Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
KE wszczyna dochodzenie w sprawie pomocy dla Lufthansy
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika lotniczego
Decyzja o pomocy dla Condora nieważna?
Sąd UE: Pomoc dla Air France nieważna
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję Europejską
Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną zmienione?
Linie lotnicze od momentu przygotowania przypisów o odszkodowaniach dla pasażerów twierdzą, że są one złe, zbędne i nieadekwatne. Oczywiście konsumenci są zadowoleni z odszkodowań, choć wskazywane są pewne systemowe braki rozwiązania (jak kara niezależna od przewinienia - po prostu jedynym kryterium jest czas), choć z drugiej strony takie podejście jest skuteczne i proste w procedowaniu.
Czeska prezydencja UE zasygnalizowała, że jest gotowa wznowić dyskusje w tym temacie. Myślę, że każdy się zgodzi, że jeśli płacisz 50 euro za bilet, a potem dostajesz 300 euro zwrotu, to nie jest w porządku - powiedział dla Politico Thomas Reynaert, dyrektor zarządzający brukselskiego lobby branżowego Airlines for Europe (A4E).
Argumenty z drugiej strony dostarczył Steven Berger, prawnik z brukselskiej grupy konsumenckiej BEUC, który mówi, że raczej trzeba zaostrzyć zasady lub je rozbudować Jeśli jedziesz z Litwy do Portugalii za 30 euro i jesteś tam uwięziony przez dwa dni między lotem, czy to sprawiedliwe, aby otrzymać tylko [kilka] euro odszkodowania? Musimy utrzymać poziom odszkodowań i wzmocnić egzekwowanie przepisów. Brak możliwości (umówionego) transportu oznacza bowiem de facto uwięzienie pasażera w miejscu, w którym się on nie chce już znajdować.
Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) i grupa lobbingowa A4E oszacowały, że zwroty należne (co nie oznacza, że wypłacone) pasażerom za bilety sprzedane, ale niewykorzystane w okresie od marca do maja 2020 r. wyniosły w UE i Wielkiej Brytanii 9,2 mld euro. Dla linii problemem jest także to, że tylko "nadzwyczajne okoliczności" zwalniają je z wypłaty odszkodowania. Ponieważ jednak nie ma definicji owych okoliczności, wiele spraw trafia do sądów lub Trybunału Sprawiedliwości UE, co wg. linii powoduje tworzenie precedensów i de facto zaostrzanie już obowiązującego aktu.
Jednak zarzucanie winy agencjom reprezentującym pasażerów, wykracza poza zdrowy rozsądek, bowiem to fakt, że linie masowo odrzucały roszczenia pasażerów o odszkodowanie spowodował, że wiele osób za pewien procent kwoty odszkodowania woli sprawę powierzyć profesjonalistom.
Sprawa jest delikatna dla unijnych decydentów, z których wielu jest przychylnych liniom lotniczym, ale nie chce sprawiać wrażenia, że cofają prawa pasażerów. Szef Ryanair Michael O'Leary sugerował, że Komisja Europejska powinna wziąć przykład z nadchodzącej w Wielkiej Brytanii reformy praw pasażerów lotniczych, która przewiduje odszkodowanie związane z kosztem biletu.
Lobbing branży lotniczej przynosi skutek, a osoby uzyskujące wysokie odszkodowania przy niskich cenach biletów są szczególnie atrakcyjnym przykładem niesprawiedliwości wg. linii lotniczych. Można jednak jasno powiedzieć, że liniom lotniczym nikt nie kazał sprzedawać biletu za 20-30-40 Euro, a chciwość i brak rezerw (zarówno w zakresie ludzkim jak i sprzętu latającego) nie są tu najwłaściwsze. I o ile wiele osób jest w stanie wybaczyć pewne problemy, czy opóźnienia, tak jednak perspektywa pozostania w jakiejś odległej destynacji całymi dniami, bo przewoźnik mógłby po prostu odwołać lot, nie zachęca do podróży samolotem.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Linie lotnicze KLM mają nowy sposób sprzedaży biletów
Polacy rzucili się do rezerwowania noclegów
Ryanair planuje zamknąć cztery bazy operacyjne
Cypr umieszcza Polskę w kategorii pomarańczowej
Turyści coraz bardziej lubią Śląsk?
Enter Air: Rekordowe Lato 2017
Jakie wyniki finansowe osiągnęła Grupa eSky w pierwszym półroczu?
Szwajcarska wioska kusi premią za osiedlenie się
Co IGHP radzi hotelarzom w obliczu koronawirusa?
Lotnisko Schiphol będzie musiało ograniczyć ilość lotów?
Czy najwięcej zyskali turyści korzystający z ofert first minute?
Minister zapowiada pomoc dla biur podróży
Nowy członek w Stowarzyszeniu Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce
Sztuczna inteligencja wejdzie do turystyki?
Gala Gault&Millau i premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już wkrótce
Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online
W Bułgarii protesty po wznowieniu obostrzeń
Przedstawiciele branży turystycznej tworzą zespół kryzysowy przy Ministerstwie Rozwoju