TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






PKS Polonus: współpraca pomoże konkurować z gigantami

Rozszerzenie i dywersyfikacja sieci sprzedaży biletów, nowe, międzynarodowe i krajowe kierunki na platformie DworzecOnline.pl oraz kolejny etap odmładzania floty - to początek i zmian konsolidacji ofert przewozowych, które wdrażają PKS Polonus i DworzecOnline.pl, konkurując na rynku przewozów autobusowych z międzynarodowymi gigantami.


Współpraca z kolejnymi partnerami ma być jedną z dróg do realizacji strategicznych celów biznesowo-operacyjnych i sprzedażowych PKS Polonus oraz DworzecOnline.pl na 2018 rok, które zakładają m.in.: rozbudowę funkcjonalną platformy DworzecOnline.pl, integrację dworcowych systemów sprzedaży różnych przewoźników, rozwój kanałów dystrybucji biletów, czy konsolidację oferty przewozowej.

Dodatkowo PKS Polonus realizować będzie przygotowania do inwestycji na Dworcu Zachodnim oraz rozpocznie kolejny etap modernizacji taboru, inwestując na przestrzeni najbliższych dziewięciu miesięcy w zakup 7 nowych autokarów przeznaczonych do komunikacji dalekobieżnej, w tym międzynarodowej. Wdrożenie przyjętej strategii rozwoju może przynieść Polonusowi na koniec 2018 roku dalsze wzrosty, jak chociażby 5-8 proc. wzrost liczby pasażerów, mimo systematycznie malejącego rynku przewozów autobusowych.

Przewoźnik nie wyklucza, że sprzedaż biletów PKS Polonus oraz biletów innych przewoźników, wykorzystujących platformę Dworzec Online.pl do wielokanałowej sprzedaży biletów, przekroczy łącznie w 2018 roku 5 mln szt.

Budowa atrakcyjnej oferty krajowych i międzynarodowych połączeń autobusowych, dostępnych w zintegrowanych systemach i kanałach sprzedaży to główny cel operacyjno-biznesowy, jaki postawiliśmy sobie na 2018 rok. W związku z tym, że bliska jest nam idea współpracy podmiotów dworcowych oraz krajowych przewoźników autobusowych, chcemy dążyć do budowy jednej, wspólnej sieci sprzedaży połączeń autobusowych. Taka sieć współpracujących podmiotów daje szerokie możliwości działającym w jej ramach przewoźnikom i dworcom oraz buduje spójny system informacji pasażerskiej o rozkładach jazdy, cenach i dostępnych miejscach w realizowanych połączeniach autobusowych, również z możliwością wyszukania i zakupu biletów na połączenia z przesiadką, obsługiwane przez rożnych przewoźników. Działając wspólnie możemy bowiem jako przewoźnicy zdziałać znacznie więcej niż tocząc branżową walkę - zapewnia Maciej Acedański, prezes zarządu PKS Polonus i DworzecOnline.pl.

Jeszcze w marcu 2018 roku zakup biletów na ponad 2 500 kursów do około 2 800 miejscowości na terenie Polski i 20 krajów europejskich - dostępnych równolegle na platformie DworzecOnline.pl - umożliwi podróżnym aplikacja mobilna SkyCash. Dzięki współpracy operatorów, bilety autobusowe, podobnie jak bilety PKP Intercity, będzie można kupić z poziomu telefonu komórkowego, zyskując jednocześnie dostęp do faktury oraz innych funkcjonalności oferowanych przez poszczególnych przewoźników.

Z kolei tradycyjną sieć sprzedaży biletów PKP Polonus oraz ponad 210 innych przewoźników krajowych i międzynarodowych - zintegrowanych w systemie DworzecOnline.pl - uzupełnić może ponad 2 000 saloników prasowych, działających pod marką RUCH. Nawiązana współpraca zakłada wstępnie rozpoczęcie sprzedaży biletów autobusowych w kioskach na terenie całego kraju jeszcze w I połowie 2018 roku.

W ramach dywersyfikacji kanałów sprzedaży i rozszerzania siatki połączeń oraz kontynuacji procesu integracji ofert różnych przewoźników - realizowanej przez PKS Polonus od momentu uruchomienia w 2015 roku platformy sprzedażowej DworzecOnline.pl - przełomowym momentem w rozwoju oferty międzynarodowej stanie się również połączenie systemów sprzedażowych PKS Polonus, DworzecOnline.pl i platformy Sindbad, planowane na czerwiec 2018 roku.

Dzięki współpracy z Sindbadem, oferta dostępna na platformie DworzecOnline.pl rozszerzona zostanie o co najmniej 700 miast w całej Europie, do których dotrzeć będzie można z około 200 miejscowości w kraju ponad 300 autokarami znajdującymi się we flocie przewoźnika. Natomiast podróżni korzystający z wyszukiwarki na stronie www.sindbad.pl zyskają dostęp do pełnej oferty kursów oferowanych przez ponad 200 krajowych i 70 międzynarodowych przewoźników, realizujących ponad 2 000 kursów krajowych i 500 zagranicznych, w tym do ponad 2 500 miejscowości na terenie Polski i 300 miejscowości w ponad 20 krajach Europy Wschodniej, Środkowej i Zachodniej, w ramach globalnej siatki połączeń oferowanych przez PKS Polonus i przewoźników zintegrowanych na platformie DworzecOnline.pl.

Istotnym elementem konsolidacji rynku jest też zacieśnienie współpracy między systemami sprzedażowymi głównych dworców autobusowych w Polsce, co pozwoli na integrację ofert przewozowych oraz efektywniejsze zarządzanie dostępnymi w sprzedaży - na różnych dworcach - miejscami na kursy wszystkich współpracujących przewoźników.

Tym samym, nawiązanie ścisłej współpracy między dwoma największymi dworcami autobusowymi w Polsce - krakowskim MDA i warszawskim Dworcem Zachodnim, do których dołącza dworzec MDA Nowy Sącz oraz Dworzec PKS w Elblągu, jest silnym impulsem do dalszej integracji ofert przewozowych i zacieśniania współpracy dworcowej na głównych węzłach przesiadkowych w Polsce.

Możliwość sprzedaży biletów na kursy łączone różnych przewoźników, wzajemna koordynacja uzgadnianych rozkładów jazdy i koordynacja sprzedaży wolnych miejsc w autobusach to element, który ucieszy nie tylko przewoźników, ale i wielu pasażerów gubiących się w wielu niepołączonych dotąd serwisach sprzedaży biletów.

Małopolskie dworce realizują dziennie niemal 2 000 operacji dworcowych, sprzedając każdego dnia niemal 3 500 biletów i obsługując rocznie ponad 10,5 mln pasażerów. Głównym założeniem kooperacji jest zwiększenie dostępnej liczby połączeń oferowanych w każdym z połączonych systemów i zebranie pełnej informacji dotyczącej: wszystkich wolnych miejsc u przewoźników, realizowanych przez nich kursów i możliwych przesiadek. To sprawi, że pasażerowie zyskają wreszcie pełną i wiarygodną informację o możliwościach zakupu biletów na podróże autobusowe w Polsce, dostępne w ofercie wszystkich współpracujących podmiotów.

Udostępnienie całej oferty przewozowej Dworca Online w aplikacji SkyCash, z której korzysta ok. 2 mln użytkowników, współpraca operacyjna z MDA Kraków i MDA Nowy Sącz, a do tego wspólny rozkład kursów międzynarodowych - oparty na integracji systemów sprzedażowych - z siecią Sindbad czy podjęcie działań zmierzających do uruchomienia sprzedaży w sieci saloników prasowych RUCH, mogą przynieść znacznie lepsze i szybsze efekty sprzedażowe niż uruchamianie nowych tras i połączeń na już bardzo trudnym i konkurencyjnym rynku - dodaje Maciej Acedański.

Poza realizacją bieżących projektów sprzedażowych i rozszerzaniem współpracy z nowymi przewoźnikami oraz partnerami logistycznymi, państwowy operator zadbał też o zmianę logo. Odświeżony znak firmowy Polonusa utrzymany został w dotychczasowych, narodowych barwach, nawiązujących do ponad 70-letniej tradycji na krajowym rynku przewozów. Pozostawiony w logo orzeł pozwala z dumą i optymizmem patrzeć w przyszłość oraz zachęca do dynamizmu i odwagi w działaniu. Z kolei hasło #ŁączymyPolskę ma odzwierciedlać ideę stworzenia najszerszej oferty przewozowej w kraju i atrakcyjnej sieci połączeń międzynarodowych w ramach platformy DworzecOnline.pl, integrującej polskich przewoźników autobusowych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
przewoźnik autobus pks polonus dworzec transport konkurencja sprzedaż biletów




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję