Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Eventy dalej w cenie
Ciekawe i dość optymistyczne wnioski płyną z raportu przygotowanego przez Instytut Badawczy IQS pod egidą MeetingPlanner.pl.
Event marketing (EM), pomimo że jest narzędziem stosunkowo drogim, a jednocześnie o ograniczonym zasięgu i zajmuje czwarta wysoka (68 proc.), pozycje w rankingu popularności narze dzi komunikacji marketingowej. Częściej od niego stosowane są social media i własne strony internetowe, które generują zdecydowanie niższe koszty, oraz reklama, która jest wprawdzie zazwyczaj droższym narzędziem, ale oferuje znacznie szersze możliwości dotarcia do grupy docelowej. Zatem biorąc pod uwagę narzędzia konkurencyjne, pozycje event marketingu należy uznać za bardzo dobry wynik.
Wysoka jest ro wniez cze stotliwos c korzystania z eventów. Jeśli firmy decydują się na nie, to nie jest to jednorazowa sytuacja, a zdecydowanie częstsza (w ponad połowie firm przynajmniej raz - dwa razy w miesiącu). To również wskazuje na mocną kondycję event marketingu. Popularność narze dzi event marketingowych także jest bardzo wysoka. Z trzech najbardziej popularnych (szkolenia, spotkania z kluczowymi klientami oraz
integracyjne dla pracowników) korzystają prawie wszystkie firmy używające EM. Poza tym dużą popularnością cieszą się konferencje / kongresy, spotkania świąteczne, czy targi.
Druga połowa roku 2021, a szczególnie pierwsza połowa roku 2022 to powrót do wydarzeń offline. Pomimo przewidywań z początków pandemii, że wydarzenia stacjonarne będą zanikały, ponieważ firmy pozostaną przy rozwiązaniach online, okazuje się, że te pierwsze z powodzeniem bronią się. W roku 2022 wie kszos c firm dysponowała takim samym budżetem na event marketing lub wyższym niż w 2021 roku. Tylko mniej niż 20 proc. miało do dyspozycji mniejsze pieniądze. Oznacza to, że wydatki na event marketing powinny być zbliżone do tych z 2021 roku, który był rokiem odbicia po poprzednim roku pandemicznym.
Również w 2023 roku sytuacja budżetowa firm będących obecnymi lub potencjalnymi klientami agencji eventowych jest podobna do tej z 2022 roku.
Dodatkowo z EM zamierza korzystać ponad 3/4 firm, co stanowiłoby wzrost o 10 pp. w stosunku do roku 2022. Pozwala to wnioskować, że zarówno pod względem wolumenu jak i wartościowym, pomimo kryzysowych czasów, można spodziewać się podobnie dobrej kondycji branży spotkań i wydarzeń jak w roku 2022. Choć biorąc pod uwagę zmienność i niepewność obecnej rzeczywistości gospodarczej, politycznej i społecznej, prognozę tę należy traktować z dużą ostrożnością.
Cały raport jest dostępny na stronie raport.subscribemenow.com Nie jest zgoda na subskrypcję newslettera.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Mouzenidis Travel: pakiet dla zaniepokojonych koronawirusem
MROT zachęca do zwiedzania Mazowsza kamperem
Minister Sportu i Turystyki obchodzi swoje urodziny
Od 1 stycznia liczne zmiany dotkną podróżujących do Wielkiej Brytanii
Wakacyjne nieruchomości - ceny są ogromne
Koniec darmowego zwiedzania tureckiej atrakcji
Pasażerowie linii lotniczych mają swojego rzecznika
Orbis prezentuje wyniki za I kwartał
Grecja: potrzebujemy nowego modelu rozwoju turystyki
W Polsce tylko Sindbad ze znakiem Eurolines
Od 1 kwietnia na Dominikanę tylko z e-biletem
Net Holiday wstrzymuje sprzedaż - agenci ryzykują?