Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Marriott zapłaci karę za wyciek wrażliwych danych gości?
Biuro komisarza ds. danych osobowych w Wielkiej Brytanii (Information Commissioner's Office, ICO) pinformowało o zamiarze nałożenia grzywny na giganta hotelowego Marriott International z powodu ujawnienia wrażliwych danych gości.
Wyciek danych miał miejsce w konsorcjum hotelarskim Starwood w 2014 roku. Marriott International przejął zaatakowaną przez hakerów firmę w 2016 roku, natomiast ataku nie wykryto do listopada 2018 roku.
W związku z incydentem ujawniono wrażliwe dane nawet 339 mln gości, w tym imiona i nazwiska, adresy pocztowe, numery telefonów, adresy e-mail, numery paszportów oraz niektóre zaszyfrowane numery kart płatniczych i ich daty ważności.
Baza danych rezerwacji gości Starwood, która została zaatakowana, nie jest już wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej, niemniej Marriott przejmując firmę będzie musiał ponieść konsekwencje wycieku i zapłacić prawie 100 tys. funtów kary (ok. 123 mln dolarów.).
Podstawą do nałożenia grzywny jest "naruszenie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO)". Ponadto biuro komisarza oskarża Marriott o "brak należytej staranności w zabezpieczeniu systemów rezerwacyjnych".
"Jesteśmy rozczarowani tym zawiadomieniem ze strony ICO, które będziemy kwestionować. Marriott współpracował z ICO przez cały czas trwania dochodzenia w sprawie tego incydentu, który wiązał się z przestępczym atakiem na bazę danych rezerwacji gości Starwood. Głęboko ubolewamy, że ten incydent miał miejsce. Bardzo poważnie traktujemy prywatność i bezpieczeństwo informacji o gościach i nadal ciężko pracujemy, aby osiągnąć standard jakiego nasi goście oczekują od Marriotta" - powiedział dyrektor generalny Marriott International - Arne Sorenson i zapowiedział już odwołanie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Marriott w obliczu wysokiej grzywny za wyciek danych
[2019-07-15 20:32 83.168.124.*]
"prawie 100 tys. funtów kary (ok. 123 mln dolarów.)" odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Czterech inwestorów chce uratować włoskiego przewoźnika
Mocna końcówka sezonu w biurach podróży
22 kwietnia rozpoczyna się Meetings Week Poland
Ogromne statki wycieczkowe nie wpłyną do Wenecji
Piloci i przewodnicy mogą składać o wsparcie z Tarczy Antykryzysowej
Koleje Mazowieckie wprowadzają mobilne płatności
Dlaczego po roku 2009 wzrosła liczba biur podróży
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na świecie
POT pomoże przedsiębiorcom w negocjacjach?
Ceny wakacji nieznacznie spadają
Kujawsko-Pomorskie zachęca do zwiedzania z paszportami
OLX: więcej pracowników odpowiada na oferty pracy w gastronomii
Komisja Europejska zatwierdziła dodatkową pomoc dla TUI
Nagrodzono najlepszych szefów kuchni w Polsce
Które miasta cieszą się największą popularnością wśród turystów?
Festiwal browarnictwa w Muzeum Lniarstwa
Rząd zamyka szkoły, muzea i inne instytucje kultury
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i krajoznawstwa
Dobry Hotel zakończył współpracę z wrocławskim Best Western Premier Hotel City Center
UOKiK: wzrosła liczba skarg na branżę turystyczną
Szukam towarzyszki na wyjazd EGIPT lub TUNEZJA, 2 tyg, czerwiec.