Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Kiedy hotelarz notorycznie obraża gości
Odpowiadanie na negatywne opinie o swoim obiekcie wymaga sporej dyplomacji, jednak odpowiedzi jednego z kwaterodawców są szokujące. Ostatnio w mediach głośno było o Willi Karpatia z Murzasichla i ich skandalicznej odpowiedzi na negatywną ocenę zamieszczoną w internecie. Jak się okazuje, można znaleźć obiekty, które na skargi ze strony gości odpowiadają w jeszcze bardziej obcesowy sposób.
Nie chcemy tu przekonywać, że skargi gości zawsze są uzasadnione, oczywiście często bywają wyssane z palca, jednak obowiązkiem każdego szanującego się hotelarza, czy kwaterodawcy jest odpowiedź na taką skargą, z zachowaniem elementarnych podstaw dobrego wychowania. Sposób wypowiedzi na forum publicznym daje świadectwo o osobach prowadzących, czy to hotel, czy inny obiekt noclegowy. Na szczęście znakomita większość zarządzających obiektami noclegowymi potrafi z klasą odpowiadać na zarzuty, jednakże nie dotyczy to wszystkich.
Przypadkiem w internecie trafiliśmy na facebookowy profil obiektu o nazwie Gościniec Graf, który mieści się w Karpaczu. W niemałe zdumienie wprawiła nas odpowiedź, na zarzuty jednej z klientek, przy której skandaliczny wpis z Willa Karpatia wydawał się szczytem dyplomacji. Początkowo pomyśleliśmy, że to być może odchodzący, niezadowolony pracownik chciał się zemścić na byłym szefie, ale w profilach tegoż obiektu na Google Plus i Booking.com znaleźliśmy znacznie więcej tego typu kwiatków i uznaliśmy, że zasługuje to na nagłośnienie. Obiekt ten na Bookingu cieszy się średnią oceną 6,8 (w skali 1-10), na Google Plus 3,4 (w skali 1-5), a na Facebooku 4,1 (w skali 1-5)
Uwaga, w dalszej części artykułu znajdują się słowa powszechnie uznane za wulgarne. Cytując odpowiedzi właściciela obiektu zachowaliśmy pisownię oryginalną. Nie lubimy piętnować czyjejkolwiek działalności, ale jednak w tym przypadku granice dobrego smaku zostały przekroczone.
Na początek jedna z łagodniejszych wypowiedzi.
Obiekt Gościniec Graf odpowiedział na tę opinię
Kolejny gość który myślał że za trzydzieści złotych ktoś będzie mu usługiwał , jak sobie Pan dbał o porządek tak Pan miał , pościel jest zawsze czysta prana na bieżąco nieprasowana , zauważyłem że dopiero jak Pan przyjechał to zobaczył co zarezerwował czyli czytanie oferty opinii i oglądanie zdjęć to czynność która sprawia Panu ból i wysiłek , nikt nie oszczędza na energii , gdyby miał Pan trochę pojęcia o prądzie i o tym co potrafią zrobić nieodpowiedzialni ludzie korzystając z prądu to na pewno nie pisał by takich głupot , ogólnie opinia to taka zemsta za to że zarezerwował Pan najtańszy pokój nie czytając oferty ale wiadomo, szacunek do czyjejś pracy wynosi się z domu , jak rodzice wychowają tak potem dzieci funkcjonują , kolejnym razem proponuję sortować obiekty od ilości gwiazdek a nie od najniższej ceny.
Takie stwierdzenia są zdecydowanie nie na miejscu i urągają jakimkolwiek standardom wyznaczonym w branży hotelarskiej, jednak to nie jest koniec popisów osoby zarządzającej internetowymi profilami tegoż obiektu.
Traktowanie gości jak oszustów to najwyraźniej jedna z podstaw myśli filozoficznej Gościńca. A jak się nie podoba to do widzenia.
Obiekt Gościniec Graf odpowiedział na tę opinię
Szanowni Państwo chyba pomylili obiekty kolejnym razem proszę segregować nie według najniższej ceny a według ilości gwiazdek , nie wiem co ma za sens pisanie o płatnym parkingu , według Pana na jedna noc to za parking się nie płaci , super rozumowanie , jeśli Panu się nie podobało trzeba było zostawić auto na ulicy , aby dokonać u nas rezerwacji należy za nią z góry zapłacić i wysłać do nas potwierdzenie przelewu nie jest to kombinacja , jest to udowodnienie że nie jesteście Państwo oszustami , oszuści rezerwują i nie płacą , wtedy rezerwacja jest utrzymana w systemie i pokój jest do państwa dyspozycji , są to zasady które wyraźnie opisuje regulamin i wcale nie musieliście Państwo nic rezerwować i nic płacić , jeśli wam się to nie podobało to można było zrezygnować nie dokonując wpłaty a tą opinię uważam za zemstę za najniższą cenę i za miejsce parkingowe.
Oto z kolei fragment odpowiedzi na komentarz jednego z niepełnosprawnych turystów na Booking.com. Ponieważ całość jest dość długa wybraliśmy najmocniejsze momenty. Odnośnie grzyba to był Pan jedynym grzybem jaki u nas w tym czasie przebywał a owy smród ustał jak Pan wyjechał , proszę kolejnym razem dokładnie czytać co się rezerwuje , czytać inne informacje zawarte w internecie i dokładnie oglądać zdjęcia , rozumiem że Pan jako osoba niepełnosprawna miał z tym kłopoty , można było poprosić opiekuna lub kogoś kto się na tym zna , dziękuję więc za szacunek do mojej pracy za miłe podziękowania że poszedłem Panu na rękę i za sprawiedliwą i wyrozumiałą opinie na pewno pomocną dla innych. W taki sposób żaden szanujący się kwaterodawca nie zwróci się do gościa, choćby jego pretensje były zupełnie bezzasadne.
Jak jest zima to musi być zimno - nie tylko w firmach Barei można spotkać to stwierdzenie. No i po co dbać o pościel?
Obiekt Gościniec Graf odpowiedział na tę opinię
Przede wszystkim kłania się czytanie oferty ze zrozumieniem , podstawowa wiedza o prądzie a nie zmyślanie że jest stara instalacja bo niestety jest nowa i wytrzyma nie jedna głupotę , cena i tak zawsze jest najniższa , pościel jest taka jak dbają o nią inni goście , nikt nie będzie nic zszywał ani kupował nowej bo to robota bez celu , ludzie niszczą wszystko bez względu na to czy się zszywa ,kupuje nowe i inne niepotrzebne działania , gość który ma obiekcję do czystości nie potrafi jej sam wkoło siebie utrzymać , sprawdziłem to i tak jak w Państwa przypadku, w pokojach i w łazience zostawiliście chlew , ogrzewanie w domu utrzymuje nie więcej niż 19 i jest to napisane wszędzie i niestety jak jest zima to musi być zimno bo takie jest odwieczne prawo natury a jeśli się to nie podoba to jedzie się tam gdzie prawo natury jest inne ,suszarka i tu Państwa wiedza kolejny raz legła w gruzach nie będę tego komentował bo to tak jakbym trzyletniemu dziecku tłumaczył , suszenie szmat na grzejnikach powoduje wilgoć i obniża temperaturę w pomieszczeniach , w sumie jak nie wiecie nic o prądzie elektrycznym to co macie wiedzieć o ogrzewaniu
Nazywanie klienta "tumanem" i "gównozjadem" to z kolei kwiatek z Google Plus.
Na koniec creme de la creme chamskiego podejścia do gościa. Rozmowa na Facebooku, pomiędzy niezadowoloną z usług klientką, a obiektem noclegowym. To powinno znaleźć się w podręczniku "Jak nie obsługiwać gości w obiekcie noclegowym".
Warto czasem zajrzeć do opinii o danym obiekcie w internecie. Choć do tego co piszą goście mamy duży dystans, jednakże odpowiedzi zarządzających obiektem pozwalają na wyciągnięcie trafniejszych wniosków na temat tego, jak w danym miejscu podchodzi się do gościa. Swoją drogą jak bardzo trzeba być zdesperowanym, żeby rezerwować noclegi w obiekcie, który publicznie obraża gości?
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-16 14:14 83.144.123.*]
To wszystko to jest wisienka na torcie :) ale prawda taka, że polskim hotelarzom przydałyby się jakieś obowiązkowe szkolenia z obsługi gości. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-16 15:59 94.254.167.*]
A polskim turystom realne myślenie i umiejętność logicznego rozumowania a nie cebulactwo i skąpstwo. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 12:59 77.112.32.*]
już teraz wyjazd na Słowację czy do Austrii jest w tej samej cenie, a tam gospodarze są zadowoleni i uśmiechnięci, i co najważniejsze - śnieg jest pewny i mnóstwo tras zjazdowych, biegowych, czasami nawet w cenie pobytu w pensjonacie odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 16:26 176.111.24.*]
Zapewne jest tak, ale i klientom-Gościom też przydałby się łyk ogłady i obycia. To działa w dwie strony. Jako długoletni hotelarz ale i wielokrotny klient-Gość zarejestrowałem zdarzenia, które świadczą raczej o remisie pomiędzy Gośćmi i hotelarzami. Jedni i drudzy mają metody obrzydliwe. Dotyczy to również relacji pomiędzy klientami biur turystycznych i tymi biurami. Gruba książkę można by o tym napisać. Oczywiście takie potyczki świadczą o kompletnym braku podstawowych zasad kultury.
H3* odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-16 15:58 94.254.167.*]
Dużo w tym winy nie tylko właściciela, któremu puszczają nerwy ale i klientów sknerusów, którzy wynajmują pokój za cenę miejsca na polu namiotowym i chcą super wyposażenia, służących na zawołanie i kuchni jak z francuskiej restauracji. Jak chcą mieć luksus to niech płaca za hotele z gwiazdkami a nie wynajmują pokój w najtańszym zajeździe a potem maja pretensję że na obiad nie było kawioru a łóżka nie były obite prawdziwą skórą. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-16 16:33 82.143.132.*]
Co za bzdury.
W tym przypadku wystawiano negatywne oceny za połamane spłuczki, przeciekające okna, brudną i dziurawą pościel, kurz, śmieci po poprzednich lokatorach, niemożność podłączenia suszarki do włosów, grzyb... jeśli ktoś uważa, że skargi na takie warunki to "oczekiwanie kawioru na obiad" to chyba ma jakiś zasadniczy problem z higieną. odpowiedz »Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-16 17:04 185.60.230.*]
Śpijcie wszyscy w hotelach ***, ja śpię taniej i nie marudze. Za tanie pieniądze ma być dach nad głową, łóżko z czystą pościelą, ciepła woda w kranie i temperatura w pokoju nadająca się do egzystencji. To wszystko. Poza tym mam ogromny szacunek dla właściciela za to, że mnie ugoscil jak mógł... bo za 30-40 zł to wybaczcie, ale prysznic na dworcu PKP Wrocław Główny można wziąć. Jak szukacie więcej to w hotelach.... odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-16 17:31 193.203.56.*]
tylko tam piszą o cenach typu 250 złotych.. za tą cenę w Bielsko-Białej masz hotele na wypasie. Ze śniadaniami dla 2 osób odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-18 11:30 95.155.92.*]
A za 600 PLN + media schludny pokój w Krakowie na cały miesiąc. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 10:56 83.4.171.*]
To właśnie jest reklama, negatywna ale zawsze :) nie musi płacić za reklamę a wiele osób z ciekawości sprawdzi czy jest aż tak źle, no swoją drogą trzeba mieć odwagę aby publicznie używać takich słów. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 13:23 83.20.255.*]
..To nie odwaga tylko totalne chamstwo i brak kultury. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 13:01 77.112.32.*]
o jakości obiektu więcej mówią odpowiedzi właściciela niż skargi klientów odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 15:23 62.233.229.*]
Realną ocenę warunków w obiekcie nie nazwałabym pretensjami. Z tego co czytam to są chyba fakty, nie pretensje. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-16 17:27 193.203.56.*]
No cóż, dziwne to iż nie każdy obiekt potrafi odpowiadać tak jak sieci typu Qusbu Hotel czy Hilton... odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 09:56 94.254.239.*]
Źle czy dobrze - nie ważne. Byleby się mówiło. Cel założony przez właścicieli obiektu został osiągnięty :) odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 10:44 83.12.165.*]
Mi się podoba barwny styl Pana GRAFA
:) cóż Pan na zagrodzie !!.. odpowiedz »Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 11:05 80.52.226.*]
Rzeczywistość jest taka: uprzejmy pan lub pani dzwoni i pyta, czy zechcę płatna 500zł usługę reklamy szeptanej i pozytywnych opinii w internecie - ja mówię NIE, DZIĘKUJĘ i ZARAZ!!!!! jest min 10 hejtowskich wpisów opinii o moim obiekcie! do tego stopnia, że Ci Klienci, którzy tu przyjeżdżają przychodzą OSOBIŚCIE do mnie i mówią, że jest fajnie i nie rozumieją kto może takie rzeczy pisać i dlaczego. ja odpowiadam - "po owocach ich poznacie!" i "witam w Polsce!", kiedyś bardzo przejmowałam się tym, ale po informacji jak to polska wycieczka wylądowała w Grecji w hotelu 5*- w piwnicy! oraz spożywania zakażonej wieprzowiny na wybrzeżu bułgarskim - w "luksusie", ignoruję wszystkie wpisy. Zamiast płacić za wątpliwą reklamę - nagradzam stałych i miłych klientów i na brak obłożenia - nie narzekam. odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 12:56 77.112.32.*]
pomyliła pani fakty - o jakości obiektu więcej mówią pani odpowiedzi niż narzekanie klientów odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-17 22:49 5.172.255.*]
Niestety tak to jest jak się nie czyta do końca ze zrozumieniem tego co się rezerwuje a potem ma się pretensje o wszystko i piszę to jako osoba która od lat pracuje w hostelu,najgorsze roszczenia mają osoby w pokojach wieloosobowych np że współlokator jest taki i taki ,chcesz mieć spokój,ciszę itd. kupuj pokój pojedyńczy ,coś za coś , ,proponuję każdemu zakupić Kampera i spanie sobie gdzie się chce ;-),wszystko zależy od ludzi i nie liczy się status materialny, janusz to janusz,cham to cham,burak to burak i żaden hotel,hostel czy camping tego nie zmieni bo będą miec ZAWSZE problem, oczywiscie chodzi o pieniądze,zlikwidować opinie internetowe a zostawić książkę skarg i zażaleń ;-) odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-18 17:37 83.10.97.*]
ja bym do sądu podał § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła,
podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
§ 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.
§ 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
§ 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego. odpowiedz »Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-19 00:35 80.52.226.*]
prawo w Polsce - nie jest sprawiedliwe - wszyscy to wiemy - wystarczy oglądać"panstwo w panstwie"
Wybitną wartością jest zawartość walizki. odpowiedz »Villa Karpatia to nie był szczyt
[2018-01-22 12:09 5.86.25.*]
Ja nie wiem jak mozna pozwolic na to, by osoba tak po chamsku postepujaca z goscmi nadal byla na rynku. U nas ten pan zamknalby po paru tygodniach. Mam do czynienia z Polakami i wiem, ze sa w wiekszosci chciwi, ale by godzic sie na takie traktowanie to trzeba byc desperacko biednym albo nie liczacym sie z wlasna godnoscia. Wystarczy przeczytac ze dwa komentarze i odpowiedz wlasciciela by zrezygnowac z jego uslug. Wprawdzie zdarzylo mi sie, ze turysci z Polski chcieli placic okolo 10-15 euro na glowe i za te cene chcieli miec basen do dyspozycji w jednym z najbardziej turystycznych region w naszego kraju, co dowodzi nieznajomosci cen, ale ten Pan chyba nie oferuje swych uslug za p l darmo. Po co wiec tam jechac, by oszczedzic pare zlotych z g ry wiedzac, ze zmarnuje sie urlop? Alberto odpowiedz »
Villa Karpatia to nie był szczyt
[2021-02-25 20:36 83.23.227.*]
ibardzo dobrze ze tak odpisuja gownozjady goscie moga szkalowac to wlasciciele odpsiaywac wolnosc slowa!!! odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Linie Emirates wznawiają kolejne połączenia
Nieoficjalnie mówi się o ponownym otwarciu hoteli
Nietypowy sposób promocji sieci hoteli z myślą o małżeństwach
Egipt droższy niż przed rokiem
Paweł Niewiadomski prezesem ECTAA na kolejną kadencję
Jakie technologie pomogą w hotelarstwie?
Green Velo nominowana do tytułu rowerowej trasy roku w Holandii
Więcej partnerów przyłączyło się do Weekendu za pół ceny
Władze Wilna wprowadzają opłatę turystyczną
Atrakcja turystyczna odwołała grudniowe wycieczki
Prezes Sfinks Polska zrezygnował z miejsca w zarządzie
Wrześniowa sprzedaż goni sierpniową?
Rusza nabór do konkursu EDEN 2023
Zdrojowa Hotels podsumowuje wakacje
KLM Cityhopper wprowadza nową koncepcję cateringu w klasie biznes
Booking Genius - rozlewają się toksyczne zniżki
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich turystów
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
Termin wyłonienia nowego operatora viaTOLL może stanąć pod znakiem zapytania?