TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Baltic Express rozwija ofertę

Wspólne połączenia polskiego i czeskiego przewoźnika okazało się sukcesem. Podróż pociągami Baltic Express wybrało już 215 tysięcy pasażerów. Od połowy kwietnia podróż do Czech stanie się wygodniejsza, ponieważ w składzie nocnego pociągu będzie wagon sypialny.


Pociągi Baltic Express kursują już od trzech miesięcy. Pierwszy ruszył do Pragi pod koniec ubiegłego roku. PKP Intercity we współpracy z czeskim przewoźnikiem České Dráhy codziennie obsługuje 4 pary połączeń: trzy dzienne i jedno nocne. Pociąg pokonuje trasę Gdynia - Praga w 9 godzin. Z Poznania do stolicy Czech dojeżdża w 5 h 40 minut, a z Wrocławia 3 godziny 51 minut.

Połączenie ruszyło zimą, bardzo wielu pasażerów od razu wybrało podróże z PKP Intercity i Kolejami Czeskimi na nowej trasie. Spodziewamy się, że na wiosnę będziemy mieli kolejnych podróżnych, dlatego przygotowaliśmy nową usługę - wagon sypialny pozwalający jeszcze wygodniej podróżować z Czech do Polski - podsumował Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Od 14 kwietnia w składach Baltic Express pojawi się wagon sypialny PKP Intercity. W ramach pilotażu będzie jeździł do końca wakacji. Nocny pociąg z Pragi do Gdyni odjeżdża przed 19:00, z Gdyni rusza po 23:00. Do dyspozycji podróżnych będą 24 miejsca sypialne. PKP Intercity oraz České Dráhy będą obserwować zainteresowanie podróżnych tą usługą.

W skład pociągów Baltic Express wchodzą wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. Na trasie Gdynia - Praga, kursują trzy czeskie wagony drugiej klasy oraz jeden wagon PKP Intercity pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław - Praga pociągi są prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław - Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych kursują: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz pięć zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia - Wrocław pociągi kursują w składzie 11 wagonów i są obsługiwane przez nowoczesne polskie lokomotywy EU160. W wakacje pociąg będzie mógł być wydłużany o dodatkowe wagony.

Przejazdy można już kupować i za bilet z Gdyni zapłacimy od 59,90 euro, z Poznania od 54,90 euro, a z Wrocławia od 44,90 euro.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Baltic Express bilety połączenie Gdynia Praga Wrocław Ceske Drahy Intercity IC PKP




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję