TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wspólny raport UNWTO i Netflixa

Światowa Organizacja Turystyki i Netflix podjęły współpracę przy publikacji raportu, który analizuje rolę filmów i seriali jako motorów napędowych dla turystyki.


Raport podejmuje temat zainteresowania krajami lub kulturami przedstawionej na ekranie.

Wyniki badań zostały zaprezentowane w Madrycie na Iberseries Platino Industria - największego międzynarodowego wydarzenia dla profesjonalistów związanych z przemysłem audiowizualnym w języku hiszpańskim i portugalskim.

Ostatecznym celem raportu jest wsparcie decydentów i kluczowych interesariuszy w sektorze turystycznym we wdrażaniu polityki, która uczyni ich miejscowości atrakcyjnymi dla producentów filmowych. Jednocześnie ma on pomóc w budowaniu ukierunkowanych strategii promujących turystykę i konsumpcję lokalnej kultury, inwestowaniu w umiejętności i szkolenia w celu rozwoju lokalnego sektora filmowego i kreatywnego, aby zapewnić wysoki poziom talentów, infrastruktury i zdolności produkcyjnych oraz integracji turystyki i pokazywania kultury na festiwalach filmowych w celu pogłębienia wiedzy globalnej publiczności.

Zarówno turystyka, jak i sektory audiowizualne celebrują i promują kulturę, wspierają miejsca pracy i zapewniają możliwości w różnych miejscach. Wspólne działania UNWTO i Netflixa pomogą destynacjom turystycznym wykorzystać potencjalne korzyści płynące z turystyki ekranowej. - powiedział sekretarz generalny UNWTO Zurab Pololikaszwili.

Jak podkreślono w tym badaniu, udało nam się wykazać niezbicie to, w co instynktownie już wierzyliśmy, czyli że obok chęci podróżowania i odwiedzania miejsc docelowych, ekspozycja na treści ekranowe prowadzi również do większego zainteresowania dziedzictwem, kulturą, językiem i rozwijaniem relacji międzyludzkich. To naprawdę pokazuje, że przemysły kreatywne, wymiana kulturowa, opowiadanie historii i turystyka są ze sobą powiązane i mogą zmienić sposób, w jaki społeczności postrzegają siebie nawzajem i łączą się ze sobą. - powiedział Dean Garfield, wiceprezes ds. polityki publicznej w Netflix.

Po prezentacji globalnego raportu eksperci ds. turystyki i branży audiowizualnej podzielili się swoją wiedzą i spostrzeżeniami na temat zmieniających się trendów w turystyce, jej pozytywnego wpływu na wzmacnianie powinowactwa kulturowego oraz roli usług streamingu online w promowaniu turystyki i powinowactwa kulturowego między ludźmi, kulturami i krajami. Wydarzenie to miało również na celu podkreślenie, w jaki sposób partnerstwa publiczno-prywatne mogą wspierać ośrodki turystyczne w promowaniu się jako atrakcyjne lokalizacje dla producentów audiowizualnych.

Raport Światowej Organizacji Turystyki i Netflixa można znaleźć na stronie www.e-unwto.org




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
światowa organizacja turystyki unwto netflix film




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję