Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
W wystawianiu gwarancji nie ma automatyzmu
Bardzo trudna sytuacja na rynku, spowodowana pandemią COVID-19 spędza sen z powiek wielu właścicielom i pracownikom biur podróży.
Większość organizatorów turystyki ciągle walczy i przetrwanie, jednakże w związku z bardzo niewielką pomocą, jaką otrzymała branża kilku touroperatorów zostało zmuszonych do ogłoszenia niewypłacalności, niektórzy po cichu zakończyli działalność, inni zawiesili działalność z nadzieją na powrót w lepszych czasach. Zapytaliśmy ubezpieczycieli, czy nie przewidują jakichś trudności dla organizatorów, którzy po kryzysie (który się kiedyś musi skończyć) będą chcieli powrócić do działalności, tudzież dla nowych touroperatorów.
Jerzy Świątek, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych Signal Iduna podkreśla, że w przygotowywaniu ofert gwarancji ubezpieczeniowych nie ma żadnego automatyzmu. Turystyczna gwarancja ubezpieczeniowa musi odpowiadać potrzebom organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych (PUNPUT). Oferta gwarancji ubezpieczeniowej przygotowywana jest indywidualnie i jest uzależniona od obrotu przedsiębiorcy, oferowanych kierunków imprez, wysokości i terminu przyjmowanych zaliczek na poczet przyszłych imprez oraz sytuacji finansowej przedsiębiorcy. Nie zamierzamy zmieniać naszego nastawienia i sposobu działania w przyszłości, nie przewidujemy więc zmiany warunków udzielania gwarancji - przekonuje Świątek. W gronie naszych partnerów znalazła się grupa przedsiębiorców, którzy z powodu pandemii już podjęli decyzję o zawieszeniu lub zakończeniu działalności. Rozumiemy ich, jednak nie komentujemy tych decyzji i nie doradzamy przedsiębiorcom w tej kwestii. Każda taka decyzja musi być głęboko przemyślana i uwzględniać specyfikę działalności danego przedsiębiorcy. Liczymy, że nadal będziemy w kontakcie i pomożemy im wrócić na rynek, gdy w ich ocenie sytuacja będzie ku temu sprzyjająca. - dodaje
Przedstawiciel Signal Iduny podkreśla, że do działań wpływających stabilizująco na część branży turystycznej, z pewnością należy zaliczyć wydane w kwietniu rozporządzenie Ministra Finansów zmniejszające roczny przychód deklarowany do określenia minimalnej sumy gwarancji w 2020 roku do 30% przychodu osiągniętego w roku 2019. Z tej zmiany nie skorzystają jednak mniejsi organizatorzy, którzy w większości korzystają z minimalnych sum gwarancji określonych w rozporządzeniu.
Jerzy Świątek zapewnia, że całym okresie pandemii, Signal Iduna oferuje gwarancje turystyczne, zarówno odnawiając gwarancje udzielone wcześniej, jak i oferując gwarancje nowym organizatorom turystyki i PUNPUT-om. Podobne stanowisko zajmuje Europa Ubezpieczenia. "Obecnie udzielamy gwarancji turystycznych tylko naszym dotychczasowym partnerom, którzy kontynuują działalność oraz nowo powstającym firmom planującym działalność na terenie Polski i krajów ościennych" - komentuje rzecznik prasowy ubezpieczyciela, Mariusz Gawrychowski.
Signal Iduna podkreśla, że trudny czas pandemii, nie jest jedynie okresem, kiedy przedsiębiorcy turystyczni rezygnują z działalności, ale także powstają nowe podmioty na rynku. Podczas gdy jedni organizatorzy decydują się na zawieszenie działalności, do nas zgłaszają się dość licznie nowi przedsiębiorcy, którzy dopiero zamierzają rozpocząć działalność organizatora, mają własny pomysł i mimo obecnej sytuacji rynkowej dostrzegają szansę na rozwój swojej firmy. - komentuje Świątek.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Co z gwarancjami ubezpieczeniowymi?
[2020-10-06 17:30 188.146.97.*]
Ależ nieładnie jest mijać się z prawdą, Panie Rzeczniku Signal Iduna. Mamy korespondencję na to, jaka była Państwa prawdziwa i faktyczna wykładnia. Było nam ogromnie przykro... Ewa Stępniak odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
50 gmin uzdrowiskowych otrzyma dofinansowanie
Port w Gdańsku stawia na rozwój turystyki
Ryanair rozpoczyna sprzedaż biletów na trasach długodystansowych
Polska kolej będzie nowocześniejsza?
Wizz Air Abu Zabi odbiera swój pierwszy samolot
Traveldata: Thomas Cook bardzo drogą lekcją dla turystyki
O ile ceny spadają jesienią? I od kiedy jest taniej?
AmRest przejmuje restauracje w Niemczech
Fly.pl z nominacją do kolejnej nagrody
Ceny wyjazdów na Maltę notują kolejne tygodniowe spadki
Jakie hotele najbardziej podrożały w marcu?
DOPŁATY PALIWOWE - kontra - SPADEK KURSU WALUT!!!
O ile spadła wartość rynku gastronomicznego?
Rosną przychody greckich firm turystycznych
Dokąd Polacy chcą polecieć w 2023?
Rośnie popularność wietnamskiej kuchni
Nowe usługi dla podróżujących samolotami
Darmowa kawa w dublińskich lokalach
Kościoły drewniane w Wielkopolsce ??