Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Co przyciąga niemieckich turystów do Polski?
Czego oczekują niemieccy turyści przyjeżdżający do Polski? Jak zmieniała się turystyka przyjazdowa do Polski na przestrzeni lat? Czego potrzeba do jej odbudowy po pandemii? O to zapytaliśmy Elżbietę Rawę, dyrektor zarządzającą biura Wolff Travel International Warszawa, oraz Olgę Derlatkę-Urbańską, emerytowaną dyrektor zarządzającą tego biura.
Jak przez 30 lat Państwa działalności zmieniała się turystyka przyjazdowa oraz podejście turystów do przyjazdów do Polski?
O D-U:Wydaje mi się, że było kilka etapów postrzegania Polski przez gości z Europy Zachodniej. Te poglądy ewaluowały wraz z naszym pokomunistycznym rozwojem, przystąpieniem do NATO , EU oraz wraz z zacieraniem się różnic między wschodem i zachodem Europy. 30 lat temu zachodni turyści przyjeżdżali do Polski bo:
- ceny zarówno usług hotelowych, gastronomicznych , jak i wszystkich innych były stosunkowo tanie w porównaniu z Europą zachodnią.
- Polska była tym krajem, w którym zrodziła się "Solidarność" następstwem czego było obalenie systemu socjalistycznego w całym obozie tzw. "demoludów"
- Polska, jako kraj zza "żelaznej kurtyny" był jeszcze nieodkryty turystycznie i wiele z naszych zabytków budziło prawdziwy podziw u odwiedzających nas gości
- do lat dziewięćdziesiątych Polska bezsprzecznie kojarzyła się mieszkańcom Europy zachodniej jako kraj czystych rzek i jezior, czystego powietrza oraz nieprzebranych połaci prawdziwych lasów
- turyści zachwycali się niepowtarzalnym folklorem, który znaleźć można było nie na tzw. pokazach/ występach dla turystów, ale jadąc na prawdziwą polską wieś.
Dziś Polska kojarzy się zagranicznym turystom w dalszym ciągu z niepowtarzalnymi zabytkami, kulturą, ale też z wysoką jakością świadczonych usług . Przede wszystkim jeśli chodzi o hotele oraz świetnie i wszechstronnie wykształcone do obsługi turystów osoby ( piloci, przewodnicy etc. ) To co chwalą wszyscy turyści- to nasza polska kuchnia oraz wystrój i atmosfera w lokalach gastronomicznych . Tego co goście przyjeżdżający do Polski do dziś nie mogą zaakceptować, to ceny, które dziś są porównywalne z tymi w ich krajach. Dlatego, aby zachęcić ich do dalszych przyjazdów do naszego kraju tak ważne jest utrzymanie wysokiej jakości wszystkich usług i utrzymanie akceptowalnych cen.
Czego oczekiwali turyści przyjeżdżający do naszego kraju przed pandemią?
ER:Nasza firma od 30 lat organizuje przyjazdy do Polski dla grup niemieckojęzycznych. Oczekiwania naszych gości są od wielu lat takie sam: dobry produkt w przystępnej cenie, odpowiedni standard hoteli, wykwalifikowani piloci/ przewodnicy, ciekawe programy i smaczna kuchnia.
Czy pandemia zmieni w jakiś sposób ich oczekiwania?
ER:Od roku tak naprawdę stoimy przed największym wyzwaniem: globalną pandemią, która nieustannie wymaga od nas dużej elastyczności. Prawdopodobnie będzie większy nacisk na względy higieniczno-sanitarne. Wydaje mi się, że po pandemii będą przyjeżdżać dużo mniejsze grupy (już nie 40 osobowe), na krótkie pobyty do Polski. Raczej city break niż 8-10 dniowa objazdówka po Polsce.
Czego potrzeba, Państwa zdaniem, do odbudowy turystyki przyjazdowej po pandemii?
ER:Niestety turystyka grupowa- przyjazdowa najpóźniej odbije się po kryzysie. Potrzebujemy na to sporo czasu. Aby nie stracić naszych kontrahentów, ceny naszych pakietów powinny być na tym samym poziomie a nawet niższe niż w poprzednich latach. Musimy pamiętać, że Polska nie jest jedynym krajem na mapie. Mamy olbrzymią konkurencję Czechy, Hiszpania, Włochy, Francja, Chorwacja itd. A po pandemii liczba turystów będzie ograniczona. Nie możemy pozwolić, aby nasza wieloletnia, ciężka praca, została zniszczona. Wszystkie podmioty związane z naszą branżą: hotele, restauracje, muzea, opery, filharmonie oraz Polska Organizacja Turystyczna i Regionalne Organizacje Turystyczne itp. powinny z nami współdziałać. Oczekujemy większej elastyczności usługodawców - pod względem cen i warunków współpracy oraz większego zaangażowania organizacji turystycznych w promowanie Polski.
Jakie perspektywy malują się przed, zarówno branżą, jak i Państwa firmą w tym trudnym czasie?
ER:Uważam, ze ten rok będzie bardzo trudny. Już widzimy sporo anulacji (kwiecień-maj) bądź przeniesienie grup na przyszły rok. W 2022 pomału zaczniemy widzieć ożywienie w turystyce. Przed wszystkim dzięki zaszczepieniu większej populacji, zniesieniu restrykcji i zmniejszeniu obaw turystów co do przemieszczania się, zwłaszcza w grupach.
Czego wam życzyć na następne lata?
ER:Następnych 30 lat i jak najwięcej zadowolonych turystów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak zmienia się turystyka przyjazdowa?
[2021-03-06 11:37 77.115.109.*]
Odpowiedź: Przyciąga niska cena. odpowiedz »
Jak zmienia się turystyka przyjazdowa?
[2021-03-07 06:31 31.0.1.*]
W tym roku sytuacja epidemiologiczna (porównanie wskaźników zachorowań w Polsce i Niemczech - 3 : 1 na 100 000 mieszk.) odepchnie niemiecką przyjazdówkę. No, chyba, że stanie się cud i wskaźniki w PL gwałtownie spadną. Niestety, ja w cuda nie wierzę... odpowiedz »
Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL
[2021-03-20 11:52 86.63.97.*]
Kolejny rok strat dla turystyki przyjazdowej. Będzie gorzej niż w 2020 r.
Może będą przyjazdy weekedowe ale indywidualne. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Rekordowy rok dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego
Biura coraz bardziej strzegą swoich statystyk sprzedażowych
MSiT zaprasza na spotkania informacyjne o ustawie o imprezach turystycznych
Tunezja i Cypr wracają do łask turystów?
IGHP: Większość hoteli ma problem z płynnością finansową
Polonus wprowadzi nowe połączenie autobusowe
Turyści zapłacą więcej za wstęp na wieżę Eiffla
Rankingi obiektów hotelowych jako narzędzie marketingowe
Nowe miasto w siatce połączeń KLM
Pierwszy lotniskowy chatbot w Polsce wystartował
Turyści zabici przez pijanego kierowcę