Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. sprzedaży - Nomade, Kraków
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specjalista ds. sprzedaży Gorzów Wlkp.
- kontener gastronomiczny
- pilot Trójmiasto
- PILOT WYCIECZEK NIEMCY BAWARIA
- 2 ha z linią brzegową jeziora, nad morzem, dobra...
- okazja Telebim ekran LED 20 m2
- Specjalista ds turystyki Itaka

Nie wszystko idzie ku lepszemu
Polacy lubią podróżować, jeść w lokalach gastronomicznych i zamawiać posiłki do domu. Mimo wzrostu cen, nadal chętnie wydają pieniądze na tego rodzaju usługi. Jednak z danych KRD KIG wynika, że są organizatorzy turystyki, hotelarze i restauratorzy, którzy mają problemy z terminową zapłatą.
Według danych KRD wzrosła łączna kwota zadłużenia sektora HoReCa do 417 mln złotych (z 295 mln złotych wg danych z kwietnia 2024). Z tej kwoty 286 mln przypada na prowadzących restauracje i foodtrucki, 46 mln złotych przypada na firmy cateringowe. Najlepiej wypadają jednak obiekty noclegowe z zadłużeniem w łącznej kwocie 41 mln zł i ich zadłużenie odczuwalnie spadło (w kwietniu 2024 wynosiło 57,3 mln złotych). Ubiegłoroczną sytuację opisywaliśmy w tekście Lepsza kondycja branży horeca?
Za to zadłużenie biur podróży jest przy wcześniej podanych kwotach niewielkie i wynosi ponad 24 mln zł co daje średnie zadłużenie ok. 35 tys. złotych na każdego z 693 przedsiębiorców wpisanego do rejestru. Sumarycznie jednak oznacza to wzrost od czerwca 2024, gdy zadłużenie wynosiło 22,1 mln zł.
Analiza wiarygodności płatniczej KRD, która wyraża ocenę zdolności do terminowego wywiązywania się ze zobowiązań przez firmy, pokazuje, że aż 92 proc. podmiotów z branży turystycznej zalicza się do grona wiarygodnych płatniczo. W ciągu roku o 5 proc. wzrósł odsetek najbardziej wiarygodnych (z kategorią A), a o 9 proc. skurczył się udział firm z kategorią G. Niestety znacznie szybciej przybywa tu firm średnich z kategorią E (+11 proc.) oraz ubywa tych z dość dobrą oceną - B i C - odpowiednio -11 proc. i -9 proc.
HoReCa ma jednak większe problemy. Tylko niecałe 80 procent przedsiębiorstw z tego sektora cechuje wysoka wiarygodność płatnicza. Ale dopiero analiza poszczególnych jego segmentów pokazuje prawdziwy obraz sytuacji. Najwyższe, 92-procentowe oceny notują hotele i pensjonaty, a zaledwie 74 procent wiarygodnych firm znajdziemy w segmencie gastronomii. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy obserwujemy znaczne pogorszenie rzetelności płatniczej w całym sektorze: w gastronomii o jedną piątą ubyło dobrych firm, z kategorią B, a przybyło nierzetelnych. Podobnie wygląda sytuacja w zakwaterowaniu, choć tam jest ona bardziej ustabilizowana mówi Adam Łącki prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nie wszystko idzie ku
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Gastronomia się będzie zmieniać - pomogą drony i
Starsze aktualności:
Przewoźnicy chcą móc spóźniać się
Łatwiejsza sprzedaż niemieckich
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Compensa ubezpiecza turystów z nowym
Ceny wyjazdów delikatnie w
Enter Air prowadzi czarną
Krakowskie lotnisko chce walczyć z
Porozumienie Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej
Grecja wydłuża ograniczenia w ruchu lotniczym
Październikowe wyjazdy tańsze niż przed tygodniem
Tani przewoźnicy zaczynają zwracać klientów biurom podróży
Przewoźnik wlicza testy PCR w cenę biletu
Letnie spacery po Łodzi - nowa inicjatywa Łódzkiej Organizacji Turystycznej
Itaka: najpopularniejsze kierunki na majówkę
Północna Izba Gospodarcza: przemyślcie jeszcze raz zamknięcie hoteli na majówkę
Rząd dofinansuje przewozy autobusowe
Komisja Europejska proponuje uproszczenie i lepszą koordynację ograniczeń podróżowania
Hiszpania notuje turystyczny rekord
Rząd przyjął projekt ustawy o CPK
Na co zwrócić uwagę wybierając polisę turystyczną w 2024?
KE pozywa Irlandię za niewdrożenie dyrektywy turystycznej
Eksperci krytykują wprowadzanie wirtualnych kas dla gastronomii i hotelarstwa
Polski rynek lotniczy notuje coraz mniej opóźnień