Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Jakie są przyczyny zamieszania wokół Ryanair?
Od września zeszłego roku Ryanair odnotowuje najbardziej spektakularne zakłócenia lotów w swojej historii. Zaczęło się od 2 tysięcy lotów odwołanych jesienią 2017 r., a obecnie, w samym środku letnich wakacji, osiągają punkt kulminacyjny w postaci strajku personelu pokładowego.
Pierwsze poważne zakłócenia lotów już w 2017 r.
We wrześniu ubiegłego roku Ryanair był pierwszą linią lotniczą, która ucierpiała w związku ze światowym niedoborem pilotów. Nie potrafiąc odpowiednio zaplanować urlopów pilotów, przewoźnik był zmuszony odwołać 2 tysiące lotów, co dotknęło ponad pół miliona pasażerów. Mimo fali odwołanych lotów i odszkodowań należnych podróżnym na podstawie rozporządzenia (WE) nr 261, które w listopadzie 2017 r. mogły wynieść nawet 25 milionów euro, linie lotnicze poinformowały, że ich zysk w 2017 r. wzrósł o 11%. Uziemienie 25 samolotów zmieniłoby wyniki finansowe każdego przewoźnika, ale nie Ryanaira - jego właściciel, Michael O'Leary, nie widział potrzeby korekty celów finansowych firmy.
Kierownictwo musiało wierzyć, że jest w stanie utrzymać niskie koszty zatrudniania pracowników, dopóki piloci w Irlandii, Niemczech, Portugalii, Hiszpanii i Włoszech nie zagrozili strajkiem w okresie Bożego Narodzenia. Piloci i personel pokładowy Ryanair z całej Europy zmobilizowali się i podjęli wspólne działanie na masową skalę sprawiając, że firma po raz pierwszy w swojej 32-letniej historii uznała związki zawodowe.
Rozpoczęcie negocjacji
Od kwietnia 2018 r. było wiadome, że chociaż piloci mieli prawo być reprezentowani przez związki zawodowe, Ryanair nie traktował poważnie ich żądań. Poza wzrostem płac, większość pilotów skarżyła się na system transferu między bazami w Europie i Afryce, który negatywnie wpływa na ich życie rodzinne. Natomiast personel pokładowy wyraził obawy w związku z działaniami dyscyplinarnymi dotyczącymi nierealizowania celów sprzedażowych na pokładach samolotów.
Pracownicy z Irlandii, Hiszpanii i Belgii ogłaszają strajk, a załogi z Niemiec mogą pójść ich śladem
Po długim okresie nieskutecznych negocjacji trwającym od kwietnia do lipca 2018 r. piloci i personel pokładowy Ryanair ogłosili strajki. 12 lipca br. 100 z 350 irlandzkich pilotów reprezentowanych przez Irish Air Line Pilots Association (IALPA) zorganizowało 24-godzinny strajk. W związku z tym Ryanair musiał odwołać 30 lotów. Kolejne strajki planowane są na 20, 24, 25 i 26 lipca. Mogą one dotknąć około 60 tys. podróżnych. Niechęć Ryanair do zmiany sposobu zarządzania firmą tylko w ciągu czterech dni będzie kosztować dziesiątki milionów euro z tytułu odwoływania przez pasażerów rezerwacji w hotelach, wycieczek, spotkań itp. Ponadto, strajki zapowiadane przez personel w Niemczech, wpłyną na działalnoś
Ryanair w sierpniu.
Poduszka finansowa
Ryanair szczyci się rosnącymi zyskami, które osiąga kosztem niedostatecznie wynagradzanych pracowników i klientów odwołujących wakacje. Takie nieodpowiedzialne praktyki zarządzania nie powinny być dłużej stosowane. Jesteśmy przekonani, że tylko dobrze wypoczęta i zadowolona załoga może zapewnić bezpieczne loty 130 milionom podróżnych, które Ryanair obsługuje rocznie - mówi Marius Stonkus, prezes Skycop, firmy pomagającej odzyskiwać odszkodowania za opóźnione i odwołane loty. Zaledwie kilka dni po strajku pilotów w Irlandii, Ryanair rozpoczął kampanię sprzedażową promującą przeloty za mniej niż 10 euro.
Po raz kolejny wydaje się, że Ryanair zrobi wszystko, aby zrealizować swoje cele finansowe. Jego pracownicy domagają się lepszych warunków pracy, ale jak na razie obojętność jest jedynym rozwiązaniem, które ma do zaoferowania Michael O'Leary - komentuje Marius Stonkus.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Które letnie kierunki najmocniej zmieniają ceny?
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed rokiem
Mouzenidis w Niemczech kończy ze sprzedażą za pośrednictwem biur
Wzrost liczby turystów w Dubaju
Ceny wycieczek delikatnie w górę
IGHP: ostatni kwartał będzie fatalny
Minister Niedzielski zapowiedział przywrócenie targów i konferencji
NIK z zastrzeżeniami do stanu bezpieczeństwa zabytków architektury drewnianej
Accor: Wirtualne spotkania nie zastąpią rzeczywistych
Jak linie lotnicze próbują nie wypłacać odszkodowania?
Szwecja rozpoczyna współpracę z Airbnb
NIK kontroluje przejścia graniczne na wschodzie
Rainbow zaskakuje wzrostem sprzedaży lata