TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kiedy hotelarz notorycznie obraża gości

2018-01-16

Odpowiadanie na negatywne opinie o swoim obiekcie wymaga sporej dyplomacji, jednak odpowiedzi jednego z kwaterodawców są szokujące. Ostatnio w mediach głośno było o Willi Karpatia z Murzasichla i ich skandalicznej odpowiedzi na negatywną ocenę zamieszczoną w internecie. Jak się okazuje, można znaleźć obiekty, które na skargi ze strony gości odpowiadają w jeszcze bardziej obcesowy sposób.

r e k l a m a


Nie chcemy tu przekonywać, że skargi gości zawsze są uzasadnione, oczywiście często bywają wyssane z palca, jednak obowiązkiem każdego szanującego się hotelarza, czy kwaterodawcy jest odpowiedź na taką skargą, z zachowaniem elementarnych podstaw dobrego wychowania. Sposób wypowiedzi na forum publicznym daje świadectwo o osobach prowadzących, czy to hotel, czy inny obiekt noclegowy. Na szczęście znakomita większość zarządzających obiektami noclegowymi potrafi z klasą odpowiadać na zarzuty, jednakże nie dotyczy to wszystkich.

Przypadkiem w internecie trafiliśmy na facebookowy profil obiektu o nazwie Gościniec Graf, który mieści się w Karpaczu. W niemałe zdumienie wprawiła nas odpowiedź, na zarzuty jednej z klientek, przy której skandaliczny wpis z Willa Karpatia wydawał się szczytem dyplomacji. Początkowo pomyśleliśmy, że to być może odchodzący, niezadowolony pracownik chciał się zemścić na byłym szefie, ale w profilach tegoż obiektu na Google Plus i Booking.com znaleźliśmy znacznie więcej tego typu kwiatków i uznaliśmy, że zasługuje to na nagłośnienie. Obiekt ten na Bookingu cieszy się średnią oceną 6,8 (w skali 1-10), na Google Plus 3,4 (w skali 1-5), a na Facebooku 4,1 (w skali 1-5)

Uwaga, w dalszej części artykułu znajdują się słowa powszechnie uznane za wulgarne. Cytując odpowiedzi właściciela obiektu zachowaliśmy pisownię oryginalną. Nie lubimy piętnować czyjejkolwiek działalności, ale jednak w tym przypadku granice dobrego smaku zostały przekroczone.

Na początek jedna z łagodniejszych wypowiedzi.
Obiekt Gościniec Graf odpowiedział na tę opinię
Kolejny gość który myślał że za trzydzieści złotych ktoś będzie mu usługiwał , jak sobie Pan dbał o porządek tak Pan miał , pościel jest zawsze czysta prana na bieżąco nieprasowana , zauważyłem że dopiero jak Pan przyjechał to zobaczył co zarezerwował czyli czytanie oferty opinii i oglądanie zdjęć to czynność która sprawia Panu ból i wysiłek , nikt nie oszczędza na energii , gdyby miał Pan trochę pojęcia o prądzie i o tym co potrafią zrobić nieodpowiedzialni ludzie korzystając z prądu to na pewno nie pisał by takich głupot , ogólnie opinia to taka zemsta za to że zarezerwował Pan najtańszy pokój nie czytając oferty ale wiadomo, szacunek do czyjejś pracy wynosi się z domu , jak rodzice wychowają tak potem dzieci funkcjonują , kolejnym razem proponuję sortować obiekty od ilości gwiazdek a nie od najniższej ceny.


Takie stwierdzenia są zdecydowanie nie na miejscu i urągają jakimkolwiek standardom wyznaczonym w branży hotelarskiej, jednak to nie jest koniec popisów osoby zarządzającej internetowymi profilami tegoż obiektu.

Traktowanie gości jak oszustów to najwyraźniej jedna z podstaw myśli filozoficznej Gościńca. A jak się nie podoba to do widzenia.
Obiekt Gościniec Graf odpowiedział na tę opinię
Szanowni Państwo chyba pomylili obiekty kolejnym razem proszę segregować nie według najniższej ceny a według ilości gwiazdek , nie wiem co ma za sens pisanie o płatnym parkingu , według Pana na jedna noc to za parking się nie płaci , super rozumowanie , jeśli Panu się nie podobało trzeba było zostawić auto na ulicy , aby dokonać u nas rezerwacji należy za nią z góry zapłacić i wysłać do nas potwierdzenie przelewu nie jest to kombinacja , jest to udowodnienie że nie jesteście Państwo oszustami , oszuści rezerwują i nie płacą , wtedy rezerwacja jest utrzymana w systemie i pokój jest do państwa dyspozycji , są to zasady które wyraźnie opisuje regulamin i wcale nie musieliście Państwo nic rezerwować i nic płacić , jeśli wam się to nie podobało to można było zrezygnować nie dokonując wpłaty a tą opinię uważam za zemstę za najniższą cenę i za miejsce parkingowe.







Oto z kolei fragment odpowiedzi na komentarz jednego z niepełnosprawnych turystów na Booking.com. Ponieważ całość jest dość długa wybraliśmy najmocniejsze momenty. Odnośnie grzyba to był Pan jedynym grzybem jaki u nas w tym czasie przebywał a owy smród ustał jak Pan wyjechał , proszę kolejnym razem dokładnie czytać co się rezerwuje , czytać inne informacje zawarte w internecie i dokładnie oglądać zdjęcia , rozumiem że Pan jako osoba niepełnosprawna miał z tym kłopoty , można było poprosić opiekuna lub kogoś kto się na tym zna , dziękuję więc za szacunek do mojej pracy za miłe podziękowania że poszedłem Panu na rękę i za sprawiedliwą i wyrozumiałą opinie na pewno pomocną dla innych. W taki sposób żaden szanujący się kwaterodawca nie zwróci się do gościa, choćby jego pretensje były zupełnie bezzasadne.

Jak jest zima to musi być zimno - nie tylko w firmach Barei można spotkać to stwierdzenie. No i po co dbać o pościel?
Obiekt Gościniec Graf odpowiedział na tę opinię
Przede wszystkim kłania się czytanie oferty ze zrozumieniem , podstawowa wiedza o prądzie a nie zmyślanie że jest stara instalacja bo niestety jest nowa i wytrzyma nie jedna głupotę , cena i tak zawsze jest najniższa , pościel jest taka jak dbają o nią inni goście , nikt nie będzie nic zszywał ani kupował nowej bo to robota bez celu , ludzie niszczą wszystko bez względu na to czy się zszywa ,kupuje nowe i inne niepotrzebne działania , gość który ma obiekcję do czystości nie potrafi jej sam wkoło siebie utrzymać , sprawdziłem to i tak jak w Państwa przypadku, w pokojach i w łazience zostawiliście chlew , ogrzewanie w domu utrzymuje nie więcej niż 19 i jest to napisane wszędzie i niestety jak jest zima to musi być zimno bo takie jest odwieczne prawo natury a jeśli się to nie podoba to jedzie się tam gdzie prawo natury jest inne ,suszarka i tu Państwa wiedza kolejny raz legła w gruzach nie będę tego komentował bo to tak jakbym trzyletniemu dziecku tłumaczył , suszenie szmat na grzejnikach powoduje wilgoć i obniża temperaturę w pomieszczeniach , w sumie jak nie wiecie nic o prądzie elektrycznym to co macie wiedzieć o ogrzewaniu


Nazywanie klienta "tumanem" i "gównozjadem" to z kolei kwiatek z Google Plus.





Na koniec creme de la creme chamskiego podejścia do gościa. Rozmowa na Facebooku, pomiędzy niezadowoloną z usług klientką, a obiektem noclegowym. To powinno znaleźć się w podręczniku "Jak nie obsługiwać gości w obiekcie noclegowym".





Warto czasem zajrzeć do opinii o danym obiekcie w internecie. Choć do tego co piszą goście mamy duży dystans, jednakże odpowiedzi zarządzających obiektem pozwalają na wyciągnięcie trafniejszych wniosków na temat tego, jak w danym miejscu podchodzi się do gościa. Swoją drogą jak bardzo trzeba być zdesperowanym, żeby rezerwować noclegi w obiekcie, który publicznie obraża gości?



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
social media gość hotel król internetów gościniec graf


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję