Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Wystartował Meetings Week Poland 2018
Już po raz szósty spotkają się w Warszawie, w ramach pięciodniowego cyklu wydarzeń, liderzy przemysłu spotkań, branży należącej do najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki świata.
Od 19 do 23 marca 2018 roku w Warszawie, trwa Meetings Week Poland, w którym bierze udział około tysiąca uczestników ze wszystkich stron kraju. Meetings Week Poland jest organizowany od 2013 roku przez kluczowe stowarzyszenia i instytucje branży. Od 2014 roku organizację imprezy czynnie wspiera Ministerstwo Sportu i Turystyki. Tegoroczny Meetings Week Poland objął honorowym patronatem Dariusz Rogowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Polska Organizacja Turystyczna jest również współorganizatorem i partnerem tego ważnego wydarzenia stanowiącego swego rodzaju platformę wymiany doświadczeń, ale także okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży przyszłości.
POT wspólnie z The Warsaw Voice był współorganizatorem konferencji z cyklu Poland - Meetings Destination, otwierającej cykl spotkań branżowych. Biorąca udział w wydarzeniu dyrektor Departamentu Turystyki MSiT Ewa Pawlak - Lewandowska podkreśliła znaczenie przemysłu spotkań, jednego z najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki krajów rozwiniętych.Szacuje się, że przemysł spotkań w Polsce odpowiada za 1 proc. dochodu narodowego PKB, a także zapewnia silne i pozytywne impulsy rozwojowe innym powiązanym działom gospodarki.
Rozwój tego sektora spotkań jest jednym z kluczowych zadań promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej, która od 2002 roku posiada w swoich strukturach Poland Convention Bureau - mówiła w swoim wystąpieniu wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Agnieszka Jędrzejczyk - Wojciechowska, która zaprezentowała obecnym dane zawarte w raporcie "Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2018" przygotowanym przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej we współpracy ze wszystkimi regionalnymi biurami marketingu miejsc (convention bureaux) i Rekomendowanymi Organizatorami Kongresów i Podróży Motywacyjnych.
Autorzy najnowszej edycji raportu dokonali analizy 21,2 tysiąca spotkań i wydarzeń dla grup liczących co najmniej 50 osób. Ponad połowa to konferencje i kongresy, 46,5 proc. to wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, a nieco ponad 3 proc. to targi i wystawy. Wśród nich najwięcej, prawie 6 tysięcy, dotyczyło wydarzeń o charakterze handlowo-usługowym, 3,8 tysiąca zajmowało się tematyką ekonomiczno-polityczną, a prawie 3,5 tysiąca zagadnieniami medycznymi.
Demand Outlook, drugi prezentowany raport pokazuje pozycję największych miast polskich na tle stolic krajów w regionie CEE. Przy opracowaniu dokumentu wykorzystane zostały dane systemu monitoringu rynku spotkań, z którego korzystają największe sieci hotelowe i biura convention w naszej części Europy.Przytoczone w prezentowanych raportach dane oraz szacunki na temat przyszłości przemysłu spotkań w Polsce potwierdzają, że wzrost tego sektora gospodarki turystycznej będzie miał w następnych latach istotny wkład w rozwój gospodarki naszego kraju. Polska Organizacja Turystyczna w przyszłym roku planuje szereg działań podejmowanych we współpracy z lokalnymi partnerami-deklaruje prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Program pierwszego dnia obrad Meetings Week Poland poświęcony był kluczowym kwestiom dla rozwoju przemysłu spotkań w Polsce. Analizowane były mechanizmy i prezentowane wybrane przykłady dobrych praktyk w pozyskiwaniu i tworzeniu dużych wydarzeń kongresowo-konferencyjnych. W tym roku poruszonymi przykładami były sukcesy, jakie w dziedzinie organizacji międzynarodowych kongresów odnosi Prague Convention Buerau, a także osiągnięcia polskich miast, w tym m.in. Katowic, które pozyskały Światową Konferencję Antydopingową WADA 2019 dzięki wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Podczas drugiego panelu dyskutowano natomiast na temat m.in. podatku lokalnego.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Cypr zmienił sposób kategoryzacji krajów pod względem bezpieczeństwa epidemicznego
Ponad 1000 obiektów noclegowych z certyfikatem bezpieczeństwa higienicznego
Zmiana przepisów dotyczących dziedziczenia firm
GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z pandemii
Kiedy wakacje mogą kosztować 700 000 zł?
Ryanair wprowadza klauzule brexitową
Niskie ceny przyciągają klientów do biur podróży?
9 grudnia zaczyna obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów
Polska awansowała w rankingu konkurencyjności turystycznej
W biurach podróży umacnia się pozycja Tunezji
Europarlamentarzyści wzywają do minimalizacji skutków upadku Thomasa Cooka
Oryginalny projekt TCI - spotkania dla przedszkolaków