Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Ostatni lot czeskiego przewoźnika
Boeing przyzna się do oszustwa
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję Europejską
KLM żegna się z Fokkerami
Po 97 latach eksploatacji, linie lotnicze KLM wycofują samoloty Fokker ze swojej floty. Ostatni komercyjny lot maszyny Fokker 70 w historycznym malowaniu odbędzie się 28 października b.r.
KLM będzie z honorami żegnać ostatnie Fokkery, które tworzyły historię KLM od 97 lat. Maszyna Fokker 70, z wizerunkiem założyciela firmy, legendarnego holenderskiego przedsiębiorcy i wielkiego fana awiacji - Anthony'ego Fokker'a odbędzie swój ostatni lot z Londynu do Amsterdamu. W swojej długiej działalności, od powstania linii 7 października 1919, KLM korzystał z różnorodnych typów samolotów. Większość z nich cicho "zeszła ze sceny" po latach lojalnej służby. Ale Fokker, podobnie jak ostatnie samoloty McDonnell Douglas, które opuściły flotę trzy lata temu, budzi silne emocje wśród członków załogi oraz miłośników lotnictwa nie tylko w Holandii.
Trasa ostatniego lotu Fokkera w barwach KLM nie została wybrana przypadkowo. Pierwszy egzemplarz samolotu - model Fokker F.II - przybył na lotnisko Schiphol 17 maja 1920, dokładnie w dniu, kiedy to odbył się pierwszy komercyjny lot w historii KLM na trasie z Londynu do Amsterdamu. Początkowo KLM zamówił dwie maszyny tego typu, które zasiliły flotę w tym samym roku. Nadano im numery rejestracyjne H-NABC i H-NABD. Pierwszy rozkładowy lot KLM Fokkerem II odbył się 30 września 1920 roku z Amsterdamu do Londynu. Ostatni lot z Londynu do Amsterdamu 28 października tego roku zakończy blisko stuletnią, wspólną historię i ważną epokę w dziejach holenderskiej linii.
Pierwsze wspólne kroki KLM i Fokker
Kabina Fokker a F.II mogła pomieści zaledwie 4 pasażerów, którzy jako nieliczni w tamtych czasach mogli odbyć podróż lotniczą. Pierwsze Fokkery w służbie KLM miały 12 metrów długości i latały z prędkością 150 km/h nad lądem i 120 km/h ponad wodą, pokonując maksymalny zasięg 1200 km. Ich skrzydła były wykonane z drewna, a kadłub samolotu ze stalowych rur pokrytych tkaniną. Ze względu na niedoskonałość ówczesnych przyrządów nawigacyjnych loty odbywały się na niskim pułapie, często wzdłuż koryt rzek. Co ciekawe, pilot odbywał lot w odkrytym kokpicie, a pasażerowie - komfortowo, w zamkniętej kabinie. Między innymi z tego powodu KLM oferował loty rozkładowe tylko pomiędzy 17 maja a 31 października, ponieważ warunki klimatyczne uniemożliwiały nawigację w okresie zimowym, a używane wówczas butelki z ciepłą wodą nie były w stanie zapewnić wystarczającego ogrzewania pasażerom. Warunki lotu pierwszymi Fokkerami mogły wydawać się spartańskie, jednak jak na tamte czasy podróż lotnicza była szczytem luksusu.
W pierwszym roku działalności 1920, wykonując loty dwoma samolotami De Havilland DH-9 oraz dwoma Fokkerami F. II KLM przetransportował 345 pasażerów, 21 963 kilogramów frachtu i 2 962 kilogramów poczty. Według raportu rocznego linii z 1920 roku wykonano 584 lotów, o łącznym dystansie 233 600 kilometrów, co równa się dwudziestu lotom pomiędzy Amsterdamem a Dżakartą.
