TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






KIT: Widzimy wyraźny spadek zainteresowania przyjazdami do Krakowa i Małopolski

2022-03-24

Po dwóch latach kryzysu związanego z pandemią, w ostatnich tygodniach branża turystyczna odnotowała kolejne zawirowania związane z konfliktem za wschodnią granicą.

r e k l a m a


Widząc to Krakowska Izba Turystyki zwróciła się do grona ponad trzydziestu praktyków i ekspertów o ocenę obecnej sytuacji, związanej z kryzysem w małopolskiej turystyce, który powstał wraz z pojawiającym się zagrożeniem oraz falą uchodźców, która zaburzyła odbudowujący się po pandemiczny ruch turystyczny.

Aktualnie po przybyciu obywateli Ukrainy szeroka grupa wolontariuszy i odpowiednich służb poradziły sobie z falą uchodźców jaka dotarła do Polski, w której setki tysięcy osób otrzymało pomoc i wsparcie. Dotychczasowe szerokie zaangażowanie Polaków, pokazuje ogromną gościnność i wrażliwość na wynikłe problemy oraz bezwarunkową pomoc.

Prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Rafał Marek podkreśla, że na dzień dzisiejszy miejsca, które służyły pomocą naszym poszkodowanym sąsiadom w większości zostały doprowadzone do normalnej funkcjonalności a przybyłe ofiary konfliktu zostały przeniesione do bezpiecznych obiektów w których udzielane są nadal świadczenia, wspieranych finansowo przez licznych sponsorów z kraju, zagranicy oraz państwo polskie. Hotele oraz szeroko rozumiana infrastruktura m.in. dworce, lotniska, które brały udział w początkowej fazie pomocy udostępniając swoje zasoby, dostosowały swój serwis do aktualnej funkcjonalności i podobnie jak przed wspomnianą sytuacją oferują odprawę podróżnych, sprawną obsługę turystów przybywających i zwiedzających nasz kraj.

Mając na uwadze przedstawione opinie, badani eksperci wskazują na potrzebę podjęcia natychmiastowych działań pokazujących stabilną i bezpieczną sytuację w Polsce. Przede wszystkim zapobiegając dezinformacji za granicami naszego kraju jak i wewnątrz niego. Przedstawiciele branży turystycznej uważają, że informacje te powinny być udostępniane za pośrednictwem dostępnych mediów tak aby miały jak najszerszy zasięg i dotarły do potencjalnych turystów.

Eksperci rekomendują podjęcie jak najszybszych działań związanych z przekazem przedstawiającym Kraków, Małopolskę i nasz kraj jako stabilną destynację, która posiada gwarancję bezpieczeństwa Unii Europejskiej oraz Sojuszu Atlantyckiego, która otoczona jest w pełni kontrolowaną granicą, której przekroczenie możliwe jest wyłącznie na wyznaczonych przejściach granicznych na podstawie stosownych dokumentów.

Mając na uwadze wywołany w ostatnich tygodniach kryzys oraz powoli odradzający się rynek turystyczny po pandemii działania powinny być wielopoziomowe i podzielone na poszczególne etapy, polegający na zintensyfikowanych działaniach PR, networkingu, podróży studyjnych oraz kampanii wizerunkowej. Wykorzystując do tego dostosowaną formę i poziom komunikacji przy wykorzystaniu mediów społecznościowych i ogólnodostępnych. Ważne jest również aby w komunikacji wykorzystać również informacje o zniesieniu z dniem 28 marca 2022, w dużej części obostrzeń związanych z kończącą się pandemią, co pozwoli na odrodzenie się turystyki, zwłaszcza turystyki miejskiej, która najbardziej ucierpiała przez ostatnie dwa lata.

Segmentacja rynku turystycznego z którego reprezentowani byli eksperci/praktycy

  • 39,6% Touroperator
  • 22,9% Przewodnik/pilot
  • 14,6% Transport
  • 10,4% HoReCa
  • 8,3% MICE (turystyka biznesowa)
  • 4,2% Atrakcje Turystyczne
  • 2,0% Uczelnie
    91% badanych przewiduje znaczny spadek zainteresowania przyjazdami turystycznymi do Małopolski z uwagi na wojnę na Ukrainie. 88% ankietowanych wskazało znaczące i bardzo dużą liczbę anulacji rezerwacji usług turystycznych










    Anulacja rezerwacji usług turystycznych w perspektywie czasowej
    • 48,5% anulacje rozpoczęły się od początku rozpoczęcia konfliktu do dnia 18.03
    • 18,2% najbliższe dni, tydzień do 27.03
    • 27,3% w przedziale tydzień - miesiąc do 18.04 (do Poniedziałku Wielkanocnego)
    • 39,4% do rozpoczęcia wakacji do 30.06
    • 15,2% do końca roku
    • 6,1% na kolejne lata


    Kierunki z jakich odnotowuje się i przewiduje spadek zainteresowania podróżami turystycznymi do Krakowa i Małopolski
      42,4% Francja
    • 39,4% Stany Zjednoczone, Kanada
    • 39,4% Włochy
    • 33,3% Wielka Brytania
    • 24,2% Kraje Skandynawskie
    • 21,2% Austria, Szwajcaria:
    • 21,2% Hiszpania
    • 18,2% Polska
    • 15,2% Izrael
    • 12,1% Azja
    • 9,1% Litwa, Łotwa, Estonia
    • 6,1% Słowacja, Węgry, Czechy
    • 9,1 % pozostałe



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
krakowska izba turystyki wojna ukraina Kraków Małopolska


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję