TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Accor: Wirtualne spotkania nie zastąpią rzeczywistych

2021-06-29

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Accor, wraz z powrotem bezpośrednich spotkań z klientami i partnerami biznesowymi, pracownicy spodziewają się wzrostu przychodów o średnio 1/4 w najbliższym czasie.

r e k l a m a


Wirtualne spotkania stają się powoli nieodzowną częścią dzisiejszej rzeczywistości biznesowej. Accor przeprowadził badania nad wpływem zmiany formy spotkań na wyniki biznesowe. Wśród wniosków zebranych przez grupę w ciągu ostatniego roku specjaliści przewidują średni wzrost liczby zawieranych transakcji o 23% w perspektywie roku przy powrocie możliwości spotkań bezpośrednich. Jednocześnie badani wskazują, że spotkanie twarzą w twarz daje rezultaty zbliżone do trzech rozmów przez telefon lub wideokonferencji. Pokazuje to, jak duże znaczenie ma bezpośrednia osoba.

Głównym z problemów, na jaki zwraca 30 proc. badanych jest brak interakcji na poziomie mowy ciała i sygnałów niewerbalnych. Dla 22 proc. respondentów nawiązanie rozmowy pozwalającej tworzyć bezpośrednie relacje jest znacznie trudniejsze przy wirtualnych spotkaniach. Dodatkowo 37 proc. pracowników w ostatnich miesiącach doświadczyło problemów technicznych w postaci złej jakości czy utraty połączenia w trakcie spotkania online, co jest utrudnieniem w rozmowach biznesowych.

Dla części badanych zamknięcie lokali gastronomicznych wpłynęło na ograniczenie spotkań z klientami, na co wskazuje 1/6 pracowników (18 proc.), co w ich ocenie w dłuższej perspektywie negatywnie wpływa na wyniki finansowe. Z kolei dla 20 proc. wirtualne rozmowy z wykorzystaniem technologii są zbyt formalne i pozbawione ludzkich interakcji.

Badanie zrealizowane przez Accor podkreśla tęsknotę pracowników za powrotem do sprawdzonych form kontaktów z klientami, związanych także z życiem towarzyskim i działaniami reprezentacyjnymi. Prawie połowa badanych (47 proc.) wyczekuje interakcji społecznych związanych ze spotkaniami w czasie pracy.

Ostatnie miesiące dla wielu osób pokazały prawdziwą wartość bezpośrednich kontaktów. Powrót spotkań twarzą w twarz, sprawia, że możemy docenić je bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Wyniki naszych badań jasno mówią o wpływie formy spotkań na wyniki. Potencjalny 25-procentowy wzrost przychodów ze spotkań bezpośrednich przyniesie gospodarce miliony, jak nie więcej. Kluczowy jest także aspekt psychologiczny wpływu ostatnich miesięcy dla nas wszystkich. Ludzie potrzebują kontaktu z innymi, jednak technologia, choć umożliwia nieograniczony kontakt pozbawia nas niewerbalnych sygnałów obecnych tylko w kontaktach twarzą w twarz. Wprawdzie rozwiązania cyfrowe w biznesie zostaną z nami w przyszłości, to spotkania bezpośrednie wciąż mają znaczenie przy zawieraniu transakcji. Technologia nie jest w stanie w pełni zastąpić kontaktu. Przeprowadzone przez nas badania podkreślają hybrydowy trend, który będzie trwałym dziedzictwem ubiegłego roku. - Karelle Lamouche, dyrektor ds. strategii, wydajności i integracji w Accor.

Cztery trendy w spotkaniach na najbliższe lata według Karelle Lamouche:

  • Spotkania hybrydowe: Łączenie wirtualnego i "fizycznego" uczestnictwa w wielu lokalizacjach.
  • Spotkanie zamykające: W drugiej połowie 2021 roku wzrośnie liczba bezpośrednich spotkań zamykających transakcje, ponieważ fundamenty zbudowane cyfrowo zaowocują przy dobijaniu targu.
  • Spotkania z kulturą: Eksperci oczekują, że "spotkania kulturowe" staną się normalnym elementem działalności biznesowej w miarę wychodzenia z pandemii. Po roku lub więcej rozłąki ludzie łączą się ponownie, by budować zespoły i kulturę.
  • Spotkania liderów: Spotkania w małym gronie będą miały duże znaczenie na krótką metę - ponowne spotkania zarządów, zespołów kierowniczych. Silna będzie potrzeba łączenia się z innymi. Firmy będzie do siebie ciągnęło, a ludzie znów będą łączyć się osobiście.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
accor badanie spotkania biznesowe


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję