Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Travelist sprawdza jak ewaluowały podróże Polaków
Co się zmieniło w podejściu Polaków do podróżowania przez ostatnie lata oraz które z wyjazdowych zwyczajów pozostają nadal aktualne przeanalizował serwis rezerwacyjny Travelist.
Sześć lat temu jedynie nieco ponad połowa polskich rodzin (53 proc.) była aktywna turystycznie, natomiast w ubiegłym roku na urlop wybrało się aż 70 proc. z nich. Potwierdzają to dane Travelist, według których w porównaniu do sezonu sprzed 6 lat, w minionym roku dokonano ponad 3,5-krotnie więcej rezerwacji w hotelach na krótsze i dłuższe pobyty wypoczynkowe. Minęły już czasy, kiedy Polacy wybierali się na dwa długie urlopy w roku: letnie wczasy i zimowy wypad na narty.
Coraz silniejsza potrzeba odpoczynku i możliwość pracy zdalnej sprawiły, że rodacy częściej decydują się na krótsze wyjazdy. Aż 70 proc. rezerwacji użytkowników to pobyty od 1 do 4 nocy, zwykle połączonych z weekendem.
Polacy nie tylko wyjeżdżają coraz częściej, ale i więcej wydają na jednorazowy pobyt. Z analiz serwisu wynika, że od 2014 r. średnia wartość rezerwacji wzrosła o 18 proc. Z jednej strony może to być spowodowane polepszającą się sytuacją finansową Polaków, z drugiej zaś rosnącą ceną za noc pobytu, która od 2013 r. zwiększyła się o 20 proc.
Mimo rosnącej oferty zagranicznych hoteli i popularności dalekich podróży nadal największą popularnością cieszy się urlop w kraju. Według ogólnopolskich badań w 2018 r. aż 73 proc. podróżujących spędziło urlop w Polsce. Spośród rodzimych regionów turystycznych największym zainteresowaniem cieszą się morze (52,6 proc.) i góry (22,3 proc.). Dane te, potwierdzają się w analizach Travelist, według których na wypoczynek są wybierane głównie popularne kurorty - w ciągu ostatnich 6 lat Polacy najczęściej odwiedzali takie miejsca jak: Gdańsk, Kołobrzeg, Ustka, Zakopane, Szklarska Poręba, Krynica-Zdrój. Równie często wybierano również mniejsze destynacje, takie jak Świeradów-Zdrój, Stronie Śląskie czy Niechorze.
30 procent wszystkich pobytów wypoczynkowych wypada niezmiennie najczęściej na lipiec, sierpień i styczeń, natomiast najrzadziej na grudzień, marzec oraz maj, kiedy poza kilkoma dniami przysłowiowej majówki ruch turystyczny jest niewielki. Ciekawostką jest też, że najwięcej długoterminowych wyjazdów przypada na czerwiec, a nie na miesiące wakacyjne jak mogłoby się wydawać.
Bardziej profesjonalnie Polacy podchodzą też do procesu organizowania wyjazdu i w dużej mierze robią to samodzielnie - jak pokazują badania prawie 70 proc. podróżujących planuje wyjazd na własną rękę, a tylko 12 proc. z biurem podróży. Trend ten również jest widoczny w statystykach serwisu Travelist, który notuje co roku blisko 1 milion nowych użytkowników.
Rodacy planowanie urlopów rozpoczynają z coraz większym wyprzedzeniem. Systematycznie rośnie udział rezerwacji dokonywanych na sześć miesięcy wprzód. Równie chętnie decydują się jednak także na spontaniczne wypady - 1/4 wyjazdów w 2018 r. została zarezerwowana tylko na tydzień przed rozpoczęciem pobytu. Za organizację podróży odpowiadają przeważnie kobiety - w ponad połowie przypadków to one dokonują zakupu wycieczki.
Ponad 80 proc. wyjeżdżających z Travelist to osoby dorosłe, które coraz częściej na wypoczynek wybierają się z dziećmi. Z danych serwisu wynika, że przez ostatnie sześć lat o ponad 50 proc. wzrosła liczba wyjazdów z maluchami (43 proc. w 2018 r, 28,24 proc. w 2013 r.). Na rodzinny wypoczynek chętnie wybierane są miejsca, w których można spędzać czas aktywnie, np. korzystając z pobliskich tras rowerowych latem czy stoków narciarskich zimą. Około połowa wyjazdów zrealizowanych za pośrednictwem Travelist odbywa się do hoteli umożliwiających uprawianie sportu lub położonych w pobliżu obiektów mających tego typu udogodnienia.
Według najnowszych rynkowych trendów podróżujący będą coraz bardziej nastawieni na wyjazdy dające im możliwość zdobycia nowych doświadczeń i przeżyć. W odpowiedzi na te oczekiwania serwis planuje rozbudowywać oferowane pakiety wypoczynkowe o dodatkowe atrakcje urozmaicające pobyt w hotelu. Przewiduje się, że zainteresowanie tego typu usługami będzie rosło, a liczba krótszych wyjazdów urlopowych znacznie się zwiększy w kolejnych latach.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
20 procentowy wzrost ilości wyjeżdżających na ferie?
Sukces prezesa POT na arenie międzynarodowej
Koleje Dolnośląskie przywrócą pełny rozkład połączeń
Ryanair: darmowe zmiany w rezerwacjach lotów na październik i listopad
Grecja/Paralia/Apartamenty typu Family - kto był? Jka tam jest?
Dalszy dynamiczny rozwój Grupy Orbis
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla Grecji
Przemysł spotkań nad przepaścią
IATA: ruch lotniczy ma się niewiele lepiej, ale lepiej
Kwarantanna dyskryminuje niezaszczepionych? RPO prosi o wyjaśnienia
Goście w a&o sami się zameldują
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Sun&Snow otwiera pierwsze zagraniczne biuro
Polskiego klienta wygania z hoteli inflacja i oszczędności
SOIT apeluje o dodatkowe wsparcie dla turystyki biznesowej