Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze franczyzowym TUI
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Stażysta/stażystka do biuro podróży Warszawa...
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań
- REZYDEN-PILOT WYCIECZEK
- Wychowawca poszukiwany - Zimowiska Zakopane 2025
- Wychowawca poszukiwany - Zimowiska Zakopane 2025
- Przewodnik - praca w Grecji
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
Coraz więcej turystów odwiedza Drezno i Krainę Łaby
Drezno i Kraina Łaby zanotowała swój najlepszy dotychczasowy wynik roczny oraz trzeci rok wzrostu z rzędu. Polska również utrzymuje pozycję lidera wśród zagranicznych rynków źródłowych.
Z liczbą 2,8 mln przyjazdów oraz 6,1 mln noclegów udało nam się zakończyć rok 2019 nowym turystycznym rekordem destynacji Drezno i Kraina Łaby. Tym samym zanotowaliśmy równocześnie trzeci rok wzrostu z rzędu. Radość z tego bardzo dobrego rezultatu dzielimy z wieloma podmiotami działającymi w turystyce. Ponieważ zarówno hotele, gastronomia, handel, kultura, transport czy branża eventowa, jak i gremia polityczne Drezna i regionu, w istotny sposób przyczyniają się do tego, że możemy oferować interesujące atrakcje oraz że nasi goście dobrze się u nas czują - podsumowuje Corinne Miseer, dyrektor zarządzająca Dresden Marketing GmbH (DMG).
Łącznie destynacja Drezno i Kraina Łaby zanotowała wzrost liczby przyjazdów o 2,7% oraz noclegów o 1,4%. Przyrost był bardziej widoczny w Dreźnie: +3,1% liczby przyjazdów i +2,3% noclegów, podczas gdy w samym regionie Kraina Łaby po wyodrębnieniu noclegów pacjentów klinik rehabilitacyjnych wynik noclegowy miał nieznaczną wartość ujemną: -1,7%.
Zagraniczne rynki źródłowe: Polska, Czechy i Rosja kontynuują wzrost
Przeważającą liczbę noclegów, bo ok. 80%, destynacja Drezno i Kraina Łaby notuje z Niemiec. Natomiast jeśli chodzi o zagraniczne rynki źródłowe, to czołowa szóstka kształtuje się podobnie jak w roku 2018. Numerem 1 pozostaje Polska z 94.614 noclegami w 2019 r., na dalszych miejscach plasują się USA (89.894), Szwajcaria (77.169), Austria, Holandia i Rosja. Swój dynamiczny wzrost liczby noclegów z roku ubiegłego kontynuują Czechy (+9,1%), Rosja (+6,7%) i Polska (+3,7%).
Pieszy Szlak Wina kolejnym turystycznym produktem premium Krainy Łaby
Pomyślnie przebiega także wspólna promocja turystyczna miasta Drezna i regionu Kraina Łaby (Elbland). Olaf Raschke, prezes Organizacji Turystycznej Krainy Łaby (Tourismusverband Elbland Dresden e.V.) oraz nadburmistrz Miśni komentuje:Marka Drezno i Kraina Łaby w międzyczasie bardzo dobrze zadomowiła się wśród touroperatorów jak i odwiedzających nas gości. Będziemy kontynuować rozszerzanie i optymalizację ofert turystycznych naszego regionu. Spory potencjał Raschke dostrzega w sektorze wypoczynku aktywnego. Segment wędrówek pieszych wykazuje szczególnie duży potencjał wzrostu, króremu wspaniale wyjść naprzeciw możemy Saksońskim Pieszym Szlakiem Wina (Sächsischer Weinwanderweg). Przez udoskonalenie infrastruktury i oferty wrażeń dla zwiedzających Szlak powinien stać się turystycznym produktem premium dla celów promocji ponadregionalnej - dodaje.
Rok 2020
W tym roku DMG realizować będzie obszerny projekt badania rynku obejmujący dozwoloną analizę zanonimizowanych danych pasywnych z sieci telefonii komórkowej, mającej dać dokładniejszy obraz na temat pochodzenia gości destynacji jak i ich zachowań na miejscu. Badania rynku stanowią podstawę naszych strategii i decyzji. W ten sposób możemy na czas rozpoznawać trendy w ruchu turystycznym i odpowiednio szybko reagować. Dzięki analizie danych z sieci telefonii komórkowej po raz pierwszy uzupełnimy dotychczasowy badawczy niedostatek dokładniejszych danych dotyczących turystów jednodniowych - mówi Corinne Miseer.
DMG wyraźnie obserwuje też zmiany zachowań turystów w kwestii organizacji podróży i dokonywania rezerwacji: więcej ruchu online, więcej turystów indywidualnych, także z zagranicy. Odpowiadamy na to częstszą obecnością na targach skierowanych do odbiorców końcowych, a także rozszerzaniem komunikacji online, przykładowo kampaniami w serwisach OTA - dodaje Miseer. Na stronach OTA obserwowana jest tendencja, że odwiedzający je nie tylko dokonują rezerwacji, ale i pozwalają się zainspirować do wyboru kolejnego celu swych wycieczek.
DMG z uwagą obserwuje oczywiście też stopień i rozwój zagrożenia koronawirusem oraz jego wpływ na ruch turystyczny, jest w tej kwestii także w stałym kontakcie z odpowiednimi instytucjami.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Dział dla turystów:
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
Udany rok na lotnisku w
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Starsze aktualności:
B&B HOTELS wchodzi na nowe
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Majówka 2024 - taniej niż w zeszłym
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Ilu pasażerów obsłużyły lotniska regionalne?
Wyspa Wielkanocna wprowadza ograniczenia dla turystów
Grecja wprowadziła nowe środki ostrożności
Premier zapowiedział plan odmrożenia gospodarki.
Niemiecka inwestycja na terenie Polski
AmRest zwalnia część pracowników
Turcja droższa niż przed rokiem?
Air France modernizuje flotę Airbusów
Oświadczenie OSAT-u w sprawie TUI Poland
Upały też mogą powodować odwołanie lotów
Świąteczne wyjazdy tańsze niż przed rokiem
UTK: Przewoźnik musi zapewnić bezpieczną i wygodną podróż
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład