Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot Mediolan 19 - 22.06.2025
- PILOT Bratysława Wiedeń Brno
- Praca w biurze podróży w Krakowie
- Przewodnik w Toskanii
- Pracownik biura podróży
- PRACA W TURCJI - SEZON 2025
- Pilotaż wycieczek szkolnych z Pucka/kwiecień,maj
- specjalista ds. turystyki - dział rezerwacji
- Przewodnik po Budapeszcie
- Praca biurowa Warszawa


Miliony spotów firm turystycznych w internecie
2017-07-31Jak reklamuje się branża turystyczna w internecie? Które firmy przejawiają największą aktywność na tym polu?
r e k l a m a
Spośród blisko 55 mln emisji reklam wideo online firm z branży turystycznej jedna trzecia odbywała się za pośrednictwem Youtube.com. Nadawcą spotów o największym dotarciu do odbiorców było biuro podróży Rainbow - wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius Polska.
Reklamy wideo online firm z branży turystycznej dotarły w czerwcu do 9,8 mln polskich internautów, co stanowi ponad jedną trzecią wszystkich użytkowników sieci korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów. W tym czasie w sieci zostało wyemitowanych blisko 55 mln spotów promujących szeroko rozumiane usługi turystyczne, w tym przewoźników, linie lotnicze, biura podróży, hotele czy atrakcyjne podróżniczo regiony (źródło: gemiusAdReal).
Wzmożona aktywność operatorów i pośredników
Tuż przed wakacjami najaktywniej w swojej branży reklamowały się biuro podróży Rainbow, porównywarka cen hotelowych Trivago oraz portal turystyczny Wakacje.pl. Na spoty promujące "tęczowe" wycieczki natrafiło ponad 15 proc. polskich internautów, a kreacje wideo tej marki wyświetliły się użytkownikom sieci 12,8 mln razy. Reklamy Trivago oglądało 14 proc. surfujących po sieci, a spoty tej marki miały w analizowanym miesiącu 10,1 mln emisji. Wakacje.pl z dotarciem do 10,5 proc. internautów uplasowały się na trzecim miejscu rankingu. Kampanie wideo online promujące ofertę tego serwisu odnotowały 16,7 mln emisji.
YouTube na czele stawki
Najwięcej internautów miało do czynienia z reklamami branży turystycznej podczas korzystania z Youtube.com. W serwisie tym wygenerowano blisko 18,3 mln emisji spotów, które oglądała jedna piąta użytkowników sieci. W serwisach należących do Grupy Wirtualnej Polski reklamy wideo podmiotów turystycznych odtwarzano 16,9 mln razy, a dotarły one do co dziesiątego internauty. Trójkę największych wydawców tej branży zamyka Grupa Interia.pl z dotarciem do 6 proc. użytkowników i 5,4 mln odtworzeń.
Zachodni sąsiedzi wybierają podobnie
Youtube.com jest także liderem w zestawieniu najpopularniejszych wydawców dla niemieckiego rynku reklamy wideo online branży turystycznej. W serwisie należącym do Google a kreacje analizowanej branży dotarły do 11 proc. użytkowników sieci, przy liczbie 17,7 mln emisji. Ogółem branża turystyczna w Niemczech wyemitowała 71,2 mln spotów, które dotarły do 29 proc. internautów. Top3 marki z branży turystycznej, które najmocniej reklamowały się w wideo online u naszych zachodnich sąsiadów to Booking.com, Trivago i Lufthansa.
Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UE podpisuje umowę z Kanadą w sprawie danych
Itaka: który salon okazał się
Unia wspiera turystykę dobrymi
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków
Dział hotele, pensjonaty:
Unia wspiera turystykę dobrymi
Mazowsze przyciągnęło więcej
GUS: liczba turystów w Polsce
Starsze aktualności:
Wenecja idzie dalej z
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej
Grecja próbuje odzyskać marmury z
Duży touroperator
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Hotel Gołębiewski nie ruszy w
Turystyka dużo lepiej oceniana przez
Czy lato w Grecji będzie
Polacy jadą chętnie na kolejny długi
Niewielkie spadki cen
Trump chce zrewolucjonizować amerykański system kontroli lotów
Konkurs barmański na Targach EuroGastro
Wyjazdy do Grecji jak świeże bułeczki?
Webinarium poświęcone strategii odbudowy turystyki po kryzysie
Ilu pasażerów przewiózł FlixBus?
Singapore Airlines i Garuda rozszerzają umowę codeshare
Lotnisko Chopina z planami rozbudowy
TUI uśmiecha się do klientów Thomasa Cooka
Novotel udostępni gościom gry w rozszerzonej rzeczywistości
Wynajmujesz turystom to musisz mieć firmę
IHG Hotels wdraża nowy program czystości
17 greckich plaż traci Błękitną Flagę
Refleksja nad turystyką motywem przewodnim Światowego Dnia Turystyki
Na Teneryfie zarządzono ewakuacje z budynków
TSUE: Swoboda świadczenia usług nie koliduje z obowiązkiem informacyjnym
PTTK organizuje konferencję poświęconą turystyce rowerowej
Ryanair podaje wyniki finansowe za I kwartał
Użytkownicy Pyszne.pl wybrali najlepsze restauracje
Mocne wejście SmartWings na polski rynek