Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Sejm przegłosował przepisy dot. tarczy antykryzysowej
Sejm przegłosował przepisy wprowadzające tarczą antykryzysową. Same przepisy, w zakresie dotyczącym turystyki, delikatnie mówiąc, nie wywołują entuzjazmu w branży. Kolejnym etapem procesu legislacyjnego będzie głosowanie w Senacie.
Na pakiet składają się: ustawa a zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (specustawa); ustawa o zmianie ustawy o systemie instytucji rozwoju (PFR). A także projekt ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (polityka nowej szansy), który nie został jeszcze uchwalony.
Dla branży turystycznej najistotniejsze są przepisy dotyczące odroczenia skuteczności rozwiązania umowy o imprezę turystyczną, o 180 dni, jeśli rozwiązanie jest spowodowane epidemią, możliwości wydania klientowi vouchera do wykorzystania w ciągu roku, zamiast zwrotu wpłaty. Co do wprowadzenia odroczenia to w dalszym ciągu istnieją wątpliwości co do zgodności tego przepisu (art. 15k), z dyrektywą turystyczną, choć oczywiście przedstawiciele ministerstwa stoją na stanowisku, że wszystko jest w najlepszym porządku. Pisaliśmy o tym w piątkowej relacji z telekonferencji ministra Guta-Mostowego z przedstawicielami touroperatorów - Touroperatorzy: potrzebujemy jasnych i spójnych rozwiązań.
Pewne nadzieje, na choć niewielką pomoc wzbudzały kwestie przejęcia opłacania składek ZUS, dla najmniejszych firm, na 3 miesiące przez państwo, a także dopłat do pensji pracowników, niestety i z nich nie wszyscy będą mogli skorzystać. Patrząc po komentarzach przedstawicieli branży, nastroje nie są najlepsze, w wypowiedziach dominuje rezygnacja i rozgoryczenie. Niektórzy przedsiębiorcy obawiają się, że vouchery nie spotkają się z zainteresowaniem klientów. Podobne wnioski można wyciągnąć z wypowiedzi m.in wiceprezesa Itaki Piotra Henicza, który w piątkowej debacie postulował wprowadzenie obligatoryjnego przyjmowania przez klientów voucherów, pod warunkiem, że ich wartość będzie wyższa, niż wpłata klienta. Przedsiębiorcy obawiają się także, że odroczenie zwrotu wpłaty o pół roku spowoduje gniew turystów i wzrost niechęci do biur podróży. Z drugiej jednak strony, dla wielu touroperatorów może oznaczać utrzymanie płynności finansowej w tym najtrudniejszym okresie. Tak naprawdę dopiero czas pokaże, czy nowe przepisy pomogą firmom turystycznym, czy wręcz odwrotnie.
W związku z ogłoszeniem światowej pandemii koronawirusa termin rozwiązania bądź odstąpienia od umowy o imprezę turystyczną, o którym mowa w art. 47 ust. 4 oraz art. 47 ust. 5 pkt 2, jest skuteczny z mocy prawa po upływie 180 dni. Dotyczy to umów rozwiązanych w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2. Takie rozwiązanie powstrzyma w najbliższych dniach i tygodniach lawinowe ogłaszanie niewypłacalności przez organizatorów turystyki, a tym samym pozwoli to uniknąć setek tysięcy poszkodowanych klientów. Wiele umów zostanie przeniesionych na przyszłe terminy, a w konsekwencji ma szanse ochronić większość organizatorów turystyki, przesunąć ewentualne niewypłacalności i rozłożyć je w czasie. Rozwiązanie to da możliwości na zorganizowanie odpowiednich kredytów pomostowych czy skorzystanie ze specjalnej pomocy państwa w celu zapewnienia płynności branży turystycznej. Alternatywnie klient może skorzystać z propozycji organizatora turystyki do otrzymania vouchera na realizację imprezy turystycznej w przyszłości, w ciągu roku od dnia, w którym miała się odbyć. Niezbędną przesłanką w tym zakresie będzie zgoda podróżnego w zakresie otrzymania odpowiedniego vouchera. Przyjęcie przez klienta vouchera nie powoduje rozwiązania umowy z organizatorem turystyki, dlatego środki wpłacone przez klientów będą podlegały ochronie przed niewypłacalnością. Voucher ma umożliwić istotną zmianę warunków umowy między stronami poprzez wskazanie np. nowego miejsca destynacji, czasu odbycia podróży itp. Dodatkowo, wpłacone środki nie będą traktowane jako nowe wpłaty klientów, stąd nie znajdzie zastosowania regulacja dotycząca przedpłat na poczet modyfikacji gwarancji ubezpieczeniowych, bankowych czy ubezpieczeń na rzecz klientów przez organizatorów turystyki. Vouchery dla klientów będą więc w pełni chronione i umożliwią sprawne przekładanie imprez turystycznych na korzystniejszych warunkach. - tyle odnośnie do turystyki napisano w uzasadnieniu ustawy.
Poniżej projekt nowelizacji ustawy.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20200328_299.pdf
Oraz autopoprawka
Możesz także pobrać plik: turinfo_20200328_299-a.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Sejm przyjął specustawę
[2020-03-29 12:41 192.95.4.*]
Przecież to urzędniczy bełkot, niezrozumiały dla przeciętnego przedsiębiorcy! Tu nie chodzi o to, żeby komukolwiek pomóc - te grafomańskie zapisy mają tylko stworzyć dupochron dla rządzących, których sytuacja po prostu przerosła!!! odpowiedz »
Dział gastronomia:
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Długie weekendy listopadowe również
Sierpień będzie lepszy od
Dział hotele, pensjonaty:
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Powstaje wielka grupa serwisów
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Zrównoważony rozwój ważny dla
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Hotele Mercure zachęcają do zwiedzenia miast
Francja przegrywa z Airbnb w Trybunale Sprawiedliwości
Stabilne ceny w biurach podróży
Ryanair zapowiada dalsze redukcje lotów
Dokąd na wakacje z dzieckiem nad morze?
Wypadek autokaru z Polakami w Egipcie
Rosyjskie linie lotnicze na unijnej czarnej liście
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
weekend majowy 2010 Grecja, Rodos- Hotel Bayside Katsaras***
Centrum Nauki Kopernik zmienia zasady sprzedaży biletów
Nowe miejsca postojowe dla samolotów w Katowice Airport
Rainbow podpisał umowę ze Smartwings
Nowy partner Olimpiady Umiejętności Hotelarskich
Czesi chętniej przyjeżdżają do Polski
Grecki premier potwierdza, że Grecja otworzy się dla turystów
Miliony spotów firm turystycznych w internecie
Ceny wyjazdów turystycznych znowu w górę
Zakaz lotów nad Muzeum Auschwitz
ECTAA krytykuje Pakiet Mobilności
Itaka nagrodzona za swój budynek
Słaba sprzedaż sezonu letniego - nowy kłopot organizatorów
Henley: Polski paszport mocniejszy od amerykańskiego