TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Ryanair podaje wyniki finansowe za I kwartał

Ryanair Holdings plc podał wyniki finansowe za I kwartał swojego roku obrotowego.


Holding zanotował stratę w wysokości 273 mln euro. W analogicznym okresie roku wcześniejszego, holding notował stratę w wysokości 185 mln euro.





Ruch lotniczy w I kwartale wzrósł z 0,5 mln do 8,1 mln dzięki zwiększeniu przepustowości w maju i czerwcu.W czerwcu Ryanair otrzymał pierwszego Boeinga B737-8200 "Gamechanger". Saldo gotówkowe na koniec czerwca wyniosło 4,06 mld EUR (wzrost z 3,15 mld EUR na dzień 31 marca). W maju Ryanair Holdings wyemitował 5-letnie niezabezpieczone obligacji o wartości 1,2 mld euro. Dług netto spadł z 2,28 mld euro na dzień 31 marca do 1,66 mld euro na dzień 30 czerwca (obligacja o wartości 850 mln euro została spłacona w czerwcu).

Covid-19 nadal siał spustoszenie w naszej działalności w I kwartale, kiedy to większość lotów wielkanocnych została odwołana, a w maju i czerwcu nastąpiło wolniejsze niż oczekiwano złagodzenie restrykcji rządowych UE dotyczących podróżowania. Znaczna niepewność związana z zielonymi listami (szczególnie w Wielkiej Brytanii) i wyjątkowa ostrożność rządu w Irlandii oznaczały, że rezerwacje w I kwartale były bliskie i po niskich cenach. W ciągu kwartału utrzymywaliśmy samoloty i załogi na bieżąco i zatrudniliśmy dodatkowy personel pokładowy, aby umożliwić nam szybką odbudowę w II kwartale, gdy ograniczenia ulegną złagodzeniu. Wprowadzenie 1 lipca cyfrowych certyfikatów Covid UE oraz zniesienie kwarantanny dla zaszczepionych przylatujących do Wielkiej Brytanii od połowy lipca spowodowało gwałtowny wzrost rezerwacji w ostatnich tygodniach. Ceny pozostają poniżej poziomów sprzed Covid-19, a pasażerowie Ryanair podróżujący tego lata nadal będą mogli liczyć na bardzo korzystne warunki, ponieważ skupiamy się na odbudowie ruchu, miejsc pracy i turystyki w naszej europejskiej sieci. W oparciu o bieżące rezerwacje spodziewamy się wzrostu ruchu z ponad 5 mln w czerwcu do prawie 9 mln w lipcu i ponad 10 mln w sierpniu, o ile nie wystąpią dalsze problemy związane z Covid w Europie. - powiedział dyrektor generalny Grupy Ryanair Holdings, Michael O'Leary.

Przychody z działalności rozkładowej w I kwartale roku obrotowego 2021/22 wzrosły o 91% do 192 mln euro dzięki wzrostowi ruchu z 0,5 mln do 8,1 mln (przy współczynniku wykorzystania miejsc 73%). Chociaż ruch znacznie wzrósł (w porównaniu z I kwartałem roku wcześniejszego), odwołanie lotów wielkanocnych i opóźnione złagodzenie rządowych ograniczeń w podróżowaniu po Unii Europejskiej w maju i czerwcu wymagało znacznej stymulacji cenowej. Przychody dodatkowe okazały się dobre, generując około 22 EUR na pasażera, ponieważ coraz więcej gości wybierało priorytetowe wejście na pokład i rezerwację miejsc.

W rezultacie całkowity przychód wzrósł o prawie 200% do ponad 370 mln euro w I kwartale. Koszty operacyjne wzrosły o 116% do 675 mln euro, na co wpływ miały przede wszystkim koszty zmienne, takie jak paliwo, opłaty lotniskowe i handlingowe oraz opłaty trasowe. Zapotrzebowanie Grupy na paliwo jest zabezpieczone w niemal 60% na rok obrotowy 2012 na poziomie 565 USD za tonę metryczną, a w około 35% na rok obrotowy 2013 na poziomie 600 USD. Kredyty węglowe są w pełni zabezpieczone na rok obrotowy 2012 i w ok. 35% zabezpieczone na rok obrotowy 2013 po cenie poniżej 24 euro za EUA (w porównaniu do kursów terminowych powyżej 50 euro).

W I kwartale Ryanair wynegocjował niższe koszty lotniskowe, zachęty do odzyskiwania należności oraz przedłużenie wielu umów dotyczących rozwoju lotnisk. Oprócz wcześniej ogłoszonych umów (z Billund, Rygą, Sztokholmem, Zadarem i Zagrzebiem) oraz długoterminowych przedłużeń umów dotyczących rozwoju tanich połączeń w Londynie Stansted (do 2028 r.), Mediolanie Bergamo (do 2028 r.) i Brukseli Charleroi (do 2030 r.), Grupa podwoiła przepustowość w Rzymie (Fiumicino), dodała nowe trasy do Helsinek i uruchomi tej zimy nowe bazy w Turynie i Agadirze.

W czerwcu Ryanair odebrał pierwsze 3 samoloty B737-8200 "Gamechanger" z 210 zamówień. Samoloty te mają o 4% więcej miejsc, o 16% niższe spalanie paliwa i o 40% niższą emisję hałasu.

Irlandzki holding lotniczy podkreśla, że rok finansowy 2021/22 nadal stanowi wyzwanie, a ograniczenia w podróżowaniu związane z Covid-19 przedłużają niepewność. Po wprowadzeniu 1 lipca unijnych DCC (i złagodzeniu zasad kwarantanny w Wielkiej Brytanii) dla osób w pełni zaszczepionych, grupa odnotowała znaczne ożywienie rezerwacji w II kwartale, choć przy niskich taryfach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
ryanair wyniki finansowe Boeing B737-8200 Michael O Leary




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję