Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Biura podróży na celowniku UOKiK
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi na usługi turystyczne. Przede wszystkim dotyczą spraw indywidualnych, takich jak zły standard hotelu, czy nieodpowiednia organizacja wyjazdu. W ich rozwiązaniu pomagają rzecznicy konsumentów.
Otrzymujemy także zgłoszenia, które są podstawą do wszczęcia postępowań. Dotyczą one m.in. zmiany godzin wylotu bądź przylotu, przez co wycieczka trwa krócej nawet o dwa dni - przekonuje UOKiK.
Urząd prowadzi obecnie 12 postępowań dotyczących usług turystycznych. Wątpliwości urzędników budzi np. w jaki sposób biura podróży informują o zmianie godziny wylotu, bądź przylotu i jak rozpatrują reklamacje w tym zakresie (Neckerman Polska, Nowa Itaka, Rainbow Tours, Tui Poland). Urząd wyjaśnia także zasady potrącania ceny wtedy, gdy klient rezygnuje z wyjazdu. Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, powinna ona odpowiadać rzeczywiście ponoszonym kosztom. UOKiK sprawdza też, czy foldery reklamowe spółki Nowa Itaka mogą wprowadzać klientów w błąd, sugerując wyższy standard pokoju.
Działania UOKiK dotyczą także bezprawnego posługiwania się nazwą hotel, bez decyzji marszałka województwa (Przedsiębiorstwo Transportowo-Handlowo-Usługowe Aga z Kroczycach) oraz zawierania umów timeshare z naruszeniem obowiązków informacyjnych przez firmę Ambasadorowie w Radomiu. Być może UOKiK powinien zainteresować się posługiwaniem się nazwy "hotel", a także różnego rodzaju zdrobnieniami pochodzącymi od tej nazwy, w nieco większej skali. To nie jest problem dotyczący tylko jednego przedsiębiorcy.
Urząd analizuje również praktyki pośrednika sprzedającego bilety. Wątpliwości budzą m.in. działania esky.pl. Ze zgłoszeń konsumentów wynika, że portal esky.pl może stosować niejasne zasady dotyczące kosztu bagażu w trakcie rezerwacji biletu. Dodatkowo zastrzeżenia wzbudza to, że do ceny biletu automatycznie doliczane jest ubezpieczenie, a klient, który nie jest tym zainteresowany, musi samodzielnie odznaczyć tę opcję.
Do urzędu docierają sygnały, które świadczą o tym, że niektóre biura podróży mogą utrudniać konsumentom złożenie reklamacji. Dzieje się to w ten sposób, że biura wprowadzają warunki formalne - np. wymóg złożenia reklamacji na piśmie i wysłania jej pod konkretny adres listem poleconym. Gdy klient tego nie zrobi, reklamacja nie jest rozpatrywana. UOKiK przygląda się takim praktykom i nie wyklucza podjęcia działań. W opinii UOKiK, nie ma żadnego powodu, by organizatorzy wyjazdów ograniczali prawo do składania reklamacji.
Należy pamiętać, że jest jeszcze rzynajmniej jedna "nisza" na rynku turystyczną, którą UOKiK także powinien się zająć. Chodzi o nielegalnych, bądź działających na granicy prawa przedsiębiorców, którzy organizują wyjazdy bez koniecznych zezwoleń, zabezpieczeń finansowych czy odprowadzania składek na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Dzięki temu są w stanie zaproponować niższe ceny niż legalnie działający touroperatorzy. UOKiK powinien zbadać czy w takich przypadkach nie dochodzi do naruszenia równej konkurencji (w naszej opinii - dochodzi).
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
UOKiK bierze się za turystykę
[2017-06-28 10:14 77.65.111.*]
Lepiej niech się zabiorą Np za Cassamundo i Novasol załączam przykładowy link
https://www. saos. org. pl/judgments/content/197518. html odpowiedz »UOKiK bierze się za turystykę
[2017-06-28 10:20 89.65.105.*]
no wreszcie może by się tak zająć tymi nielegalnymi "przedsiębiorcami" - nikita odpowiedz »
UOKiK bierze się za turystykę
[2017-06-28 10:47 188.47.64.*]
jestem za tym ,aby w kocu skontrolowano dzialalność nielegalsów odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Dział prawo i podatki:
Sebastian Ebel pozostanie na czele
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Travelplanet: poziom liczby rezerwacji porównywalny z 2019 r., ceny trochę niższe
Ekspansja Itaki ma rynkach bałtyckich wpłynie na jej wyniki?
Turystyka w Strefie Wykluczenia?
Europejski Manifest Turystyczny przedstawia zalecenia do wznowienia ruchu turystycznego
Nowa sieć lokal fast food wchodzi do Polski
UOKiK wskazuje, co biura podróży powinny poprawić
Zbliżają się Dni Twierdzy Poznań
POT rozpoczyna program edukacji turystycznej
Trzęsienie ziemi na turystycznej wyspie
Polska turystka zaginęła w Bułgarii
Przedstawiciele branży dyskutowali z wicepremier Emilewicz o pomocy dla turystyki
Toskania będzie mocniej promować się w internecie
Przewoźnik zrezygnuje ze sprzedaży wolnocłowej w samolotach
Ruch turystyczny w Turcji nadal rośnie
Nabór do II edycji projektu Polskie Marki Turystyczne otwarty
IGHP: prawie 250 szkoleń w 2022 roku
UIA zobowiązuje pasażerów do udostępnienia swoich danych osobowych
Emirates podpisują kontrakt sponsorski z klubem piłkarskim
AmRest przejmie międzynarodową sieć gastronomiczną
AmRest wykupuje restauracje KFC France
Wejscie z oferta do easygo, travelplanet ... - jak