Rejsy wycieczkowe coraz popularniejsze
Zdaniem firmy analitycznej GlobalData, pandemia wpłynęła na wzrost popularności rejsów wycieczkowych. Turyści jednak coraz częściej dokonują bezpośrednich rezerwacji.
Przychody internetowych biur podróży z tytułu pośrednictwa w sprzedaży rejsów wycieczkowych w 2021 roku wzrosły o 65% rok do roku z 11,8 mld USD do 19,5 mld USD. Jednak liczba pasażerów rejsów wycieczkowych wzrosła w znacznie większym tempie. Według Cruise Lines International Association (CLIA), turystyka rejsowa wzrosła o 95% rok do roku z 7,1 mln do 13,9 mln osób.
W przeciwieństwie do innych sektorów turystyki, procentowy wzrost przychodów dla wyspecjalizowanych pośredników nie jest skorelowany ze wzrostem liczby pasażerów rejsów wycieczkowych w 2021 roku, co sugeruje, że turyści rejsowi wolą obecnie odciąć się od pośredników i dokonać rezerwacji bezpośrednio - komentuje wnioski GlobalData z najnowszego raportu "Key Trends in Cruises (Cruise), 2022 Update - Analysing Key Market Trends, Opportunities, Challenges, and Projects", Craig Bradley, Associate Travel & Tourism Analyst w GlobalData.
W sytuacji pandemii, generalnie oczekuje się, że zarówno przychody pasażerów, jak i podróże będą zasadniczo podobne w swojej dynamice wzrostu, z jedynie marginalnymi różnicami. Dla przykładu, jeśli spojrzymy na globalne podróże wyjazdowe w całości, całkowite wyjazdy wzrosły o 95% rok do roku w 2021 roku, a przychody z wyjazdów wzrosły o 99% rok do roku, zgodnie z bazą danych Tourism Demands and Flows firmy GlobalData. Jednakże, gdy przyjrzymy się konkretnie branży rejsów wycieczkowych, okaże się, że pośrednicy nie radzą sobie najlepiej ze wzrostem przychodów o 30% niższym niż wzrost liczby pasażerów.
Z drugiej strony, dalsze badania GlobalData ujawniają, że ta zmiana w zachowaniu rezerwacyjnym odzwierciedla obecny sentyment konsumentów do pośredników. W badaniu konsumenckim Tourism Consumer Survey z III kwartału 2019 roku 44% respondentów stwierdziło, że zazwyczaj rezerwuje przez pośrednika, takiego jak OTA. Jednak w badaniu przeprowadzonym w IV kwartale 2021, tylko 24% respondentów stwierdziło, że zarezerwowało swoje ostatnie wakacje za pośrednictwem biura. Ponadto, liczba respondentów, którzy powiedzieli, że dokonali rezerwacji bezpośrednio u dostawcy, wzrosła z 32% do 36%.
Istnieje cała lista powodów, dla których podróżni wolą teraz wybrać się bezpośrednio, z których wszystkie są wynikiem pandemii. Niektórzy chcą większej elastyczności i spokoju, podczas gdy inni stracili zaufanie z powodu słabego doświadczenia, w szczególności w zakresie zwrotu pieniędzy. Co więcej, problemem są również braki w kwalifikacjach w branży - wielu sprzedawców rejsów wycieczkowych zostało zwolnionych podczas pandemii, a następnie wybrało inne ścieżki kariery. Jednak wszystkie te problemy są możliwe do naprawienia, wskazując, że może to być tylko tymczasowa zmiana, ale pośrednicy rejsowi muszą działać już teraz, aby uchwycić popyt w 2022 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Ograniczenie handlu w niedzielę zaszkodzi także gastronomii?
FlixBus chce przejąć dwie spółki
Lotnisko Daxing zostanie uruchomione przed terminem?
Boeing ogranicza produkcję 737 Max
Potrzeby przewoźników autobusowych pominięte w Krajowym Planie Odbudowy
Travelplanet: Klienci biur podróży akceptują wyższe ceny
Terminal gdańskiego lotniska zostanie rozbudowany
WTTC: niejednolite zasady bezpieczeństwa zniechęcają do podróżowania
Rozpoczyna się sezon narciarski na Mosornym Groniu
Ponad 100 nauczycieli wzięło udział w konferencji IGHP
Sieć restauracji wprowadza nowy gadżet