Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Święta poza domem nie są już problemem
Według badań internetowych prawie połowa Polaków chętnie spędziłaby święta poza domem - czy nadchodzi społeczna zmiana w tradycji wraz z nowymi pokoleniami?
Wyniki najnowszego badania pokazują, że aż 73% respondentów nie martwi się opinią bliskich o spędzeniu Świąt poza domem. Polacy coraz chętniej poszukują alternatywnych form świętowania, a jedną z nich jest odpoczynek w hotelu.
Choć istnieje stereotyp Polaka, który niechętnie odchodzi od klasycznych tradycji, to możliwe, że odejdzie do lamusa. Wyniki najnowszego badania "Święta w hotelu" pokazują odwrót w tendencji: 45% respondentów mogłoby spędzić Święta Bożego Narodzenia poza domem, gdyby mogło podjąć wybór bez żadnych ograniczeń. Przeszkodą bywa więc odchudzony inflacją portfel lub indywidualna sytuacja danej osoby, ale nie jest nią nastawienie Polaków do modyfikacji świątecznych zwyczajów.
Wyniki badania znajdują pokrycie w naszych obserwacjach. Wbrew pozorom Polacy chętnie korzystają z usług hoteli w okresie świątecznym, znajdując tu przestrzeń do wytchnienia i odpoczynku. Hotele zapewniają kompleksową opiekę, włącznie z wysokiej jakości sezonową kuchnią i dostępem do różnorodnych udogodnień, atrakcji oraz lokalnych rozrywek. Nie dziwią nas więc wyniki badania, są raczej miłym potwierdzeniem tego, co sami zauważamy komentuje dane Anastasiia Stolarska, Cluster Reservations Manager w Leonardo Hotels Polska Z naszego doświadczenia wynika jednak, że większość gości rezerwuje pokój dopiero od drugiego dnia Świąt - rzadziej od Wigilii. Część wydłuża pobyt aż do Nowego Roku, aby Sylwestra również spędzić w hotelu. Jednocześnie z większym wyprzedzeniem rezerwacje trafiają do naszych hoteli Leonardo Boutique w atrakcyjnym turystycznie Krakowie, natomiast mająca również bardzo wiele do zaoferowania Warszawa zapełnia się "last minute", co dostrzegamy w hotelu NYX i Leonardo Royal dodaje.
Święta w hotelu? Motywatorem atrakcje i lokalizacja placówki
Głównym celem badania było zbadanie opinii i odczuć Polaków, związanych z celebrowaniem Bożego Narodzenia poza domem. Przyglądano się więc nie tylko samej chęci spędzenia tego czasu poza domem, ale również preferencjom - interesująco zarysowują się powody deklarowane przez badanych. Zdecydowanie króluje ciekawość i chęć przeżycia Świąt w inny, nowy sposób (42%), a zaraz za nią respondenci wskazywali chęć połączenia Świąt z dłuższym wypoczynkiem, np. Sylwestrem (28%) oraz mniejszą ilość pracy i zaangażowania w świątecznym rozgardiaszu (26%).
Uwielbiam rodzinne święta, ale uważam, że mają one być czasem wytchnienia i właśnie tego szukam, kiedy je planuję. Kilka lat temu postanowiliśmy z mężem spróbować czegoś odmiennego - nowego przeżycia. Od tej pory, na zmianę z rodzinnym świętowaniem, Święta spędzamy w różnych zakamarkach Polski. W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na Święta w hotelu w Krakowie. To był strzał w dziesiątkę, bo okazało się, że nie tylko odpadło myślenie o organizacji kolacji i wielogodzinne gotowanie, ale także otrzymaliśmy dodatkową opiekę, wskazówki, jak najlepiej spędzić czas wolny, zniżki na różne atrakcje i okazję, żeby wyspać się jak nigdy! opowiada Martyna, która od kilku lat spędza z mężem Święta poza domem.
Respondenci badania "Święta w hotelu" zostali zapytani o czynniki wpływające na wybór placówki w okresie świątecznym. Wskazane zostały takie czynniki jak: oferta kulinarna i tradycyjna kolacja w hotelu, dodatkowe atrakcje jak kino lub koncerty, udogodnienia dla rodzin z dziećmi i podróżujących ze zwierzętami oraz miejsce i jego atrakcje turystyczne. Wygrywa właśnie ten ostatni czynnik, na który wskazywało aż 43% badanych.
Choć Polacy wykazują ogólną zgodność w deklarowaniu przyczyn spędzania Świąt poza domem, jedynym czynnikiem wpływającym na częściową rozbieżność odpowiedzi okazał się być wiek. Wszystkie grupy wiekowe wskazywały zgodnie na miejsce i atrakcje turystyczne, które znacznie wyprzedzały inne odpowiedzi. Jedynie w grupie osób do 24 lat dwa pierwsze wyniki są zbliżone: ci respondenci wskazują na miejsce i jego atrakcje (37%), ale także dodatkowe aktywności, takie jak koncerty i kino (31%). Najmłodsi respondenci mają więc nieco inne priorytety niż pozostałe grupy.
To pokazuje, że kluczem do sukcesu dla hoteli w dotarciu do różnych grup klientów jest zróżnicowana oferta. Część gości szuka klimatycznego otoczenia i urokliwych zakątków wśród kamienic, inni dynamicznych przestrzeni, pobudzającego zmysły street artu i klimatu metropolitalnego city.
Badanie przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie Leonardo Hotels Polska w listopadzie 2023 roku. Metoda badawcza: wywiady on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza i respondenci: przeprowadzono 1006 ankiet z reprezentatywną próbą Polek i Polaków powyżej 18 roku życia, zgodnie z rozkładem płci, wieku i klasy wielkości miejscowości.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
POT wyłoniła czołową 16 Turystycznych Mistrzostw Blogerów
KLM anuluje część lotów i ogranicza sprzedaż biletów na europejskie kierunki
Są chętni do przejęcia francuskiego upadłego przewoźnika
Obligacje pomogą przewoźnikowi sfinansować nowe samoloty
Sopot zaprezentował nowy spot promocyjny
W Gdańsku znów działa ILS II kategorii
Gdańsk stworzy Park&Ride na czas Jarmarku św. Dominika
Lotnictwo zmierza w stronę ekologicznej transformacji
Ile razy w roku przeciętny Polak jeździ koleją?
Orbis z zyskiem w pierwszym kwartale
Po przylocie spoza Schengen będzie można zrobić test na polskim lotnisku?
Na lotnisku w Balicach powstanie stacja ładowania samochodów elektrycznych
Rzecznik MŚP: Bon turystyczny powinien być dla wszystkich płacących podatki
ULC i lotniska zachęcają do latania
Koleje Dolnośląskie wykształcą maszynistów
Sfinks przejmie popularną markę gastronomiczną
Wracają umiarkowane wzrosty cen wyjazdów turystycznych
Bezpośrednie połaczenie promowe z Dubrownika na Korfu
Współpraca z touroperatorem sezon 2013
TESTY DO POLICJI Z ODPOWIEDZIAMI - DO SZKÓŁEK POLICYJNYCH NOWE