Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki

W biurach podróży umacnia się pozycja Tunezji
2018-10-24Ostatni tydzień przyniósł lepszą sprzedaż imprez turystycznych. Jednak w porównaniu do roku ubiegłego, liczba sprzedanych wycieczek jest wciąż jest na minusie - wynika z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.
r e k l a m a
Analiza obejmuje sprzedaż w 42. tygodniu czyli od 15 do 21 października 2018 roku i odnosi się do sprzedaży wyjazdów na sezon zaczynający się 1 listopada 2018 a kończący 31 października 2019 roku. Zestawienie przygotował Polski Związek Organizatorów Turystyki i bazuje na danych dostępnych z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Sprzedaż imprez turystycznych zanotowała 4,4% spadek rok do roku. Natomiast klientów w salonach touroperatorów było o 3,1% mniej w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Patrząc na wyniki z poprzednich tygodni, zainteresowanie przyszłorocznymi wyjazdami delikatnie się poprawiło. Co ciekawe, ilość sprzedanych imprez lotniczych zmniejszyła się o 2,9%, na imprezy turystyczne z dojazdem własnych zdecydowało się o 23,4% mniej klientów. Jeśli chodzi o wycieczki autokarowe - te z kolei notują 6,5% wzrost.
Wśród najpopularniejszych destynacji na pierwszym miejscu znalazła się Turcja z Antalya na czele, za nią Egipt z Hurghadą oraz Marsa Allam. Grecja uplasowała się na trzecim miejscu, za nią Hiszpania, Włochy, Tunezja, Albania, Bułgaria, Austria oraz Malta.
Warto zwrócić uwagę na to, że znacząco wzrosła pozycja Tunezji, która notuje 253% wzrost sprzedanych wyjazdów. Zaraz za nią Egipt, który zyskał o 135,7% lepszą sprzedaż oraz Turcja z 100,9% wzrostem.
Cały raport dostępny poniżej
Możesz także pobrać plik: turinfo_20181024_booking_report_t19_42_2018.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział aktualności dnia:
Influencerzy mają promować atrakcje
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
W Trójmieście odbędzie się festiwal whisky
Wakacje.pl prognozują udaną majówkę
SKKP rozpoczyna cykl bezpłatnych szkoleń dla branży turystycznej
Airbnb nie wycofa się z Zachodniego Brzegu
Trzy firmy chętne do rozbudowy gdańskiego lotniska
Wyniki Enter Air za pierwszy kwartał
GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z pandemii
Ceny imprez - drożeje Teneryfa, tanieje Hiszpania
Wizz Air wznowił loty do Wielkiej Brytanii
Komisja zatwierdziła polski program pożyczek i gwarancji o wartości 700 mln euro
Jak Orbis realizuje strategię zrównoważonego rozwoju?
Rzecznik Finansowy przyjrzał się ubezpieczeniom turystycznym
Europarlamentarzyści wzywają do minimalizacji skutków upadku Thomasa Cooka
Co raz więcej osób wybiera podróż samolotem
Coraz więcej osób kupuje bilety kolejowe przez internet
International Airlines Group z zyskiem w I kwartale
Podzielone opinie w sprawie tramwaju pod Wawelem
Darmowe mapki dla turystów jak świeże bułeczki
Kto z nami do hotelu Hilton beach w Hurghadzie 5.06.2008