Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Jak zmniejszyć szanse na problemy w podróżach samolotem?
Z powodu nadmiernego ruchu lotniczego, wielu opóźnień oraz problemów z personelem linii lotniczych, rok 2018 był jednym z najgorszych dla podróżujących samolotem. W Polsce zakłóceń takich jak opóźnienie powyżej 15 minut i większe doświadczyło ponad 4 mln pasażerów. Dlatego w Nowym Roku zarówno przewoźnicy, jak i sami podróżujący stają przed wyzwaniem stworzenia skutecznych rozwiązań oraz poprawy dotychczasowych doświadczeń.
Podczas, gdy pogoda oraz niedobór pilotów są podawane jako najczęstsze przyczyny zakłóceń lotów, do listy czynników powinno być dopisane przede wszystkim zjawisko wzmożonego zainteresowania podróżami, tzw. overtourism.
W jaki sposób zminimalizować zakłócenia?
Wzrastające zainteresowanie podróżami przyczynia się do wielu zakłóceń lotów. Linie lotnicze mogą jednak pomóc w ich zminimalizowaniu poprzez ograniczenie liczby sprzedawanych miejsc. Dodatkowo, w szczycie sezonu mogą też wykorzystywać większe samoloty na najbardziej popularnych trasach, a wszystko to bez konieczności generowania dodatkowych lotów.
W sytuacjach, w których zakłócenia są jednak nieuniknione, linie lotnicze zobowiązane są do zachowania przejrzystości w komunikacji z podróżnymi, nie tylko do podawania statusu ich lotów, lecz także do przestrzegania praw pasażerskich.
"Linie lotnicze pracują nad poprawą jakości podróżowania w 2019 roku. Koncentrując się na rentowności czy cenach biletów, często zapominają jednak o budowaniu zaufania wśród podróżnych. Jak wynika z badania naszej firmy, aż 66 proc. pasażerów z Europy uważa, że nie otrzymuje wystarczających informacji od linii lotniczych, jeśli chodzi o prawa pasażera" - mówi Magdalena Bursa-Łapińska, radca prawny AirHelp.
Sami pasażerowie również mogą podjąć kroki w celu zabezpieczenia komfortu swojej podróży. Podczas planowania lotów i wakacji w tym roku powinni zapoznać się i rozważyć poniższe porady eksperta AirHelp, które powstały w oparciu o dane dotyczące zakłóceń w roku ubiegłym:
- Lataj poza godzinami szczytu, by uniknąć największego tłumu na lotniskach. Loty w późnych godzinach nocnych są często najmniej zatłoczone, co oznacza, że istnieje mniejsze prawdopodobieństwo odmowy wejścia na pokład z powodu overbookingu, a czas oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa będzie krótszy.
- Skorzystaj z bezpłatnych aplikacji, np. AirHelp, by w czasie rzeczywistym sprawdzić informacje o zakłóceniach lotu i uprawnieniach do odszkodowania. Narzędzie zapewnia podróżnym aktualne wiadomości, ponieważ automatycznie skanuje loty.
- Zaplanuj dodatkowy czas na podróż do i z lotniska. Niezależnie od godziny wylotu należy zawsze uwzględnić wzmożony ruch w pobliżu lotniska. Dobrze jest też zarezerwować więcej czasu na przejście przez kontrolę bezpieczeństwa. Jeżeli jest to możliwe to warto też rozważyć transport publiczny, by wyeliminować dodatkowe opłaty za parking i obniżyć koszt całego wyjazdu.
- Gdy to możliwe, lataj jedynie z bagażem podręcznym. Unikniesz tym samym kolejek w oczekiwaniu na odbiór walizki. Przy obłożonych lotach czas ten może się znacznie wydłużyć. Na krótszych trasach warto zabrać niezbędne rzeczy ze sobą na pokład samolotu.
- Zabierz ze sobą ładowarkę do sprzętu elektronicznego oraz rzeczy, które umilą Ci czas oczekiwania na lotnisku. Zdarza się, że zakłócenia lotu są nieuniknione, dlatego warto być przygotowanym na wszelkie ewentualności.
- Przed podróżą zapoznaj się ze swoimi prawami pasażera w przypadku wystąpienia zakłóceń. Zgodnie z prawem UE, linie lotnicze za opóźnienia powyżej 3 godzin, odwołanie lotu bądź odmowę wejścia na pokład zobowiązane są do wypłaty odszkodowania od 250 do 600 euro na osobę.
Warto także tutaj dodać, że uprawnienie do odszkodowania za opóźnienie jest należne także klientom charterów. Odszkodowania dla pasażerów za opóźnienia są wskazywane jako jeden z czynników który spowodował upadek Small Planet Airlines Koniec Small Planet Airlines?, który loty w Polsce musiał już zawiesić w listopadzie 2018.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
FlyGermania zaprasza polskich pasażerów
Ryanair wprowadza nową opcję zapłaty za bilet
FlixBus zaczyna walkę o klienta na polskim rynku
Regionalne lotniska coraz ważniejsze?
Czy inwestycje w condohotele się opłacają?
IMEX: Accor i meetago podpisały umowę
Nowa atrakcja turystyczna w Szwajcarii
Polacy mogą polecieć na Cypr bez testów na koronawirusa
Trwają ostatnie prace przed otwarciem Wielkiego Muzeum Egipskiego
Harmony Polish Hotels sugeruje hotelarzom pożądane praktyki w dobie epidemii
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: Potrzebujemy natychmiastowej pomocy, a konkretów brak
Zadłużenie branży turystycznej jest niewielkie
Rekordowa sprzedaż w biurach podróży?
Zapowiada się rekordowy rok dla LOT-u
Wakacje.pl: Boom zapytań o majówkowe wyjazdy
przyjazdy turystów do polski na 4 -5 dni
Zapraszamy do zamieszczania ofert na portalu www.TuŚpimy.pl