GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z pandemii
Wiele linii lotniczych liczyło na to, że pracownicy wrócą tłumnie do pracy, gdy podróże zaczną być wznawiane w 2022 roku i w rezultacie gwałtownie zwiększyło liczbę wiosenno-letnich rozkładów lotów - podaje firma analityczna GlobalData. Analitycy zauważają, że linie lotnicze powinny wyciągnąć wnioski z pandemii, że w obecnej sytuacji nic nie jest pewne.
Zrozumiałe jest, dlaczego linie lotnicze szybko zwiększyły swoje wiosenno-letnie rozkłady lotów na rok 2022. Programy szczepień wykazały duży postęp na wielu kluczowych dla branży turystycznej rynkach, co spowodowało wzrost zaufania do rezerwacji w 2021 roku. Jednak wiele linii lotniczych miało trudności z zatrudnieniem, zweryfikowaniem i przeszkoleniem nowych pracowników, aby sprostać nieprzewidzianemu zapotrzebowaniu na loty międzynarodowe ze strony podróżnych i obecnie są zmuszone do odwołania setek lotów. - mówi Ralph Hollister, analityk ds. podróży w GlobalData
Analitycy podkreślają, że linie lotnicze takie jak Delta, Wizz Air i easyJet już zredukowały lub zamierzają zredukować swoje wiosenno-letnie rozkłady lotów z powodu problemów ze skalowalnością. Jeśli chodzi konkretnie o easyJet, w listopadzie 2021 r. ogłoszono, że linia lotnicza doda tysiące dodatkowych miejsc na loty do Grecji w sezonie letnim 2022. Jednak patrząc na trendy zatrudnienia w easyJet w bazie danych Job Analytics firmy GlobalData, firma nie zwiększała liczby ogłoszeń o pracę (aktywnych miejsc pracy) na swoich stronach karier, ani w listopadzie 2021 r., ani w miesiącach poprzedzających to ogłoszenie.
Linie lotnicze zaczęły znacząco zwiększać zatrudnienie dopiero w miesiącach poprzedzających pracowity okres letni 2022 r. - liczba aktywnych ofert pracy wzrosła o 79,3%, porównując listopad 2021 r. z kwietniem 2022 r. To właśnie wtedy linie lotnicze zaczęły zdawać sobie sprawę ze znacznego poziomu zapotrzebowania, które będzie obecne w nadchodzącym okresie letnim.
Brak aktywności pracodawców w końcówce 2021 roku, a następnie nagły wzrost w miesiącach poprzedzających lato 2022 sugeruje, że linie lotnicze takie jak easyJet mogły cierpieć z powodu problemów ze skalowaniem, co doprowadziło do nadmiernej sprzedaży. Linie te mogły bardziej ostrożnie skalować swoje operacje, aby uniknąć konieczności masowego odwoływania dodatkowych lotów z powodu presji na zatrudnianie. - Hollister.
Zdaniem analityków przewoźnicy powinni zapewnić terminowe zwroty kosztów, aby ograniczyć szkody wizerunkowe
Wielu podróżnych nadal będzie miało niesmak z powodu trudności, jakie musieli pokonać, aby otrzymać zwrot pieniędzy podczas pierwszej fali odwołanych lotów spowodowanych pandemią. Jeśli linie lotnicze będą się ociągać z dokonywaniem zwrotów po nagłych odwołaniach lotów tego lata, klienci mogą już nigdy nie wrócić do korzystania z ich usług. Podróżni mogli dać liniom lotniczym kredyt zaufania w szczytowym okresie pandemii, ale prawdopodobnie nie będą tak wyrozumiali, jeśli podobne problemy pojawią się w przyszłości - uważa Hollister.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Europarlamentarzyści wzywają do minimalizacji skutków upadku Thomasa Cooka
Co raz więcej osób wybiera podróż samolotem
Coraz więcej osób kupuje bilety kolejowe przez internet
International Airlines Group z zyskiem w I kwartale
Podzielone opinie w sprawie tramwaju pod Wawelem
Darmowe mapki dla turystów jak świeże bułeczki
Coraz bliżej powołania Rzecznika Praw Pasażerów
Wakacje.pl prognozują udaną majówkę
SKKP rozpoczyna cykl bezpłatnych szkoleń dla branży turystycznej
Airbnb nie wycofa się z Zachodniego Brzegu
Trzy firmy chętne do rozbudowy gdańskiego lotniska
Wyniki Enter Air za pierwszy kwartał
KE: Zniesienie opłat roamingowych bardzo przysłużyło się turystom
Ceny imprez - drożeje Teneryfa, tanieje Hiszpania
Wizz Air wznowił loty do Wielkiej Brytanii
Komisja zatwierdziła polski program pożyczek i gwarancji o wartości 700 mln euro
Jak Orbis realizuje strategię zrównoważonego rozwoju?
Rzecznik Finansowy przyjrzał się ubezpieczeniom turystycznym
Kto z nami do hotelu Hilton beach w Hurghadzie 5.06.2008