TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z pandemii

Wiele linii lotniczych liczyło na to, że pracownicy wrócą tłumnie do pracy, gdy podróże zaczną być wznawiane w 2022 roku i w rezultacie gwałtownie zwiększyło liczbę wiosenno-letnich rozkładów lotów - podaje firma analityczna GlobalData. Analitycy zauważają, że linie lotnicze powinny wyciągnąć wnioski z pandemii, że w obecnej sytuacji nic nie jest pewne.


Zrozumiałe jest, dlaczego linie lotnicze szybko zwiększyły swoje wiosenno-letnie rozkłady lotów na rok 2022. Programy szczepień wykazały duży postęp na wielu kluczowych dla branży turystycznej rynkach, co spowodowało wzrost zaufania do rezerwacji w 2021 roku. Jednak wiele linii lotniczych miało trudności z zatrudnieniem, zweryfikowaniem i przeszkoleniem nowych pracowników, aby sprostać nieprzewidzianemu zapotrzebowaniu na loty międzynarodowe ze strony podróżnych i obecnie są zmuszone do odwołania setek lotów. - mówi Ralph Hollister, analityk ds. podróży w GlobalData

Analitycy podkreślają, że linie lotnicze takie jak Delta, Wizz Air i easyJet już zredukowały lub zamierzają zredukować swoje wiosenno-letnie rozkłady lotów z powodu problemów ze skalowalnością. Jeśli chodzi konkretnie o easyJet, w listopadzie 2021 r. ogłoszono, że linia lotnicza doda tysiące dodatkowych miejsc na loty do Grecji w sezonie letnim 2022. Jednak patrząc na trendy zatrudnienia w easyJet w bazie danych Job Analytics firmy GlobalData, firma nie zwiększała liczby ogłoszeń o pracę (aktywnych miejsc pracy) na swoich stronach karier, ani w listopadzie 2021 r., ani w miesiącach poprzedzających to ogłoszenie.

Linie lotnicze zaczęły znacząco zwiększać zatrudnienie dopiero w miesiącach poprzedzających pracowity okres letni 2022 r. - liczba aktywnych ofert pracy wzrosła o 79,3%, porównując listopad 2021 r. z kwietniem 2022 r. To właśnie wtedy linie lotnicze zaczęły zdawać sobie sprawę ze znacznego poziomu zapotrzebowania, które będzie obecne w nadchodzącym okresie letnim.

Brak aktywności pracodawców w końcówce 2021 roku, a następnie nagły wzrost w miesiącach poprzedzających lato 2022 sugeruje, że linie lotnicze takie jak easyJet mogły cierpieć z powodu problemów ze skalowaniem, co doprowadziło do nadmiernej sprzedaży. Linie te mogły bardziej ostrożnie skalować swoje operacje, aby uniknąć konieczności masowego odwoływania dodatkowych lotów z powodu presji na zatrudnianie. - Hollister.

Zdaniem analityków przewoźnicy powinni zapewnić terminowe zwroty kosztów, aby ograniczyć szkody wizerunkowe

Wielu podróżnych nadal będzie miało niesmak z powodu trudności, jakie musieli pokonać, aby otrzymać zwrot pieniędzy podczas pierwszej fali odwołanych lotów spowodowanych pandemią. Jeśli linie lotnicze będą się ociągać z dokonywaniem zwrotów po nagłych odwołaniach lotów tego lata, klienci mogą już nigdy nie wrócić do korzystania z ich usług. Podróżni mogli dać liniom lotniczym kredyt zaufania w szczytowym okresie pandemii, ale prawdopodobnie nie będą tak wyrozumiali, jeśli podobne problemy pojawią się w przyszłości - uważa Hollister.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
global datra opóźniony lot samolot przewoźnik lotniczy easyjet




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję