Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Travelist sprawdza jak ewaluowały podróże Polaków
Co się zmieniło w podejściu Polaków do podróżowania przez ostatnie lata oraz które z wyjazdowych zwyczajów pozostają nadal aktualne przeanalizował serwis rezerwacyjny Travelist.
Sześć lat temu jedynie nieco ponad połowa polskich rodzin (53 proc.) była aktywna turystycznie, natomiast w ubiegłym roku na urlop wybrało się aż 70 proc. z nich. Potwierdzają to dane Travelist, według których w porównaniu do sezonu sprzed 6 lat, w minionym roku dokonano ponad 3,5-krotnie więcej rezerwacji w hotelach na krótsze i dłuższe pobyty wypoczynkowe. Minęły już czasy, kiedy Polacy wybierali się na dwa długie urlopy w roku: letnie wczasy i zimowy wypad na narty.
Coraz silniejsza potrzeba odpoczynku i możliwość pracy zdalnej sprawiły, że rodacy częściej decydują się na krótsze wyjazdy. Aż 70 proc. rezerwacji użytkowników to pobyty od 1 do 4 nocy, zwykle połączonych z weekendem.
Polacy nie tylko wyjeżdżają coraz częściej, ale i więcej wydają na jednorazowy pobyt. Z analiz serwisu wynika, że od 2014 r. średnia wartość rezerwacji wzrosła o 18 proc. Z jednej strony może to być spowodowane polepszającą się sytuacją finansową Polaków, z drugiej zaś rosnącą ceną za noc pobytu, która od 2013 r. zwiększyła się o 20 proc.
Mimo rosnącej oferty zagranicznych hoteli i popularności dalekich podróży nadal największą popularnością cieszy się urlop w kraju. Według ogólnopolskich badań w 2018 r. aż 73 proc. podróżujących spędziło urlop w Polsce. Spośród rodzimych regionów turystycznych największym zainteresowaniem cieszą się morze (52,6 proc.) i góry (22,3 proc.). Dane te, potwierdzają się w analizach Travelist, według których na wypoczynek są wybierane głównie popularne kurorty - w ciągu ostatnich 6 lat Polacy najczęściej odwiedzali takie miejsca jak: Gdańsk, Kołobrzeg, Ustka, Zakopane, Szklarska Poręba, Krynica-Zdrój. Równie często wybierano również mniejsze destynacje, takie jak Świeradów-Zdrój, Stronie Śląskie czy Niechorze.
30 procent wszystkich pobytów wypoczynkowych wypada niezmiennie najczęściej na lipiec, sierpień i styczeń, natomiast najrzadziej na grudzień, marzec oraz maj, kiedy poza kilkoma dniami przysłowiowej majówki ruch turystyczny jest niewielki. Ciekawostką jest też, że najwięcej długoterminowych wyjazdów przypada na czerwiec, a nie na miesiące wakacyjne jak mogłoby się wydawać.
Bardziej profesjonalnie Polacy podchodzą też do procesu organizowania wyjazdu i w dużej mierze robią to samodzielnie - jak pokazują badania prawie 70 proc. podróżujących planuje wyjazd na własną rękę, a tylko 12 proc. z biurem podróży. Trend ten również jest widoczny w statystykach serwisu Travelist, który notuje co roku blisko 1 milion nowych użytkowników.
Rodacy planowanie urlopów rozpoczynają z coraz większym wyprzedzeniem. Systematycznie rośnie udział rezerwacji dokonywanych na sześć miesięcy wprzód. Równie chętnie decydują się jednak także na spontaniczne wypady - 1/4 wyjazdów w 2018 r. została zarezerwowana tylko na tydzień przed rozpoczęciem pobytu. Za organizację podróży odpowiadają przeważnie kobiety - w ponad połowie przypadków to one dokonują zakupu wycieczki.
Ponad 80 proc. wyjeżdżających z Travelist to osoby dorosłe, które coraz częściej na wypoczynek wybierają się z dziećmi. Z danych serwisu wynika, że przez ostatnie sześć lat o ponad 50 proc. wzrosła liczba wyjazdów z maluchami (43 proc. w 2018 r, 28,24 proc. w 2013 r.). Na rodzinny wypoczynek chętnie wybierane są miejsca, w których można spędzać czas aktywnie, np. korzystając z pobliskich tras rowerowych latem czy stoków narciarskich zimą. Około połowa wyjazdów zrealizowanych za pośrednictwem Travelist odbywa się do hoteli umożliwiających uprawianie sportu lub położonych w pobliżu obiektów mających tego typu udogodnienia.
Według najnowszych rynkowych trendów podróżujący będą coraz bardziej nastawieni na wyjazdy dające im możliwość zdobycia nowych doświadczeń i przeżyć. W odpowiedzi na te oczekiwania serwis planuje rozbudowywać oferowane pakiety wypoczynkowe o dodatkowe atrakcje urozmaicające pobyt w hotelu. Przewiduje się, że zainteresowanie tego typu usługami będzie rosło, a liczba krótszych wyjazdów urlopowych znacznie się zwiększy w kolejnych latach.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Dział hotele, pensjonaty:
PHH ma nowego dyrektora
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
20 procentowy wzrost ilości wyjeżdżających na ferie?
Sukces prezesa POT na arenie międzynarodowej
Koleje Dolnośląskie przywrócą pełny rozkład połączeń
Ryanair: darmowe zmiany w rezerwacjach lotów na październik i listopad
Grecja/Paralia/Apartamenty typu Family - kto był? Jka tam jest?
Dalszy dynamiczny rozwój Grupy Orbis
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla Grecji
Przemysł spotkań nad przepaścią
IATA: ruch lotniczy ma się niewiele lepiej, ale lepiej
Kwarantanna dyskryminuje niezaszczepionych? RPO prosi o wyjaśnienia
Goście w a&o sami się zameldują
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Sun&Snow otwiera pierwsze zagraniczne biuro
Polskiego klienta wygania z hoteli inflacja i oszczędności
SOIT apeluje o dodatkowe wsparcie dla turystyki biznesowej
Zamek w Rzucewie ( koło Pucka )