Pożegnalny lot Fokker'a to również okazja do złożenia hołdu Anthony'emu Fokker'owi. Jego podobizna widnieje aktualnie na ogonie jednego z ostatnich samolotów Fokker w KLM, jak również na zabytkowym hangarze H73 na Schiphol-Oost, gdzie dostarczono KLM nowo wyprodukowany samolot.
Fokker był jednym z najważniejszych przedsiębiorców w Holandii i ważną postacią w historii awiacji. Swój pierwszy napędzany śmigłem samolot ("Pająk") skonstruował w 1910 roku, a w 1911 odbył nim dziewiczy lot nad miastem Haarlem. Nie był to jedyny lot testowy osobiście skonstruowaną maszyną. Fokker większość życia spędził na budowaniu i testowaniu różnych maszyn latających, co przyniosło mu przydomek "Latający Holender". Sławny konstruktor kiedyś powiedział - Kiedy miałem szesnaście lat i pierwszy raz usłyszałem o lataniu, moim życiowym pragnieniem było zostać pilotem. Piloci byli nowym rodzajem bohatera i może to właśnie do mnie przemówiło najbardziej: Chcę zostać bohaterem!. Dlatego poświęcił całe swoje życie na spełnianiu marzenia z młodości.
Modernizacja floty
Fokkery latały w barwach KLM, a następnie w szeregach KLM Cityhopper - spółki KLM obsługującej loty regionalne. W 2008 roku KLM Cityhopper rozpoczął modernizację floty stopniowo zastępując Fokkery nowoczesnymi odrzutowcami Embraer 190 i Embraer 175+. Nowe maszyny musiały sprostać rozrastającej się siatce połączeń i co za tym idzie większej częstotliwości lotów przy niższych kosztach eksploatacji. Poza tym modernizacja floty na dużą skalę pozwoliła KLM Cityhopper zminimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne, a jednocześnie zapewnić pasażerom wyższy komfort podróży. Niestety nowsze, nowocześniejsze generacje Fokkerów nie miały możliwości powstać i latać dla KLM, ponieważ producent samolotów ogłosił upadłość w 1996 roku.
Coś dla fanów lotnictwa
Fani awiacji mają jeszcze okazję nabyć bilety na stronie przewoźnika na ostatnie, historyczne loty Fokkera w barwach KLM. W dniu 28 października Fokkerem będzie można jeszcze polecieć na następujących trasach:
Z Düsseldorfu (DUS), lot KL1862, lądowanie w Amsterdamie o godz. 19.05
Z Norwich (NWI), lot KL1512, lądowanie w Amsterdamie o godz. 19.15
Z Hannover (HAJ), lot KL1912 lądowanie w Amsterdamie o godz. 19.15
Z Brukseli (BRU), lot KL1732 lądowanie w Amsterdamie o godz.19.15
Z Luksemburga (LUX), lot KL1746 lądowanie w Amsterdamie o godz. 19.35
Z Londynu ( LHR), lot KL1070 lądowanie w Amsterdamie o godz. 20.30
Prawdziwą gratką dla kolekcjonerów jest też wydana z tej okazji książka "Dutch at Heart", która dowodzi, jak silnie emocjonalny związek może mieć linia ze swoimi samolotami.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Które produkty turystyczne zostały uznane za najlepsze w 2017 roku?
Turystyka kulinarna - szansa i potencjał
NIK skontrolowała lotnisko w Modlinie
ZRPL: drugi kwartał fatalny dla regionalnych portów lotniczych
Macedonia Północna i Albania robią kolejny krok w stronę Unii Europejskiej
Katalonia: hotelarze wyrzucają funkcjonariuszy z obiektów
Kto zwyciężył w Wine&Food Noble Night?
Turcja chwali się wzrostem przyjazdów
Awaria promu na Morzu Bałtyckim
Słowacja otworzy się dla zaszczepionych turystów
Niemcy złagodzą przepisy covidowe
UTK podsumowuje wakacyjne kontrole pociągów
Small Planet Airlines traci certyfikat