inwestuje w wagony restauracyjne
Hotel Campanile Łódź z wyższą kategorią