TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






KIT: Widzimy wyraźny spadek zainteresowania przyjazdami do Krakowa i Małopolski

Po dwóch latach kryzysu związanego z pandemią, w ostatnich tygodniach branża turystyczna odnotowała kolejne zawirowania związane z konfliktem za wschodnią granicą.


Widząc to Krakowska Izba Turystyki zwróciła się do grona ponad trzydziestu praktyków i ekspertów o ocenę obecnej sytuacji, związanej z kryzysem w małopolskiej turystyce, który powstał wraz z pojawiającym się zagrożeniem oraz falą uchodźców, która zaburzyła odbudowujący się po pandemiczny ruch turystyczny.

Aktualnie po przybyciu obywateli Ukrainy szeroka grupa wolontariuszy i odpowiednich służb poradziły sobie z falą uchodźców jaka dotarła do Polski, w której setki tysięcy osób otrzymało pomoc i wsparcie. Dotychczasowe szerokie zaangażowanie Polaków, pokazuje ogromną gościnność i wrażliwość na wynikłe problemy oraz bezwarunkową pomoc.

Prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Rafał Marek podkreśla, że na dzień dzisiejszy miejsca, które służyły pomocą naszym poszkodowanym sąsiadom w większości zostały doprowadzone do normalnej funkcjonalności a przybyłe ofiary konfliktu zostały przeniesione do bezpiecznych obiektów w których udzielane są nadal świadczenia, wspieranych finansowo przez licznych sponsorów z kraju, zagranicy oraz państwo polskie. Hotele oraz szeroko rozumiana infrastruktura m.in. dworce, lotniska, które brały udział w początkowej fazie pomocy udostępniając swoje zasoby, dostosowały swój serwis do aktualnej funkcjonalności i podobnie jak przed wspomnianą sytuacją oferują odprawę podróżnych, sprawną obsługę turystów przybywających i zwiedzających nasz kraj.

Mając na uwadze przedstawione opinie, badani eksperci wskazują na potrzebę podjęcia natychmiastowych działań pokazujących stabilną i bezpieczną sytuację w Polsce. Przede wszystkim zapobiegając dezinformacji za granicami naszego kraju jak i wewnątrz niego. Przedstawiciele branży turystycznej uważają, że informacje te powinny być udostępniane za pośrednictwem dostępnych mediów tak aby miały jak najszerszy zasięg i dotarły do potencjalnych turystów.

Eksperci rekomendują podjęcie jak najszybszych działań związanych z przekazem przedstawiającym Kraków, Małopolskę i nasz kraj jako stabilną destynację, która posiada gwarancję bezpieczeństwa Unii Europejskiej oraz Sojuszu Atlantyckiego, która otoczona jest w pełni kontrolowaną granicą, której przekroczenie możliwe jest wyłącznie na wyznaczonych przejściach granicznych na podstawie stosownych dokumentów.

Mając na uwadze wywołany w ostatnich tygodniach kryzys oraz powoli odradzający się rynek turystyczny po pandemii działania powinny być wielopoziomowe i podzielone na poszczególne etapy, polegający na zintensyfikowanych działaniach PR, networkingu, podróży studyjnych oraz kampanii wizerunkowej. Wykorzystując do tego dostosowaną formę i poziom komunikacji przy wykorzystaniu mediów społecznościowych i ogólnodostępnych. Ważne jest również aby w komunikacji wykorzystać również informacje o zniesieniu z dniem 28 marca 2022, w dużej części obostrzeń związanych z kończącą się pandemią, co pozwoli na odrodzenie się turystyki, zwłaszcza turystyki miejskiej, która najbardziej ucierpiała przez ostatnie dwa lata.

Segmentacja rynku turystycznego z którego reprezentowani byli eksperci/praktycy

  • 39,6% Touroperator
  • 22,9% Przewodnik/pilot
  • 14,6% Transport
  • 10,4% HoReCa
  • 8,3% MICE (turystyka biznesowa)
  • 4,2% Atrakcje Turystyczne
  • 2,0% Uczelnie
    91% badanych przewiduje znaczny spadek zainteresowania przyjazdami turystycznymi do Małopolski z uwagi na wojnę na Ukrainie. 88% ankietowanych wskazało znaczące i bardzo dużą liczbę anulacji rezerwacji usług turystycznych










    Anulacja rezerwacji usług turystycznych w perspektywie czasowej
    • 48,5% anulacje rozpoczęły się od początku rozpoczęcia konfliktu do dnia 18.03
    • 18,2% najbliższe dni, tydzień do 27.03
    • 27,3% w przedziale tydzień - miesiąc do 18.04 (do Poniedziałku Wielkanocnego)
    • 39,4% do rozpoczęcia wakacji do 30.06
    • 15,2% do końca roku
    • 6,1% na kolejne lata


    Kierunki z jakich odnotowuje się i przewiduje spadek zainteresowania podróżami turystycznymi do Krakowa i Małopolski
      42,4% Francja
    • 39,4% Stany Zjednoczone, Kanada
    • 39,4% Włochy
    • 33,3% Wielka Brytania
    • 24,2% Kraje Skandynawskie
    • 21,2% Austria, Szwajcaria:
    • 21,2% Hiszpania
    • 18,2% Polska
    • 15,2% Izrael
    • 12,1% Azja
    • 9,1% Litwa, Łotwa, Estonia
    • 6,1% Słowacja, Węgry, Czechy
    • 9,1 % pozostałe




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
krakowska izba turystyki wojna ukraina Kraków Małopolska


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję