TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

IATA: ruch lotniczy w lutym kontynuował trend spadkowy

Ruch pasażerski spadł w lutym 2021 r., zarówno w porównaniu z poziomem sprzed COVID (luty 2019 r.), jak i w porównaniu z bezpośrednim miesiącem poprzedzającym (styczeń 2020 r.) - wynika z danych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).


Ponieważ porównania między wynikami miesięcznymi z roku 2021 i 2020 są zniekształcone przez nadzwyczajny wpływ COVID-19, o ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie porównania dotyczą lutego 2019 r., który przebiegał zgodnie z normalnym wzorcem popytu.

Całkowity popyt na podróże lotnicze w lutym 2021 roku spadł o 74,7% w porównaniu z lutym 2019 roku. Był to gorszy wynik niż spadek o 72,2% odnotowany w styczniu 2021 r. w porównaniu z sytuacją sprzed dwóch lat.

Popyt na loty międzynarodowe w lutym był o 88,7% niższy niż w lutym 2019 r., co oznacza dalszy spadek w porównaniu z 85,7% spadkiem rok do roku odnotowanym w styczniu i najgorszy wynik od lipca 2020 r. Wyniki we wszystkich regionach pogorszyły się w porównaniu ze styczniem 2021 r.

Całkowity popyt na loty krajowe zmniejszył się o 51,0% w porównaniu z poziomami sprzed kryzysu (luty 2019 r.). W styczniu odnotowano spadek o 47,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019. Wynikało to w dużej mierze ze słabości podróży w Chinach, napędzanej przez prośby rządu, aby obywatele pozostali w domu w okresie podróży związanych z Księżycowym Nowym Rokiem.

Luty nie wykazał żadnych oznak ożywienia popytu na międzynarodowe podróże lotnicze. W rzeczywistości większość wskaźników poszła w złym kierunku, ponieważ ograniczenia w podróżowaniu zaostrzyły się w obliczu ciągłych obaw związanych z nowymi wariantami koronawirusa. Ważnym wyjątkiem był australijski rynek krajowy. Złagodzenie ograniczeń dotyczących lotów krajowych spowodowało znacznie więcej podróży. To mówi nam, że ludzie nie stracili chęci do podróżowania. Będą latać, o ile będą mogli to zrobić bez narażania się na kwarantannę - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.

Ruch linii lotniczych w regionie Azji i Pacyfiku w lutym spadł o 95,2% w porównaniu z lutym 2019 r., co niewiele zmieniło się w porównaniu ze spadkiem o 94,8% zarejestrowanym w styczniu 2021 r. w porównaniu ze styczniem 2019 r. Region nadal cierpiał z powodu najbardziej gwałtownych spadków ruchu przez ósmy miesiąc z rzędu. Zdolność przewozowa spadła o 87,5%, a współczynnik wykorzystania miejsc zmniejszył się o 50,0 punktów procentowych do 31,1%, najniższego poziomu wśród regionów.

Europejscy przewoźnicy odnotowali w lutym spadek ruchu o 89,0% w porównaniu z lutym 2019 r., co jest znacznie gorszym wynikiem niż spadek o 83,4% w styczniu w porównaniu z tym samym miesiącem 2019 r. Zdolność przewozowa zmniejszyła się o 80,5%, a współczynnik obciążenia spadł o 36,0 punktów procentowych do 46,4%.

Linie lotnicze z Bliskiego Wschodu odnotowały spadek popytu o 83,1% w lutym w porównaniu z lutym 2019 r., co pogorszyło się w porównaniu ze spadkiem popytu o 82,1% w styczniu w stosunku do tego samego miesiąca w 2019 r. Zdolność przewozowa spadła o 68,6%, a współczynnik obciążenia zmniejszył się o 33,4 punktu procentowego do 39,0%.

Ruch przewoźników północnoamerykańskich w lutym zmniejszył się o 83,1% w porównaniu z okresem 2019 r., co oznacza pogorszenie w porównaniu ze spadkiem o 79,2% w styczniu rok do roku. Przepustowość spadła o 63,9%, a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 41,9 punktów procentowych do 36,7%.

Linie lotnicze Ameryki Łacińskiej odnotowały w lutym spadek popytu o 83,5% w porównaniu do tego samego miesiąca w 2019 r., co jest znacznie gorsze niż spadek o 78,5% w styczniu 2019 r. Lutowa przepustowość spadła o 75,4% w porównaniu z lutym 2019 r., a współczynnik obciążenia spadł o 26,7 punktów procentowych do 54,6%, najwyższego wśród regionów przez piąty miesiąc z rzędu.

Ruch afrykańskich linii lotniczych spadł o 68,0% w lutym w porównaniu z lutym dwa lata temu, co było niepowodzeniem w porównaniu ze spadkiem o 66,1% odnotowanym w styczniu w porównaniu ze styczniem 2019 r. Lutowa zdolność przewozowa skurczyła się o 54,6% w porównaniu z lutym 2019 r., a współczynnik wykorzystania miejsc spadł o 20,5 punktu procentowego do 49,1%.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
iata międzynarodowe stowarzyszenie przewoźników powietrznych zdolność przewozowa Willie Walsh




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję