Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
IATA przewiduje, jakie straty spowoduje koronawirus
Epidemia koronawirusa ma negatywny wpływ na turystykę, jak i transport lotniczy.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ogłosiło, że jego wstępna ocena skutków wybuchu koronawirusa (COVID-19) wskazuje na potencjalną 13%-ową, całoroczną utratę popytu na pasażerów przez przewoźników w regionie Azji i Pacyfiku.
Biorąc pod uwagę, że wzrost dla linii lotniczych w tym regionie miał wynieść 4,8%, wpływ netto wyniesie 8,2% całorocznego spadku w porównaniu z poziomem popytu w 2019 r. W tym scenariuszu przekładałoby się to na 27,8 mld USD strat w przychodach przewoźników w regionie Azji i Pacyfiku w 2020 r., z czego większość przypadłaby na przewoźników zarejestrowanych w Chinach, a 12,8 mld USD na samym tylko chińskim rynku krajowym.
W tym samym scenariuszu przewiduje się, że przewoźnicy spoza regionu Azji i Pacyfiku poniosą stratę przychodów w wysokości 1,5 mld USD, przy założeniu, że utrata popytu ograniczy się do rynków związanych z Chinami. Dzięki temu całkowite utracone dochody w skali światowej wyniosłyby 29,3 mld USD (o 5% niższe dochody z tytułu obsługi pasażerów w porównaniu z grudniową prognozą IATA) i stanowiłyby 4,7% spadek światowego popytu. W grudniu IATA prognozowała globalny wzrost RPK na poziomie 4,1%, tak więc strata ta z nawiązką wyeliminowałaby spodziewany wzrost w tym roku, skutkując globalnym spadkiem popytu na pasażerów o 0,6% w 2020 r.
Szacunki te opierają się na scenariuszu, w którym COVID-19 ma podobny wpływ na popyt w kształcie litery V, jak to miało miejsce w przypadku SARS. Charakteryzował się on sześciomiesięcznym okresem gwałtownego spadku, po którym nastąpiło równie szybkie ożywienie. W 2003 r. SARS był odpowiedzialny za spadek o 5,1% RPK przewożonych przez linie lotnicze z Azji i Pacyfiku. Szacowany wpływ wybuchu epidemii COVID-19 zakłada również, że centrum zagrożenia pozostanie w Chinach. Gdyby rozprzestrzenił się on na rynki Azji i Pacyfiku, skutki dla linii lotniczych z innych regionów byłyby większe.
Według IATA, jest zbyt wcześnie, aby oszacować, co ta utrata przychodów będzie oznaczać dla globalnej rentowności. Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie rozwinie się epidemia i czy będzie ona miała taki sam profil jak SARS, czy też nie. Rządy będą wykorzystywać politykę fiskalną i monetarną, aby zrównoważyć negatywne skutki gospodarcze. Pewną ulgę mogą przynieść niższe ceny paliwa dla niektórych linii lotniczych, w zależności od sposobu zabezpieczenia kosztów paliwa.
To trudne czasy dla światowej branży lotniczej. Zahamowanie rozprzestrzeniania się wirusa jest najważniejszym priorytetem. Linie lotnicze stosują się do wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i innych organów odpowiedzialnych za zdrowie publiczne, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, komunikację ze światem i powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. Gwałtowny spadek popytu spowodowany przez COVID-19 będzie miał skutki finansowe dla linii lotniczych - poważne dla tych, których działalność jest szczególnie skierowana na rynek chiński. Szacujemy, że globalny ruch lotniczy zostanie ograniczony przez wirus o 4,7%, co może z nawiązką zredukować prognozowany wcześniej wzrost i spowodować pierwszy ogólny spadek popytu od czasu kryzysu SARS w 2003 r. Scenariusz taki przełożyłby się na utratę dochodów dla przewoźników w wysokości 29,3 mld dolarów. Linie lotnicze podejmują trudne decyzje o ograniczeniu przepustowości, a w niektórych przypadkach także tras. Niższe koszty paliwa przyczynią się do zrównoważenia części utraconych przychodów. To będzie bardzo trudny rok dla linii lotniczych - powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Travelist: rezerwacje wystrzeliły po konferencji premiera
Bilety Szwagropolu dostępne w aplikacji SkyCash
IATA: Decyzja Komisji Europejskiej oderwana od rzeczywistości
Czechy podsumowują sezon narciarski
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: zostajemy pozostawieni bez wsparcia
Niepewna przyszłość linii Joon
UNWTO i UNESCO publikują wytyczne ponownego uruchomienia turystyki kulturowej
Wycieczka objazdowa Śladami II Korpusu Polskiego Włochy 2015
Apel o ochronę przedsiębiorców turystycznych przed zajęciem komorniczym
IATA niezadowolona z decyzji Parlamentu Europejskiego
Jest zgoda na większą pomoc dla małych przedsiębiorstw i mikrofirm
Które kierunki najmocniej drożeją?
Trasa turystyczna w Kopalni Soli Wieliczka zostanie ponownie otwarta
Za kilka dni rozpoczyna się GTM
PKP Intercity inwestuje w wagony restauracyjne
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
weekend majowy 2010 Hiszpania, Wyspy Kanaryjskie, Grand Cana
Jakie są koszty i wymagania Polish Prestige Hotels dla obiektów?
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska Turystyka
Nowy turecki minister turystyki ujawnia swoje cele
Masters of Travel przewiduje spadek liczby podróży służbowych
ZUS wydał już ponad pół miliona bonów turystycznych
Zgoda w formie aktu notarialnego obojga rodziców