Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Jak przyciągnąć turystów poza sezonem?
Do końca sierpnia hotele, uzdrowiska i SPA pękają w szwach. Większość atrakcji turystycznych żyje sezonem wakacyjnym. Co robić, kiedy kończy się sezon wysoki i wyjeżdżają ostatni goście? Jak przekonać turystów, że Polskę warto zwiedzać także jesienią i wiosną? Rozwiązanie podsuwa Polska Organizacja Turystyczna.
Akcja "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY" organizowana jest już piąty raz przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz przez Polską Organizację Turystyczną. Z obniżek o minimum 50 proc. turyści będą mogli skorzystać 5-7 października. Natomiast do 26 sierpnia trwa okres zgłoszeniowy dla partnerów branżowych. W jesiennej edycji będzie można skorzystać z ofert hotelarzy, restauratorów, przedsiębiorców turystycznych, organizacji i innych podmiotów związanych z obsługą ruchu turystycznego.
Nie sztuką jest zapewnienie ruchu w hotelach czy ośrodkach wypoczynkowych w sezonie wysokim. Ważne, aby zachęcić turystów, żeby wracali do nas także po zakończonym okresie wakacyjnym. Akcja "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY" to świetna okazja dla przedsiębiorców, by wypromować swoje obiekty czy usługi - mówi Dariusz Wojtal, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki.
W przeprowadzonym na zlecenie POT badaniu po trzeciej edycji akcji, która odbyła się jesienią 2017 roku aż 87 proc. respondentów wskazało, że odnieśli oni z uczestnictwa "dużą korzyść", a 86 proc. zapowiedziało udział w kolejnych edycjach. Od zapoczątkowania akcji w 2016 r. skorzystało z niej 380 tys. turystów.
Zniżki "50 proc. mniej" to stare jak świat marketingowe mechanizmy przyciągnięcia klientów. Takie mechanizmy nie tylko sprawdzają się w promocji dóbr szybkozbywalnych. Podobnie można podejść do promocji turystyki, jak to ma się w przypadku akcji "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY". Jednak tak jak w przypadku FMCG obniżka jest tylko pretekstem do przyciągnięcia klienta. Ważne jest też to co dzieje się potem, czyli to w jaki sposób go utrzymamy i zachęcimy do powrotu. A turystyka jest tą branżą gdzie obsługa klienta i tak zwany "user experience" ma szczególne znaczenie. Czas wolny to bardzo ograniczone dobro, które chcemy jak najlepiej wykorzystać. Wspomnienia pozostają na zawsze. Stąd też ważne jest myślenie o całym doświadczeniu jakie przezywa turysta odwiedzając dane miejsce, korzystający z usług turystycznych i okołoturystycznych. Bo tymi doświadczeniami z przyjemnością podzieli się czy to w mediach społecznościowych poprzez komentarze, czy też opowiadając o znajomym o mile spędzonym weekendzie - mówi Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner Melting Pot.
Na czym dokładnie polega akcja "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY"? Przez dwa weekendy w roku turyści mogą skorzystać z ofert partnerów akcji w obniżonych cenach o minimum 50 proc. Mowa nie tylko o usługach noclegowych w hotelach, agroturystykach czy uzdrowiskach. Do akcji dołączają także restauracje, muzea, kluby sportowe czy nawet firmy przewozowe. Proponujemy naszym gościom ceny, które są o połowę niższe niż rynkowe w naszych hotelach w tym okresie. Widzimy jednak, że goście do nas wracają i to nie tylko w tym przecenionym okresie, ale także wtedy, kiedy my ich potrzebujemy - mówił Gheorghe Marian Cristescu, Prezes Chopin Airport Development na konferencji zapowiadającej IV edycję akcji.
Już teraz wiadomo, że w tym roku partnerami zostały Polskie Linie Lotnicze LOT, PKP Intercity i Polonus. Pełna lista partnerów wydarzenia zostanie opublikowana na stronie akcji 19 września. Od tego dnia turyści będą mogli rezerwować noclegi, stoliki w restauracjach czy też kupować bilety do muzeów, teatrów i obiektów sportowych.
Akcja "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY" sprzyja wyjazdom nisko budżetowym, poza sezonem, często w nieznane lokalizacje usytuowane blisko miejsca zamieszkania. Korzysta także branża turystyczna, która może liczyć nie tylko na wpływy finansowe, lecz także poprzez konsolidację działań, zyskuje możliwość wspólnej, ogólnopolskiej promocji. Wielu przedsiębiorców od udziału w akcji odstrasza wymagana obniżka w wysokości minimum 50 proc.
Oferowana zniżka to oczywiście inwestycja, ale też rezygnacja z części marzy. Czasami jednak warto pójść o krok dalej i zainwestować, bo ta inwestycja może się zwrócić i to z nawiązką. Polacy szukają ciekawych, nowych miejsc do wypoczynku w Polsce. Tym bardziej na znaczeniu zyskują social media i rekomendacje znajomych. Nic tak dobrze nie robi jak widok wypoczętego kolegi z pracy, który swój relaks zawdzięcza miejscu o którym nigdy nie słyszeliśmy, a zawsze marzyliśmy i to jeszcze za połowę ceny - dodaje Radosław Kaczmarek.
Dlaczego warto dołączyć do inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej? Akcja "POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ - WEEKEND ZA PÓŁ CENY" z każdą edycją przynosi coraz więcej korzyści. Również i tym razem liczymy na wzrost liczby partnerów i przygotowanych przez nich ofert. To dla nich szansa, by zaprezentować swoje najlepsze atuty i przekonać turystów do powrotu w innym terminie. Podczas ostatniej, jesiennej edycji turyści zaoszczędzili 8 milionów złotych, a drugie tyle otrzymała branża - mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Inspirujemy Polaków do podróżowania po całej Polsce, nie tylko wewnątrz jednego regionu czy miasta - podsumowuje.
Zgłoszenia można wysyłać za pomocą specjalnie przygotowanego formularza znajdującego się na stronie polskazobaczwiecej.pl
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Długie weekendy listopadowe również
Sierpień będzie lepszy od
Dział hotele, pensjonaty:
PHH ma nowego dyrektora
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Gdzie polecą Polacy na Święta i Nowy Rok?
Wkrótce zostaną zniesione wizy do USA dla Polaków?
Można składać oferty w Programie wsparcia turystyki
Udane pierwsze półrocze dla greckiej turystyki
Kto ma zapłacić podatek za premie od booking.com?
Ecco Holiday zakończyło cykl spotkań dla agentów
Tempo wzrostu ruchu lotniczego niezadowalające
Wielka Brytania: Omikron i tak się rozprzestrzenił, dalsze zamknięcie granic nie ma sensu
Ministerstwo chce aby kolej była najważniejszą gałęzią transportu
Małopolska radzi jaką wodę dobrać do posiłku
Dokąd polecieli Polacy z Join UP!
Rozporządzenie rozszerzające Tarczę 6.0 opublikowane w Dzienniku Ustaw
`Miasto światła` zaprasza Cię do doświadczenia ponadczasowej magii
Niskokosztowi przewoźnicy ukarani
Rok po ŚDM - ile zostawili pielgrzymi?
Będzie możliwość zwiedzenia Kopca Kościuszki z przewodnikiem
Pizza Hut wprowadza flotę elektrycznych skuterów
Katarzyna Walczak laureatką konkursu Dyrektor Marketingu Roku
UNWTO: przyłóżmy się do ratowania klimatu
Best Harctur, Watra Travel z Lublina