Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot na wycieczkę do Wiednia
- kierownik turnusu rehabilatycyjnego/wczasy
- STAŻ- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ
- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ- SPECJALISTA DS TURYSTYKI
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Specjalista ds. Turystyki w Salonie wakacje.pl...
- Recepcjonistka Stanica Wodna PTTK Wdzydze -...
- Specjalista ds. Turystyki Częstochowa
- specjalista ds. turystyki
- Usługi przewodnika miejskiego i pilota wycieczek


IATA: ruch lotniczy ma się niewiele lepiej, ale lepiej
2021-05-05Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) ogłosiło, że ruch pasażerski w marcu 2021 r. spadł w porównaniu z poziomem sprzed COVID (marzec 2019 r.), ale wzrósł w porównaniu z bezpośrednim miesiącem poprzedzającym (luty 2021 r.).
r e k l a m a
Ponieważ porównania między wynikami miesięcznymi z 2021 i 2020 r. są zniekształcone przez nadzwyczajny wpływ COVID-19, o ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie porównania dotyczą marca 2019 r., który był zgodny z normalnym wzorcem popytu.
Całkowity popyt na podróże lotnicze w marcu 2021 roku (mierzony w przychodach z pasażerokilometrów lub RPK) spadł o 67,2% w porównaniu z marcem 2019 roku. Stanowiło to poprawę w stosunku do spadku o 74,9% odnotowanego w lutym 2021 r. w porównaniu z lutym 2019 r. Lepszy wynik był spowodowany wzrostem na rynkach krajowych, w szczególności w Chinach. Ruch międzynarodowy pozostał w znacznym stopniu ograniczony.
Popyt na pasażerów w ruchu międzynarodowym w marcu był o 87,8% niższy niż w marcu 2019 r., co stanowi bardzo niewielką poprawę w porównaniu z 89,0% spadkiem odnotowanym w lutym 2021 r. w porównaniu z sytuacją sprzed dwóch lat.
Całkowity popyt na loty krajowe zmniejszył się o 32,3% w porównaniu z poziomem sprzed kryzysu (marzec 2019 r.), co stanowi znaczną poprawę w stosunku do lutego 2021 r., kiedy to ruch krajowy zmniejszył się o 51,2% w porównaniu z okresem 2019 r. Wszystkie rynki z wyjątkiem Brazylii i Indii wykazały poprawę w porównaniu z lutym 2021 r., przy czym, kluczowym czynnikiem okazały się być Chiny.
Pozytywna dynamika, którą widzieliśmy na niektórych kluczowych rynkach krajowych w marcu, jest wskaźnikiem silnego ożywienia, które przewidujemy na rynkach międzynarodowych w miarę znoszenia ograniczeń w podróżowaniu. Ludzie chcą i muszą latać. I możemy być optymistami, że będą to robić, kiedy tylko ograniczenia zostaną zniesione- powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Marcowy ruch międzynarodowy linii lotniczych z regionu Azji i Pacyfiku spadł o 94,8% w porównaniu z marcem 2019 r., co jest niewiele lepszym wynikiem niż spadek o 95,4% zarejestrowany w lutym 2021 r. w porównaniu z lutym 2019 r. Region nadal cierpiał z powodu największych spadków ruchu lotniczego przez dziewiąty miesiąc z rzędu. Zdolność przewozowa zmniejszyła się o 87,0%, a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 48,6 punktów procentowych do 31,9%, najniższego poziomu wśród regionów.
Europejscy przewoźnicy odnotowali w marcu spadek ruchu o 88,3% w porównaniu z marcem 2019 r., nieznacznie wyprzedzając spadek o 89,1% w lutym w porównaniu z tym samym miesiącem 2019 r. Zdolność przewozowa spadła o 80,0%, a współczynnik wypełnienia miejsc spadł o 35,0 punktów procentowych do 49,4%.
Popyt bliskowschodnich linii lotniczych spadł w marcu o 81,6% w porównaniu z marcem 2019 r., co poprawiło się w stosunku do spadku popytu w lutym o 83,1% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r. Pojemność spadła o 67,2%, a współczynnik wypełnienia miejsc spadł o 32,3 punktu procentowego do 41,3%.
Przewoźnicy z Ameryki Północnej odnotowali w marcu spadek ruchu o 80,9% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r., co stanowiło poprawę w porównaniu z 83,4% spadkiem w lutym w porównaniu z tym samym miesiącem dwa lata temu. Zdolność przewozowa spadła o 62,6%, a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 41,0 punktów procentowych do 42,9%.
Linie lotnicze Ameryki Łacińskiej odnotowały w marcu spadek popytu o 82,4% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r., co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z 83,7% spadkiem w lutym w porównaniu z lutym 2019 r. Marcowa przepustowość spadła o 77,4% w porównaniu z marcem 2019 r., a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 18,1 punktów procentowych do 63,6%, najwyższego wśród regionów przez szósty miesiąc z rzędu.
Ruch afrykańskich linii lotniczych zmniejszył się o 73,7% w marcu w porównaniu z marcem dwa lata temu, co oznacza pogorszenie w porównaniu z 72,3% spadkiem odnotowanym w lutym w porównaniu z lutym 2019 r. Marcowa zdolność przewozowa skurczyła się o 61,8% w porównaniu z marcem 2019 r., a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 22,3 punktu procentowego do 49,0%.
Pojawienie się nowych wariantów COVID-19 i wzrost liczby zachorowań w niektórych krajach powodują, że rządy niechętnie znoszą ograniczenia w podróżowaniu i kwarantannę. Zaczynamy jednak dostrzegać pozytywne zmiany, takie jak niedawne ogłoszenie przez przewodniczącą Komisji Europejskiej von der Leyen, że zaszczepieni podróżni z USA będą mogli wjechać na teren UE. Co najmniej 24 kraje już zapowiedziały, że przyjmą zaszczepionych podróżnych. Oczekujemy, że działania te będą kontynuowane i nabiorą tempa w miarę wzrostu liczby szczepień. Rządy nie powinny jednak polegać wyłącznie na szczepieniach, ponieważ grozi to dyskryminacją osób, które nie mogą się zaszczepić z powodów medycznych lub innych, lub które nie mają dostępu do szczepionek - co jest powszechną sytuacją w dużej części współczesnego świata. Przystępne cenowo, terminowe i skuteczne testy muszą być dostępne jako alternatywa dla szczepionek w ułatwianiu podróży powiedział Willie Walsh.
Ponadto, tak długo jak te środki zdrowotne są wymagane, rządy muszą akceptować cyfrowe świadectwa COVID-19 i certyfikaty szczepień oraz przestrzegać globalnych standardów wydawania własnych certyfikatów szczepień i wyników testów. Już teraz jesteśmy świadkami niedopuszczalnego oczekiwania na niektórych lotniskach, ponieważ linie lotnicze, pasażerowie i organy kontroli granicznej muszą polegać na procedurach papierowych w czasie, gdy lotniska nie są już przystosowane do ich obsługi - dodał dyrektor generalny IATA.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Polskie lotniska wśród liderów
Rekordowe ceny lastów poprawią wyniki
IATA: Silne wzrosty w klasach
Dział transport:
Linie Emirates zakażą używania powerbanków na
Polskie lotniska wśród liderów
IATA: Silne wzrosty w klasach
Starsze aktualności:
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie
Ceny na przyszły rok lekko
Jak wyglądały tegoroczne wakacje
Mimo lat regiony chorują na porty
Samodzielne podróże były
Wakacje przyszłoroczne nie zapowiadają się
Niemcy chwalą turystów
Wyjeżdżający na urlop często szukają
Polskiego klienta wygania z hoteli inflacja i oszczędności
SOIT apeluje o dodatkowe wsparcie dla turystyki biznesowej
Słowacja zaostrza ograniczenia
Ile osób skorzystało z oferty Poznania za pół ceny?
Unia przedłuży okres tymczasowych ram pomocy państwa i rozszerzy jej zakres
KE wszczęła śledztwo w sprawie restrukturyzacji Condora
Sukces prezesa POT na arenie międzynarodowej
Koleje Dolnośląskie przywrócą pełny rozkład połączeń
Ryanair: darmowe zmiany w rezerwacjach lotów na październik i listopad
Kto odpowiada za opóźnienie dzierżawionego samolotu?
Noclegi w grudniu były nieco tańsze niż przed rokiem
Ryanair wprowadza loty łączone na kolejnym lotnisku
Jak zmiana stanowiska zmienia człowieka:)
Kwarantanna dyskryminuje niezaszczepionych? RPO prosi o wyjaśnienia
Goście w a&o sami się zameldują
Czeskie wyciągi przygotowują się na wyzwania pogodowe
Emirates wprowadza automaty do odprawy na lotnisku w Dubaju
Niska suma ubezpieczenia podróży - oszczędność, która może wiele kosztować!
Rząd robi z turystyki zagranicznej kozła ofiarnego?
Grecja/Paralia/Apartamenty typu Family - kto był? Jka tam jest?