Małopolska radzi jaką wodę dobrać do posiłku
O tym, że do konkretnych dań pasują różne wina czy piwa - mówi się już o dawna. Teraz przyszedł czas na wodę. Małopolska po raz kolejny przeciera szlaki i rusza z pierwszą w Polsce kartą wód mineralnych.
Jak przekonuje Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Małopolską Kartę Wód Mineralnych ciepło przyjęli już restauratorzy, którzy odwiedzili targi Culinary Innovators w Warszawie. Teraz bogactwo małopolskich źródeł będą mieli szansę poznać goście hoteli i restauracji w całej Polsce.
Do dań rybnych najlepsza jest woda, która w swoich aromatach ma nuty owocowe, z lekkim akcentem liści. Do sezonowanej wołowiny - ta, która jest bardziej szorstka, a nawet lekko kwasowa. Wody o subtelnych aromatach to z kolei idealna para do mlecznych czy karmelowych deserów. Wszystkie te porady można znaleźć w Małopolskiej Karcie Wód Mineralnych, którą opracowali wybitni hydrosommelierzy. To pierwszy taki projekt w Polsce.
Nie ma drugiego takiego regionu, który byłby tak bogaty w wody. Liczby mówią same za siebie - co trzecia woda mineralna na sklepowej półce pochodzi z ujęcia, które znajduje się na terenie naszego województwa. Mało kto o tym wie, dlatego postanowiliśmy wypromować to bogactwo w nowoczesny i zupełnie niebanalny sposób - tworząc Małopolską Kartę Wód Mineralnych. Przecieramy tym samym szlaki, bo w Polsce jeszcze nikt nie wpadł na to, że konkretne typy potraw czy trunków można również parować z wodą - a nie tylko z winem czy piwem - podkreśla Leszek Zegzda z zarządu województwa.
W Małopolskiej Karcie Wód Mineralnych znajduje się obecnie 20 rodzajów wód. Oprócz opisu smaków i aromatów, konsumenci znajdą tam też ważne informacje nt. zawartości składników mineralnych czy ciekawostki związane z ich źródłem.
Małopolska premiera projektu odbyła się w Restauracji Filipa 18 w hotelu Indigo, w której już funkcjonuje Małopolska Karta Wód Mineralnych. Wkrótce trafi ona do restauracji i hoteli w całym kraju.
Poniżej Małopolska Karta Wód.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20180711_karta_wd.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Nowa inicjatywa w Małopolsce
[2018-07-11 18:34 89.64.23.*]
To się nazywa dęcie w trąby marketingu. Większość określeń zapożyczonych od winiarzy, nijak się ma do wskazówek fachowców, którzy mogą określić komu jaką wodę polecić. Istotny jest zarówno ogólny skład mineralny, a także procentowy udział poszczególnych składników. Może ktoś da się nabrać na branżową nowo mowę, oby takich osób było jak najmniej. Bohdan J. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Pizza Hut wprowadza flotę elektrycznych skuterów
Katarzyna Walczak laureatką konkursu Dyrektor Marketingu Roku
UNWTO: przyłóżmy się do ratowania klimatu
Pomorscy radni przeciwni podwyżce cen opłat lotniskowych
Wybuch wulkanu Stromboli: Ofiara śmiertelna i zaginieni
TUI zamknie ponad 160 salonów w Wielkiej Brytanii
Udane pierwsze półrocze dla greckiej turystyki
Kto ma zapłacić podatek za premie od booking.com?
Ecco Holiday zakończyło cykl spotkań dla agentów
Tempo wzrostu ruchu lotniczego niezadowalające
Konferencja poświęcona nowoczesnym technologiom w hotelarstwie i gastronomii
Hotel Senator dołącza do Fundacji Polskie Hotele Niezależne
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: wykorzystajmy możliwości jakie daje program szczepień
Dokąd polecieli Polacy z Join UP!
Rozporządzenie rozszerzające Tarczę 6.0 opublikowane w Dzienniku Ustaw
`Miasto światła` zaprasza Cię do doświadczenia ponadczasowej magii
Niskokosztowi przewoźnicy ukarani
Ceny na przyszły rok lekko spadają
Fundacja Hotele dla Medyków przekazała 100 tys. zł dla szpitala MSWiA w Warszawie
LICENCJONOWANY PILOT WYCIECZEK-duże doświadczenie
Lokale na dolnośląskich szlakach turystycznych kantują klien