Zobacz także
Pierwszy przewoźnik rezygnuje z celu klimatycznego
PPL: Polskie lotniska poradziły sobie pomimo awarii systemów Microsoftu
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
PAŻP i Ryanair będą współpracować szkoleniowo
Ryanair zapewnia sobie dostawy paliwa
Ryanair oraz grupa energetyczna Repsol podpisały 4 maja protokół ustaleń w celu przyspieszenia dostaw zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) na lotniskach Ryanair w Hiszpanii i Portugalii, co stanowi dalszy postęp w realizacji strategii redukcji emisji dwutlenku węgla "Pathway to Net Zero".
Chociaż SAF jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym dekarbonizację lotnictwa, stanowi jedynie niewielki ułamek obecnego zużycia paliwa lotniczego na świecie. Umowa z Repsol daje Ryanairowi dostęp do 155 000 ton SAF w latach 2025-2030 (co odpowiada ponad 28 000 lotów z Dublina do Madrytu), co pozwoli zaoszczędzić około 490 000 ton emisji CO2.
Ryanair wyznaczył sobie ambitny cel polegający na wykorzystaniu 12,5% SAF do 2030 r. i zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 r., a niniejsza umowa pokazuje zaangażowanie Ryanair i Repsol we współpracę i inwestowanie w paliwa zasilane SAF.
Prezes Ryanair DAC, Eddie Wilson, powiedział w Madrycie: SAF odgrywa kluczową rolę w strategii Ryanair "Pathway to Net Zero" i naszym celu, jakim jest wykorzystanie 12,5% SAF do 2030 roku. Osiągnięcie tego celu wymaga wielu różnych surowców i metod produkcji i cieszymy się,, że Repsol szuka wielu rozwiązań. Ta umowa pomaga Ryanair zrealizować około 15% ambitnego celu, który sobie założyliśmy. Repsol jest kluczowym partnerem Ryanair w zakresie zrównoważonego rozwoju i z niecierpliwością czekamy na rozwinięcie tej współpracy w miarę wzrostu naszej Grupy, która do końca 2026 roku będzie przewozić 225 mln pasażerów rocznie.
Valero Marin, Executive Managing Director of Client firmy Repsol, dodał: Ta umowa o współpracy z Ryanair, wiodącą europejską linią pasażerską, wzmacnia nasze zaangażowanie w sektor lotniczy i jest kolejnym krokiem w zaangażowaniu Repsol w paliwa odnawialne. Sektor lotniczy potrzebuje rozwiązań takich jak paliwa SAF, aby wspierać proces dekarbonizacji, który obecnie przechodzi. Konsoliduje to również naszą pozycję jako przedsiębiorstwa multi-energetycznego, którego celem jest osiągnięcie zerowej emisji do 2050 roku
Ryanair podpisuje umowy na SAF, gdyż jest to konieczne. Na europejskich lotniskach dostawcy paliw będą mieć obowiązek zapewnić 2 proc. udziału SAF w 2025 r., 6 proc. w 2030 r., 20 proc. w 2035 r. i 70 proc. w 2050 r. Te regulacje dotyczą jednak tylko europejskich lotnisk. Tak więc latanie przez Dubaj i Stambuł stanie się jeszcze bardziej opłacalne.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Potrzeby przewoźników autobusowych pominięte w Krajowym Planie Odbudowy
Lotnisko w Radomiu i Port Lotniczy Modlin walczą o pieniądze
Wyrok w sprawie Ryanair sprzeczny z orzecznictwem TSUE
Rośnie wzburzenie w branży turystycznej
Rozpoczyna się sezon narciarski na Mosornym Groniu
Ponad 100 nauczycieli wzięło udział w konferencji IGHP
Sieć restauracji wprowadza nowy gadżet
Władze Florencji chcą walczyć ze zwyczajami turystów
Nowa marka na krakowskim rynku hotelowym
UNWTO: Liczba przyjazdów turystycznych na świecie spadła o 85 proc.
NIK kontroluje szlak Green Velo
UNWTO liczy spadki w ruchu turystycznym
Enter Air rozpoczął sezon turystyczny
Północna Izba Gospodarcza: Potrzebne jak najszybsze rekompensaty za lockdown
Thomas Cook zostanie dokapitalizowany przez chińskiego udziałowca
Emirates składa duże zamówienie na samoloty
Rozporządzenie rozszerzające lockdown opublikowane w Dzienniku Ustaw