Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000 roku
Zarówno liczba, jak i wielkość statków wycieczkowych na świecie podwoiła roku 2000 - wynika z nowego raportu organizacji Transport & Environment.
Zdaniem organizacji, jeśli rozmiary statków wycieczkowych będą rosły w dotychczasowym tempie, największe statki wycieczkowe w 2050 r. mogą osiągnąć oszałamiające 345 000 ton brutto, co uczyni je prawie osiem razy większymi od Titanica. Transport & Environment uważa, że szybki wzrost liczby rejsów wycieczkowych i wzrost rozmiarów statków wycieczkowych wiąże się ze znacznymi kosztami dla środowiska. Branża rejsów przeżywała rozkwit w ciągu ostatniego półwiecza, a liczba statków wzrosła dwudziestokrotnie z zaledwie 21 w 1970 r. do 515 obecnie. Połączenie większej liczby większych statków wycieczkowych oznacza, że emisje CO2 ze statków wycieczkowych w Europie były prawie o 20% wyższe w 2022 r. niż w 2019 r. przed pandemią.
W styczniu 2024 r. zwodowano największy na świecie statek wycieczkowy, Icon of the Seas. Pływające miasto zawiera 40 restauracji, 7 basenów i może przewieźć 7600 pasażerów. Jest dłuższe niż 15 płetwali błękitnych i pięć razy większe od Titanica.
Wielu operatorów rejsów przechodzi na skroplony gaz ziemny (LNG) jako alternatywę dla tradycyjnych paliw żeglugowych, takich jak ciężki olej opałowy. Statki napędzane LNG stanowią obecnie 38% światowych zamówień na statki wycieczkowe. Podczas gdy LNG emituje mniej zanieczyszczeń i CO2 podczas spalania, uwalnia metan, gaz cieplarniany ponad 80 razy silniejszy niż CO2. Metan wydostający się z silników LNG może sprawić, że statki te będą bardziej szkodliwe dla klimatu niż tradycyjne paliwa żeglugowe.
Z najnowszego badania T&E wynika, że zielone paliwa elektroniczne mogą zasilać prawie 4% europejskiej żeglugi w 2030 r. Zdaniem organizacji, ograniczona dostępność paliw elektronicznych i infrastruktury do ich bunkrowania powinna być mniejszym problemem dla statków wycieczkowych, ponieważ pływają one tymi samymi trasami z jasnymi harmonogramami, dzięki czemu ich potrzeby i godziny uzupełniania paliwa są przewidywalne i stosunkowo łatwe do zaplanowania.
Z najnowszego badania wynika, że operatorzy rejsów mogą również skorzystać z przejścia na ekologiczne paliwa. Ze względu na obowiązującą od początku tego roku cenę emisji dwutlenku węgla na statkach oraz stopniowo zwiększające się kary FuelEU Maritime za stosowanie najbrudniejszych paliw żeglugowych od 2025 r. żeglowanie wyłącznie na paliwach kopalnych stanie się o 13% droższe niż dodawanie 4% e-metanolu do mieszanki paliwowej w 2030 r. Wzrost kosztów żeglowania na paliwach kopalnych w porównaniu z dodawaniem e-paliw może osiągnąć ponad 30% w 2040 r. i ponad 80% w 2050 r.
Statki wycieczkowe są obecnie zwolnione z ceł paliwowych, podatków od osób prawnych i większości podatków konsumenckich, którym podlegają inne rodzaje transportu. Według analizy podatek w wysokości 50 euro za typowy bilet na rejs przyniósłby globalnie 1,6 miliarda euro. Może to zapewnić kluczowe finansowanie klimatu i zapewnić opodatkowanie luksusowych form podróży - uważa Transport & Environment.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Zrównoważony rozwój ważny dla
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Starsze aktualności:
Letni wypoczynek: o czym należy
Nowy trend szansą dla
Czy Polacy przejmują się ekologią
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Wieliczka osiąga już milion
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
ETC: Brak koordynacji przepisów może odstraszyć turystów od przyjazdów do Europy
Przewoźnik zapowiada kolejne połączenia
Turyści zagubieni w natłoku informacji - szansa dla agentów
Włoskie Bibione zachęca turystów do odwiedzin
Turyści początkowo zaakceptowali potrącenie za rezygnację z wyjazdu z powodu COVID. Sąd wydał wyrok
Satoria wprowadza defibrylatory do hoteli
Minister Niedzielski zapowiedział przywrócenie targów i konferencji
Turystyka na świecie ciągle rośnie
Polacy tłumnie na Mundialu w Rosji
Rok 2023 będzie udany według PIT
Kraków: tragiczna śmierć Brytyjczyka
Opłata klimatyczna w Zakopanem - jest wyrok
Jakie są przyczyny zamieszania wokół Ryanair?
Norweski przewoźnik żąda rekompensaty od Boeinga
Rząd wprowadza testy zamiast kwarantanny. Nie wszyscy na tym skorzystają
POT uhonoruje Mecenasa Kongresów Polskich
Nowa Zelandia przestaje się izolować
Zwiedzanie Muzeum Auschwitz w godzinach szczytu tylko w grupach
Jakie hotele najmocniej zmieniały ceny w styczniu?
Które letnie kierunki najmocniej zmieniają ceny?