Które Centrum Informacji Turystycznej zostało uznane za najlepsze?
Podczas Targów World Travel Show w Nadarzynie, Polska Organizacja Turystyczna rozdała nagrody w XIII edycji konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce.
Spośród 40 zgłoszeń w 4 kategoriach kapituła wyłoniła 4 laureatów. W każdej kategorii przyznano także po jednym wyróżnieniu. Po raz pierwszy do konkursu można było zgłaszać się za pomocą aplikacji internetowej.
Konkurs organizowany jest w ramach rozwijania Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Współczesne punkty i centra Informacji Turystycznej w Polsce są postrzegane dwojako - jako miejsca obsługi turystów lub jako aktywnego, zaangażowanego uczestnika życia turystycznego i inicjatora nowych projektów.
Konkurencja w tegorocznej edycji była bardzo duża i o zwycięstwie w największym stopniu decydowały dwa czynniki: inicjatywy własne oraz działalność wykraczająca poza standardową działalność informacji turystycznej. Kapitule zależało na nagrodzeniu przede wszystkich tych centrów, które angażują się w rozwój i promocję swoich miejscowości, podejmują wyzwanie prowadzenia działalności gospodarczej, stając się tym samym ważnym ogniwem oferty turystycznej.
Gratuluję tegorocznym laureatom i wyróżnionym oraz życzę dalszej determinacji w rozwijaniu działalności informacji turystycznej. Zależy nam na tym, aby były to jednostki otwarte nie tylko na krajowych, lecz także zagranicznych turystów. Pamiętajmy, że centra informacji są jednym z elementów wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego, dostępnego, przyjaznego turystom z całego świata powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kapituła konkursu kierowała się następującymi kryteriami: lokalizacja jednostki, oznaczenie dojścia i dojazdu, dostępność dla turystów w tym niepełnosprawnych, dostępność godzin pracy, kwalifikacje pracowników informacji turystycznej - w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji. Pod uwagę wzięto także wygląd obiektów, ich funkcjonalność, zaopatrzenie w materiały informacyjno-promocyjne oraz kreowanie i realizację własnych inicjatyw w zakresie edukacja, kultura i rozwój turystyki.
Nagrodzeni w kategorii 4 gwiazdki:
I nagroda - Tarnowskie Centrum Informacji
Wyróżnienie - Bydgoskie Centrum Informacji
Nagrodzeni w kategorii 3 gwiazdki:
I nagroda - Forteczne Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej w Zamościu
Wyróżnienie - Punkt Informacji Miejskiej InfoKraków
Nagrodzeni w kategorii 2 gwiazdki:
I nagroda - Punkt Informacji Miejskiej Halo! Rybnik
Wyróżnienie - Centrum Informacji Turystycznej w Poraju
Nagrodzeni w kategorii 1 gwiazdka:
I nagroda - Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka
Wyróżnienie - Punkt Informacji Turystycznej w Sokółce
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Branża turystyczna przypomina, że ECDC nie rekomenduje ograniczania podróży
17 osób dołączyło do grona Ambasadorów Kongresów Polskich
Święta poza domem nie są już problemem
ULC i lotniska zachęcają do latania
Koleje Dolnośląskie wykształcą maszynistów
Sfinks przejmie popularną markę gastronomiczną
Bezpośrednie połaczenie promowe z Dubrownika na Korfu
Nowa atrakcja turystyczna w Wielkopolsce
Nowy szlak turystyczny w Gnieźnie
POT wyłoniła czołową 16 Turystycznych Mistrzostw Blogerów
KLM anuluje część lotów i ogranicza sprzedaż biletów na europejskie kierunki
Są chętni do przejęcia francuskiego upadłego przewoźnika
Obligacje pomogą przewoźnikowi sfinansować nowe samoloty
Sopot zaprezentował nowy spot promocyjny
Wyrok w sprawie przedawnienia roszczeń za opóźnienie samolotu
Długi weekend udany dla chorwackiej turystyki
Lotnictwo zmierza w stronę ekologicznej transformacji
Ile razy w roku przeciętny Polak jeździ koleją?
Orbis z zyskiem w pierwszym kwartale
Kiedy się opłaca rezerwować wakacje na wrzesień?!