TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co przyciąga niemieckich turystów do Polski?

Czego oczekują niemieccy turyści przyjeżdżający do Polski? Jak zmieniała się turystyka przyjazdowa do Polski na przestrzeni lat? Czego potrzeba do jej odbudowy po pandemii? O to zapytaliśmy Elżbietę Rawę, dyrektor zarządzającą biura Wolff Travel International Warszawa, oraz Olgę Derlatkę-Urbańską, emerytowaną dyrektor zarządzającą tego biura.


Jak przez 30 lat Państwa działalności zmieniała się turystyka przyjazdowa oraz podejście turystów do przyjazdów do Polski?

O D-U:Wydaje mi się, że było kilka etapów postrzegania Polski przez gości z Europy Zachodniej. Te poglądy ewaluowały wraz z naszym pokomunistycznym rozwojem, przystąpieniem do NATO , EU oraz wraz z zacieraniem się różnic między wschodem i zachodem Europy. 30 lat temu zachodni turyści przyjeżdżali do Polski bo:

  • ceny zarówno usług hotelowych, gastronomicznych , jak i wszystkich innych były stosunkowo tanie w porównaniu z Europą zachodnią.
  • Polska była tym krajem, w którym zrodziła się "Solidarność" następstwem czego było obalenie systemu socjalistycznego w całym obozie tzw. "demoludów"
  • Polska, jako kraj zza "żelaznej kurtyny" był jeszcze nieodkryty turystycznie i wiele z naszych zabytków budziło prawdziwy podziw u odwiedzających nas gości
  • do lat dziewięćdziesiątych Polska bezsprzecznie kojarzyła się mieszkańcom Europy zachodniej jako kraj czystych rzek i jezior, czystego powietrza oraz nieprzebranych połaci prawdziwych lasów
  • turyści zachwycali się niepowtarzalnym folklorem, który znaleźć można było nie na tzw. pokazach/ występach dla turystów, ale jadąc na prawdziwą polską wieś.

Dziś Polska kojarzy się zagranicznym turystom w dalszym ciągu z niepowtarzalnymi zabytkami, kulturą, ale też z wysoką jakością świadczonych usług . Przede wszystkim jeśli chodzi o hotele oraz świetnie i wszechstronnie wykształcone do obsługi turystów osoby ( piloci, przewodnicy etc. ) To co chwalą wszyscy turyści- to nasza polska kuchnia oraz wystrój i atmosfera w lokalach gastronomicznych . Tego co goście przyjeżdżający do Polski do dziś nie mogą zaakceptować, to ceny, które dziś są porównywalne z tymi w ich krajach. Dlatego, aby zachęcić ich do dalszych przyjazdów do naszego kraju tak ważne jest utrzymanie wysokiej jakości wszystkich usług i utrzymanie akceptowalnych cen.

Czego oczekiwali turyści przyjeżdżający do naszego kraju przed pandemią?

ER:Nasza firma od 30 lat organizuje przyjazdy do Polski dla grup niemieckojęzycznych. Oczekiwania naszych gości są od wielu lat takie sam: dobry produkt w przystępnej cenie, odpowiedni standard hoteli, wykwalifikowani piloci/ przewodnicy, ciekawe programy i smaczna kuchnia.

Czy pandemia zmieni w jakiś sposób ich oczekiwania?

ER:Od roku tak naprawdę stoimy przed największym wyzwaniem: globalną pandemią, która nieustannie wymaga od nas dużej elastyczności. Prawdopodobnie będzie większy nacisk na względy higieniczno-sanitarne. Wydaje mi się, że po pandemii będą przyjeżdżać dużo mniejsze grupy (już nie 40 osobowe), na krótkie pobyty do Polski. Raczej city break niż 8-10 dniowa objazdówka po Polsce.

Czego potrzeba, Państwa zdaniem, do odbudowy turystyki przyjazdowej po pandemii?

ER:Niestety turystyka grupowa- przyjazdowa najpóźniej odbije się po kryzysie. Potrzebujemy na to sporo czasu. Aby nie stracić naszych kontrahentów, ceny naszych pakietów powinny być na tym samym poziomie a nawet niższe niż w poprzednich latach. Musimy pamiętać, że Polska nie jest jedynym krajem na mapie. Mamy olbrzymią konkurencję Czechy, Hiszpania, Włochy, Francja, Chorwacja itd. A po pandemii liczba turystów będzie ograniczona. Nie możemy pozwolić, aby nasza wieloletnia, ciężka praca, została zniszczona. Wszystkie podmioty związane z naszą branżą: hotele, restauracje, muzea, opery, filharmonie oraz Polska Organizacja Turystyczna i Regionalne Organizacje Turystyczne itp. powinny z nami współdziałać. Oczekujemy większej elastyczności usługodawców - pod względem cen i warunków współpracy oraz większego zaangażowania organizacji turystycznych w promowanie Polski.

Jakie perspektywy malują się przed, zarówno branżą, jak i Państwa firmą w tym trudnym czasie?

ER:Uważam, ze ten rok będzie bardzo trudny. Już widzimy sporo anulacji (kwiecień-maj) bądź przeniesienie grup na przyszły rok. W 2022 pomału zaczniemy widzieć ożywienie w turystyce. Przed wszystkim dzięki zaszczepieniu większej populacji, zniesieniu restrykcji i zmniejszeniu obaw turystów co do przemieszczania się, zwłaszcza w grupach.

Czego wam życzyć na następne lata?

ER:Następnych 30 lat i jak najwięcej zadowolonych turystów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turystyka przyjazdowa niemcy biuro podróży wolff travel international


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję