Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Komisja Europejska wszczyna śledztwo w sprawie Przewozów Regionalnych
Komisja Europejska wszczęła szczegółowe postępowanie wyjaśniające w sprawie pomocy dla Przewozów Regionalnych, którą przyznano przewoźnikowi w 2015 roku. Spółka otrzymywała pomoc państwa w przeszłości, a unijne przepisy zezwalają przedsiębiorstwu na otrzymanie pomocy restrukturyzacyjnej tylko raz w ciągu 10 lat.
Spółka Przewozy Regionalne już w przeszłości korzystała z pomocy państwa. Musimy ocenić, czy otrzymana pomoc jest zgodna z przepisami dotyczącymi pomocy państwa i zadbać, aby wsparcie publiczne nie prowadziło do zakłócenia konkurencji na rynku kolejowym - skomentowała komisarz Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji.
We wrześniu 2015 r. Polska zgłosiła Komisji pomoc restrukturyzacyjną przyznaną Przewozy Regionalne, w wysokości 770 mln PLN (około 181 mln EUR).
Zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi pomocy państwa przedsiębiorstwa znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej, mogą otrzymywać pomoc restrukturyzacyjną tylko raz w okresie 10 lat (tzw. zasada "pierwszy i ostatni raz"). Ma to na celu uniknięcie sytuacji, w której przedsiębiorstwa borykające się z trudnościami polegają na finansowaniu ze środków publicznych, aby utrzymać się na rynku, zamiast poprawiać swoje wyniki gospodarcze i konkurować na podstawie swoich wyników.
W trakcie wstępnej oceny Komisja stwierdziła, że już w przeszłości Przewozy Regionalne otrzymywały pomoc państwa. Komisja zbada, czy wsparcie udzielone w przeszłości należy uznać za pomoc restrukturyzacyjną, a tym samym czy pomoc przyznana w 2015 r. jest zgodna z zasadą "pierwszy i ostatni raz". Komisja chce zbadać także czy, zgodnie z wymogami przepisów UE dotyczących pomocy państwa, Polska zaproponowała odpowiednie środki łagodzące zakłócenia konkurencji spowodowane przez pomoc na restrukturyzację, oraz czy polskie koleje regionalne wnoszą wystarczający wkład własny w koszty restrukturyzacji.
Komisja przyznaje, że polski sektor pasażerskich przewozów kolejowych różni się pod pewnymi względami od innych sektorów gospodarki, w szczególności dlatego, że świadczy on ważną usługę publiczną na rynku, który nie jest jeszcze w pełni otwarty na konkurencję na poziomie UE. Komisja rozważy, w jaki sposób uwzględnić te różnice w ocenie pomocy na restrukturyzację Przewozów Regionalnych
Wszczęcie dochodzenia daje zainteresowanym stronom trzecim możliwość przedstawienia uwag.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Dlaczego w hotelach zazwyczaj widzimy białe ręczniki?
Turystyka potrzebuje dodatkowego wsparcia
Polska wiceprzewodniczącym regionalnej Komisji Europy UNWTO
Porozumienie w sprawie certyfikatu szczepień nie takie proste?
Nowy szef kuchni w Sofitel Warsaw Victoria
PKP Intercity zmienia system zarządzania cenami
Nowa marka wchodzi na rynek hotelowy
Ryanair zapowiada powrót do latania
Minister zdrowia ogłasza koniec stanu epidemii
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i Katowicach
Odkryj swój EDEN. W Polsce-rusza kolejna edycja konkursu
Przy zakupie biletów do kolejki na Kasprowy Wierch będzie trzeba podać dane osobowe
IATA: ruch lotniczy w lutym kontynuował trend spadkowy
Tegoroczne Gault&Millau Tour w Krakowie i Sopocie
PREZENT DLA RODZINY NIEMIECKIEJ