Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Producenci piwa podadzą jego skład?
Europejska branża alkoholowa przyjęła dobrowolne zobowiązanie do umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o ich składzie oraz wartości odżywczej.
W pracach nad projektem, który 12 marca br. został przestawiony Komisji Europejskiej uczestniczyła The Brewers of Europe, ponadnarodowa organizacja zrzeszająca europejskich piwowarów, do której należy Związek Browary Polskie.
Kwestia szeroko pojętej informacji konsumenckiej była przedmiotem dyskusji toczącej się w ostatnich miesiącach w gronie przedstawicieli europejskiej branży alkoholowej. Choć unijne prawo nie nakłada na producentów alkoholu obowiązku umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o składzie i wartości odżywczej, europejscy producenci wyrobów spirytusowych, wina, piwa oraz cydru postanowili wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, zobowiązując się w ramach samoregulacji do podawania tego typu danych. Propozycja dotycząca informacji konsumenckiej została przedłożona Komisji Europejskiej 12 marca br. Dobrowolne zobowiązanie producentów alkoholu zakłada przedstawianie informacji o składzie i wartości odżywczej w zrozumiały i przyjazny konsumentowi sposób tak na etykiecie produktu, jak i na stronach internetowych.
Wychodząc z założenia, że odpowiednie oznakowanie produktów spożywczych ułatwia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych, europejscy piwowarzy zrzeszeni w The Brewers of Europe już w 2015 r. podjęli dobrowolną decyzję o stopniowym wprowadzaniu na etykiety piwa informacji o składnikach i wartości kalorycznej. Tym samym producenci piwa jako pierwsi w branży alkoholowej zainicjowali prace w obszarze informacji konsumenckiej. Z szacunków organizacji wynika, że informację o składzie można znaleźć obecnie na etykietach 7 z 10 piw warzonych w krajach Unii Europejskiej, zaś informację o kaloryczności - na 4 z 10. Niektórzy producenci piwa idą dalej, udostępniając konsumentom także informację na temat pełnej wartości odżywczej.
Zadowolenie z postępu prac nad regulacjami dotyczącymi zamieszczania na opakowaniach alkoholowych informacji konsumenckiej wyraża Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Browary Polskie. Cieszy nas fakt, że prace nad samoregulacją toczą się na poziomie Unii Europejskiej zgodnie z planem. Jednocześnie zwracamy uwagę, że w momencie, w którym istnieje duże prawdopodobieństwo usankcjonowania tej kwestii przez Unię, nie ma uzasadnienia dla pospiesznego wprowadzania krajowych regulacji, które w aktualnym projekcie nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia proponuje Ministerstwo Zdrowia. Prawo wspólnotowe ma bowiem wartość nadrzędną nad prawem państw członkowskich - skomentował.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział prawo i podatki:
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
TravelCamp zawita do Wrocławia
Biura podróży na celowniku UOKiK
Nabór do II edycji projektu Polskie Marki Turystyczne otwarty
IGHP: prawie 250 szkoleń w 2022 roku
UIA zobowiązuje pasażerów do udostępnienia swoich danych osobowych
Emirates podpisują kontrakt sponsorski z klubem piłkarskim
Czechy także wprowadzą stan wyjątkowy
Travelplanet: poziom liczby rezerwacji porównywalny z 2019 r., ceny trochę niższe
Ekspansja Itaki ma rynkach bałtyckich wpłynie na jej wyniki?
Turystyka w Strefie Wykluczenia?
Europejski Manifest Turystyczny przedstawia zalecenia do wznowienia ruchu turystycznego
Nowa sieć lokal fast food wchodzi do Polski
UOKiK wskazuje, co biura podróży powinny poprawić
Wczasy z przejazdem autokarem - dla tych co boją się latać.
Wspólny raport UNWTO i Netflixa
POT rozpoczyna program edukacji turystycznej
Trzęsienie ziemi na turystycznej wyspie
Polska turystka zaginęła w Bułgarii
Przedstawiciele branży dyskutowali z wicepremier Emilewicz o pomocy dla turystyki
Toskania będzie mocniej promować się w internecie