TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ile zarobił Enter Air?

Enter Air przedstawił swoje wyniki finansowe po trzech kwartałach. Ile zarobił przewoźnik czarterowy?


Sezon letni to jak zawsze najgorętszy okres w branży, w którym działamy na pełnych obrotach, czego efekty widać w wynikach finansowych. W szczycie sezonu operowaliśmy na 25 samolotach przewożąc klientów czterech największych polskich i wielu zagranicznych biur podróży. Sprzyja nam dobra kondycja rynku i związany z tym niesłabnący popyt na nasze usługi. Osiągnięte wyniki były lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku głównie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na loty w czasie niskiego sezonu, ale także dzięki stabilnemu popytowi w lecie. Rynek europejski powoli oczyszcza się z nadpodaży. Bankrutują kolejno ci, którzy przeinwestowali planując zbyt optymistyczny rozwój. - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.





Przychody Enter Air wyniosły 1,34 mld zł w trzech kwartałach 2019 r. i były o 26,4% wyższe od 1,06 mld zł w analogicznym okresie 2018 r. Spółka wypracowała 230,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 88% r/r) i o 32,9% wyższy zysku netto, który wyniósł 104,5 mln zł. Wynik EBITDA po trzech kwartałach 2019 r. ukształtował się na poziomie 315,1 mln zł wobec 136,2 mln zł rok wcześniej.

W październiku 2019 r. Enter Air zawarł z TUI Poland aneks do aktualnie obowiązującej umowy na sezon Zima 2019/2020, w wyniku którego wartość umowy w zakresie programu bazowego wzrosła do 31,4 mln USD (ok. 120,8 mln zł) i dodatkowo przedłużył współpracę z tym touroperatorem o kolejne dwa lata. Wartość umowy w pierwszym roku dotyczącym sezonu Lato 2020 i Zima 2020/2021 wynosi 147,9 mln USD (ok. 569,3 mln zł). Dokładny wolumen dotyczący sezonu turystycznego Lato 2021 i Zima 2021/2022 zostanie określony w przyszłości. Wartość umowy w drugim roku nie będzie jednak niższa niż 147,9 mln USD.

Jesteśmy w trakcie uzgadniania szczegółów ostatnich kilku kontraktów na kolejne sezony z naszymi klientami. Sytuacja na rynku jest dobra, konkurencja osłabiona i nieprzewidywalna, a zgłaszane zapotrzebowanie na nasze usługi przewozowe jest wysokie w całej Europie. Utrzymujemy przewagę dzięki efektywnemu, niskokosztowemu modelowi biznesowemu, dzięki któremu wygrywamy z konkurencją w dłuższym okresie czasu - mówi Grzegorz Polaniecki.

W sezonie letnim przewoźnik wykonywał operacje lotnicze na 21 samolotach Boeing 737-800 w pełni wykorzystując dostępne we flocie maszyny. Ze względu na duży popyt ze strony touroperatorów od innych przewoźników zostały wypożyczone cztery dodatkowe maszyny, które były użytkowane w ramach umowy wet-lease. Dwie maszyny Boeing 737 MAX 8, które znajdują się we flocie przewoźnika, w dalszym ciągu czekają na wznowienie lotów samolotami tego typu na całym świecie.

Enter Air kontynuuje przyjętą politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami, w związku z czym w lipcu 2019 r. wypłacona została dywidenda w łącznej kwocie 12,3 mln zł, tj. 0,7 zł na akcję.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
enter air linie lotnicze przewoźnik lotniczy zysk przychody




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję