TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Czego obawiają się Polacy jadący na urlop?

38% badanych Polaków obawia się oszustw związanych z podróżami, na przykład tego, że opłacony apartament po dotarciu na miejsce okaże się fikcją, co dziesiąta osoba pytana w Polsce przyznała, że korzystanie z telefonu za granicą kosztowało ją krocie, a 18% że na urlopie za granicą transfer danych był powolny lub ograniczony.


Na pytanie jakie ryzyka związane z podróżowaniem budzą Twoją obawę (możliwy był wielokrotny wybór, do 3 odpowiedzi) najwięcej polskich respondentów wskazało, że jest nim zła pogoda i zdarzenia przyrodnicze takie jak deszcz nawalny lub pożary, które są w stanie doszczętnie popsuć urlop (41% wskazań). W kwietniu doświadczyły tego osoby, które podróżowały do Dubaju (powódź), a w 2023 r. turyści odwiedzający Grecję (pożary). Złej pogody na urlopie najbardziej boją się Rumuni (43%) i Chorwaci (48%), a najmniej Szwajcarzy (27%) i Hiszpanie (29%). Pogodą mniej przejmują się też młodsi Europejczycy w wieku 18-34 lata (34%).





Drugą, równie powszechną obawą wśród badanych Polaków (40%) jest zgubienie, uszkodzenie lub kradzież bagażu, na przykład na lotnisku. Z kolei, odwołany lub opóźniony lot nie budzi takich obaw, martwi się nim co dziesiąta zapytana w Polsce osoba (22%). Utraty bagażu boją się bardziej Polki (43%) i jest to ogółem największa obawa polskich kobiet (większa niż nawałnice i pożary), niż Polacy (36%), których główną obawą pozostaje zła pogoda (43%). Utraty bagażu boją się też częściej młodzi Polacy w wieku 18-24 lata (57%) niż polscy seniorzy w wieku 65+ lat (25%). Ci ostatni najbardziej boją się złej pogody (45%). Incydent z bagażem jest zmorą obywateli krajów południa, Hiszpanów, Portugalczyków i Greków (odpowiednio 51%, 48%, 46%) a mniej boją się go Litwini, Węgrzy i Niemcy (23%, 26%, 26% wskazań). Opóźnień lotów najbardziej w Europie boją się Włosi (33%) i Hiszpanie (32%) a najmniej Chorwaci i Węgrzy (po 14%).





Trzecią obawą na podium" jest ryzyko oszustw, na przykład gdy opłacony apartament na miejscu wygląda gorzej niż w ofercie lub w ogóle nie istnieje. Tego boi się 38% badanych Polaków, choć bardziej kobiety (41%) niż panowie (35%) i bardziej młodzi w wieku 18-24 lat (57%), niż seniorzy 55+ lat (28%). Badani w Polsce martwią się też, że w razie wypadku lub choroby ubezpieczyciel odmówi im pomocy (31%). Znacznie mniej pytanych Polaków boi się utraty danych swojej karty i tego, że złodziej opróżni ich konto (21% wskazań). 9% badanych Polaków nie obawia się niczego, bo w podróżowaniu liczą się przygody! Tak odważni są głównie panowie (11%) i seniorzy w wieku 65+ (16%). A w Europie? Wakacyjnych oszustw najmniej boją się Litwini (20%) i Czesi (22%), a najbardziej Polacy (38%) i Portugalczycy (40%). O pomoc ubezpieczyciela przy wypadku i chorobie martwią się bardziej Portugalczycy i Hiszpanie (po 38%), niż Bułgarzy (20%) i Litwini (22%). Kradzieży danych karty obawiają się zwłaszcza Niemcy (31%), Austriacy i Szwajcarzy (po 30%).

W razie nieprzewidzianych zdarzeń w podróży warto być w kontakcie z rodziną w kraju, rezydentem biura podróży, konsulatem, mieć stały dostęp do internetu oraz dobry transfer danych. Niestety, zdarza się, że są z tym kłopoty. Na pytanie czy spotkał Cię kiedyś problem z telefonem/internetem w podróży zagranicznej wielu Polaków odpowiedziało twierdząco. Przyznali, że podczas wakacji (18%) lub podróży służbowej (6%) za granicą ich transfer danych był powolny/ograniczony, oraz że w trakcie wakacji (13%) lub podróży służbowej (4%) za granicą zanikał im sygnał GPS. Co dziesiąta badana osoba w Polsce (10%) przyznała, że korzystanie z telefonu/internetu za granicą kosztowało ją krocie, a 2% że jej urządzenie uległo zniszczeniu lub kradzieży w trakcie zagranicznej podróży.

Co trzecia badana w Polsce osoba (37%) nie doświadczyła nigdy problemów z telefonem lub internetem w podróży zagranicznej. Część respondentów z Polski ma sprawdzony sposób na to, by zabezpieczyć sobie dobry transfer danych za granicą: 9% wskazało, że kupują roaming od zaufanej firmy telekomunikacyjnej, 8% że podróżuję głównie po Unii Europejskiej, gdzie roaming jest tani, 4% używa mobilnego routera WiFi, a 3% wykupuję cyfrową kartę eSIM i używa jej za granicą. Taką opcję od niedawna oferuje także Revolut.





Revolut jest jednym z pierwszych banków cyfrowych z Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który zaoferował w aplikacji cyfrowe karty eSIM i uniknięcie niespodziewanych opłat roamingowych. Łączenie się z pomocą eSIM pozwala też klientom na korzystanie z aplikacji Revolut, bez korzystania z limitu transferu danych. Jeśli klient Revolut znajdzie się w kraju poza zasięgiem usługi przesyłu danych swojego operatora, będzie mógł nadal otworzyć aplikację Revolut i korzystać z wszystkich usług i funkcji (na przykład doładować kartę eSIM pakietem przesyłu danych).

Badanie Revolut Travel Report zlecone firmie badawczej Dynata objęło 15000 osób w 15 krajach (Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Litwie, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii i Bułgarii), w tym 1000 respondentów w Polsce (15 marca 2024 r). Karty eSIM w Revolut są zgodne z większością smartfonów 4G/5G z systemem operacyjnym Apple i Android, są łatwe w instalacji, bez konieczności pobrania dodatkowej aplikacji lub użycia fizycznej karty SIM. Produkt jest dostępny dla wszystkich klientów, którzy pobrali aplikację Revolut w wersji 10.14 (lub nowszą). Ceny w danym kraju za 1 GB mobilnego przesyłu danych zaczynają się 1 EUR (5 PLN), można wybierać spośród ponad 100 krajów docelowych. Usługa obejmuje wiele różnych planów do wyboru, od 1 GB do 20 GB przesyłu danych, klienci będą mogli także wykupić poszczególne pakiety regionalne, obejmujące wiele krajów lub pakiet globalny, na cały świat (wszystkie wspierane kraje).

Wyniki (Polska):
(1) Jakich ryzyk związanych z podróżowaniem się obawiasz? (wielokrotny wybór, max 3)
41% - Zła pogoda, zdarzenia przyrodnicze (deszcz nawalny, pożary)
40% - Zgubiony, uszkodzony lub skradziony bagaż (np. na lotnisku)
38% - Oszustw (np. okazuje się, że opłacony apartament nie istnieje)
31% - W razie wypadku/choroby ubezpieczyciel odmawia pomocy
22% - Mój lot jest odwołany lub opóźniony (długi pobyt na lotnisku)
21% - Wyciek danych mojej karty (np. złodziej opróżnia moje konto)
6% - Konflikty w grupie współtowarzyszy podróży (stres, napięcie)
9% - Niczego się nie obawiam, podróżowanie to przygody
0,2% - Inne (jakie)___ (pytanie otwarte)
4% - Nie wiem (jednokrotny wybór)

(2) Czy spotkał Cię kiedyś problem z telefonem/internetem w podróży zagranicznej? (wielokrotny wybór gdy odpowiedź Tak)
18% - Tak, w trakcie wakacji za granicą mój transfer danych był powolny/ograniczony
13% - Tak, w trakcie wakacji za granicą gubił mi się sygnał GPS
10% - Tak, korzystanie z telefonu/internetu za granicą kosztowało mnie krocie
6% - Tak, w trakcie zagranicznej podróży służbowej transfer danych był powolny/ograniczony
4% - Tak, w trakcie zagranicznej podróży służbowej gubił mi się sygnał GPS
2% - Tak, moje urządzenie uległo zniszczeniu/kradzieży w trakcie wyjazdu za granicę
9% - Nie było problemów, kupuję roaming od firmy telekomunikacyjnej (jednokrotny wybór)
8% - Nie było problemów, podróżuję po UE, tam roaming jest tani (jednokrotny wybór)
4% - Nie było problemów, używam mobilnego routera WiFi (jednokrotny wybór)
3% - Nie było problemów, kupuję kartę eSIM i używam jej za granicą (jednokrotny wybór)
37% - Nie, nigdy nie spotkały mnie takie problemy (jednokrotny wybór)
5% - Nie wiem (jednokrotny wybór)




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polacy urlop obawy problemy pogoda oszustwo Revolut




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję