TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Hotelarze podsumowują ubiegły rok i zdradzają plany na obecny

Jaki był rok 2017 dla hotelarzy działających w Polsce? Zapytaliśmy o to przedstawicieli branży hotelarskiej, zarówno sieci hotelowych, jak i obiektów niezależnych czy też uzdrowisk.


Prowadzenie działalności turystycznej w Polsce ma zarówno swoje zalety, jak i wady. Jesteśmy krajem atrakcyjnym turystycznie, infrastruktura turystyczna z roku na rok jest na coraz wyższym poziomie. Dochodzi do tego wysoki poziom poczucia bezpieczeństwa. Tylko kapryśna pogoda zdecydowanie nie jest sprzymierzeńcem przedsiębiorców działających w turystyce. Podkreślają to w rozmowach, zapytani przez nas przedstawiciele branży hotelarskiej. W przypadku branży hotelarskiej, kluczowym czynnikiem, wpływającym na jej kondycję jest pogoda, która niestety, w tym roku nas nie rozpieszczała. I choć słonecznych tygodni w ciągu roku było dosłownie kilka, to jako Hotel Mikołajki nie mamy powodów do narzekania, bo 2017 był dla nas bardzo dobrym rokiem. Rozwijamy się bardzo dynamicznie, stawiając na sprawdzone w naszym przypadku segmenty rynkowe. Cały czas powiększamy portfolio klientów biznesowych - dla których organizujemy konferencje, wyjazdy integracyjne, spotkania biznesowe, a które cieszą się w naszym hotelu ogromna popularnością. Poza tym,  bardzo mocno wzrosła nam sprzedaż pobytów indywidualnych, połączona z relaksem w SPA i świecie saun oraz z aktywnością turystyczną w okolicach Hotelu - mówi dyrektor Hotelu Mikołajki, Ireneusz Czerski. Dodaje, że te dwie grupy gości pozwalają utrzymać wysokie obłożenie Hotelu nie tylko w tzw. sezonie wysokim, ale również w pozostałych miesiącach.

To, co nam również sprzyja, to nie tylko wyjazdy długoweekendowe, ale i coraz popularniejsze spędzanie świąt poza domem. Nasi Gości chętnie wybierają oferty świąteczne, czy to wielkanocne, czy tez bożonarodzeniowe, połączone z Sylwestrem i Nowym Rokiem. To sprawia, że w dotychczas martwych wydawało by się terminach, Hotel tętni życiem. To wszystko pozwala nam prognozować, że rynek jest wciąż na tyle duży i niezbadany, że czeka nas bardzo dobra przyszłość. W 2017 r. Hotel Mikołajki zanotował w stosunku do roku 2016 wzrost w wszystkich wskaźnikach - dodaje dyrektor Czerski.

Na wpływ pogody na prowadzenie biznesu hotelarskiego zwraca uwagę także Magdalena Rybicka, dyrektor sprzedaży grupy Zdrojowa Hotels. Podkreśla, że rok 2017 był dla grupy udany, aczkolwiek ustabilizowanie sytuacji międzynarodowej, nieco osłabiło popyt na wypoczynek nad polskim morzem. W Polsce kapryśna pogoda ma olbrzymi wpływ na wyniki hoteli, a zimne i deszczowe lato przełożyło się na nieco gorsze wyniki niż w 2016. W lipcu otworzyliśmy Radisson Blu Resort, Świnoujście - jest o pierwszy 5-gwiazdkowy hotel w kurorcie i był to strzał w dziesiątkę. Takiego obiektu - nowoczesnego, przyjezdnego środowisku, luksusowego, z szeroką gamą usług - brakowało na wyspie Uznam, a świadczą o tym wysokie obłożenie i ceny oraz opinie gości. W 2017 roku oddaliśmy do użytku 2 sale konferencyjne Elegance (670 m kw.) w kołobrzeskim Diune Hotel***** & Resort oraz Pomerania (1 000 m kw.) w Radisson Blu Resort, Świnoujście co znacząco zwiększa podaż powierzchni eventowej i przełoży na wzrost rynku MICE w regionie. - opowiada Magdalena Rybicka.

Dla sieci Qubus Hotel 2017 rok upłynął pod znakiem rekordowych wyników. Rok 2017 był dla całej branży turystycznej w Polsce bardzo udany. Nasza sieć nie była pod tym względem wyjątkiem notując rekordowe wyniki przychodowe oraz większość efektywnościowych. W wielu miastach, w których prowadzimy działalność niezmiennie trzymamy pozycję lidera, a na rynkach o zwiększonej konkurencji wciąż plasujemy się w czołówce. Dobrej sytuacji w hotelarstwie należy upatrywać w koniunkturze gospodarczej, czynnikach ekonomicznych oraz społecznych. Oczywiście sprzyjające warunki trzeba jeszcze odpowiednio wykorzystać i w mojej ocenie to się udało. - tłumaczy Jacek Bijak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Qubus Hotel Management.

Z minionego roku zadowolona jest sieć Best Western, która postawiła na powiększanie swojego portfolio. Z perspektywy Best Western rok 2017 był udany. Osiągnęliśmy kolejne kamienie milowe w naszym rozwoju, stawiając sobie za cel dołączenie do sieci blisko 500 obiektów. Właśnie tyle planów inwestycyjnych mieliśmy w toku w marcu 2017 r. Aktualnie pod szyldem Best Western funkcjonuje ponad 4200 obiektów na całym świecie. Niedawno uruchomiliśmy trzecią już markę z kategorii soft - BW Signature Collection by Best Western. Już nie możemy doczekać się, jak będzie rozwijać się ten brand w różnych krajach. Jeśli chodzi o Polskę, również zaprezentowaliśmy kilka nowości. W lutym otworzyliśmy Best Western Plus Hotel Podklasztorze w Sulejowie. Z kolei w czerwcu gości przyjął odnowiony Best Western Kraków Old Town, który po pełnej renowacji rozpoczął funkcjonowanie pod marką o wyższym standardzie - Best Western Plus. Ponadto otworzyliśmy Best Western Mariacki, hotel mieszczący się w starym browarze w Katowicach. Z dumą mogę powiedzieć, że rok 2017 wzbogacił nasze portfolio o kilka niezwykłych obiektów informuje Saija Kekkonen, dyrektor zarządzający Best Western na Polskę.

W 2017 roku duże zmiany nastąpiły w Grupie Uzdrowiska Polskie. Jak tłumaczy prezes zarządu Uzdrowiska Konstancin i Uzdrowiska Nałęczów, Piotr Marczyk, kilka ostatnich lat było wyzwaniem dla tych uzdrowisk, szczególnie z uwagi na trwające od 2015 roku prace modernizacyjne w większości z nich. Natomiast ubiegły rok może napawać umiarkowanym optymizmem z uwagi na stabilizację sytuacji finansowej spółki. Ponadto, udało się nam przygotować i wdrożyć strategię biznesową dla całej Grupy. A jednym z głównych ruchów strategicznych, jakie zostały wykonane w ostatnich miesiącach w ramach Grupy Uzdrowiska Polskie, była integracja zarządcza, co pomogło spojrzeć na wszystkie cztery ośrodki, jako integralną całość. We wszystkich uzdrowiskach wprowadzone zostały atrakcyjne pakiety, których popularność wśród klientów komercyjnych i korporacyjnych stale rośnie. Położono także nacisk na edukację prozdrowotną poprzez organizowanie oraz angażowanie się w liczne wydarzenia medyczne. To zaowocowało w dużej mierze obaleniem mitu, że uzdrowiska przeznaczone są jedynie dla osób starszych, czy zmagających się z poważnymi schorzeniami. W uzdrowiskach Grupy Uzdrowiska Polskie coraz chętniej wypoczywają ludzie młodzi, rodziny z dziećmi, ponieważ doceniają atrakcyjne oferty, połączone z zabiegami SPA&wellness, przy jednoczesnym uzdrowiskowym charakterze tych miejsc. Szczególnie dużo się tez działo w Uzdrowisku Konstancin-Zdrój. Do końca 2015 r. prowadzone były znaczące inwestycje, między innymi kosztem 40 mln zł wybudowano nowoczesny hotel Eva Park Life & SPA, z czego jedynie 10 mln zł pochodziło z dotacji. Został równocześnie wybudowany nowy szpital rehabilitacji neurologicznej i kardiologicznej przy ul. Sue Ryder. To najnowocześniejszy szpital w okolicy, bardzo dobrze wyposażony, przy okazji położony w urokliwym miejscu, w otoczeniu lasów. Zmodernizowaliśmy również takie obiekty, jak Biały Dom przy ul. Mostowej, gdzie mieści się sanatorium wraz z zapleczem zabiegowym i dużą salą rehabilitacyjną. Hotel Eva Park Life & SPA z basenem solankowym, saunami, jacuzzi i salą gimnastyczną musiał operacyjnie zacząć funkcjonować i budować swoją markę. A rozruch nowego obiektu wymaga czasu i sporych nakładów na reklamę. Te inwestycje spowodowały, że spółka w 2016 r. przy dużej ilości kosztów stałych, musiała włożyć naprawdę spory wysiłek organizacyjny i operacyjny aby zapewnić płynność finansową. I dlatego już w 2017 roku spółka systematycznie powiększa swoje przychody - tak mniej więcej o 1-1,5 mln zł na rok. Redukuje też koszty. Dlatego też przewidujemy, że Uzdrowisko będzie systematycznie poprawiało swoją kondycję finansową i rentowność, co będzie wynikało przede wszystkim z systematycznego zwiększania przychodów - komentuje Piotr Marczyk.

Nadejście nowego roku to także nowe plany dla hotelarzy. Sieć Best Western rozpocznie go od otwarcia nowego obiektu. Rozpoczniemy go od otwarcia nowego obiektu w Zakopanem - Rezydencji Gubałówka BW Premier Collection. Poza tym pięknym hotelem, którego goście już wkrótce będą mogli cieszyć się niezapomnianym widokiem na góry, mamy już kolejne plany otwarć. Właśnie zawarliśmy umowy na dołączenie do sieci trzech nowych hoteli w Poznaniu - Best Western Hotel Edison Baranowo, Edison Park Hotel, BW Premier Collection oraz Sure Hotel Old Town. Jestem pewna, że nadchodzące miesiące przyniosą kolejne dobre wieści, ale o szczegółach będziemy mówić po sfinalizowaniu negocjacji i podpisaniu dokumentów - zapowiada Saija Kekkonen.

Nowe otwarcia zapowiada także Zdrojowa Hotels. W 2018 roku pierwszych gości powitają Baltic Park For oraz Boulevard Residence.

Sieć Qubus Hotels stawia sobie wielotorowe cele. Cele które sobie stawiamy można podzielić na kilka obszarów. Dużym wyzwaniem jest ciągły wzrost konkurencji co często przekłada się na zaostrzoną rywalizację cenową. Doprowadza to do obniżenia ADR, a w konsekwencji do obniżenia zyskowności. Kluczowe więc będzie wykorzystanie wszystkich dostępnych narzędzi w obszarze revenue managementu i prowadzenie racjonalnej strategii sprzedaży. Należy również wspomnieć o trudnościach kadrowych, które dotykają wszystkie gałęzie biznesu. Brak wykwalifikowanej kadry, wysoka fluktuacja pracowników poza hotelarstwo nie sprzyja naszej branży. Bardzo ważnym czynnikiem będzie zatem skupienie się na polityce personalnej zarówno wobec potencjalnych pracowników (współpraca ze szkołami, uczelniami, działania EB), jak również pracujących obecnie (utrzymanie atrakcyjnych systemów motywacyjnych). Trzecim istotnym elementem będzie rozszerzanie kanałów sprzedaży oraz utrzymanie standardu usług. Pozostają także kwestie inwestycyjne, ponieważ w dalszym ciągu poszukujemy nieruchomości celem zakupu, dzierżawy lub franczyzy - opowiada Jacek Bijak.

Jak zapowiada Ireneusz Czerski, Hotel Mikołajki skupi się na utrwalaniu świadomości marki w oczach gości. W nadchodzącym roku naszym głównym zdaniem będzie utrwalenie w świadomości docelowego odbiorcy, że pięciogwiazdkowy Hotel Mikołajki, to oprócz niezaprzeczalnie niebanalnego położenia i luksusowego charakteru, to silna i zaufana marka o mocnej pozycji na rynku. Nasze działania zostaną skierowane przede wszystkim na pokazanie gościom, że Hotel Mikołajki to miejsce, które po prostu trzeba odwiedzić. Cały czas będziemy również inwestować w rozwój kadr. Chciałbym tutaj nadmienić, że dzięki wytrwałości, zaangażowaniu i niespożytej chęci podnoszenia kwalifikacji przez naszego Szefa Kuchni - Tomka Milewskiego i jego zespół, restauracja Hotelu Mikołajki została wyróżniona i wpisana do Żółtego Przewodnika 2018 Gault&Millau. To tylko pokazuje, że warto inwestować w kadry na różnych poziomach i tak też będziemy dalej czynić, pamiętając, że nie będzie sukcesu hotelu bez odpowiednich ludzi. - zapowiada dyrektor Hotelu Mikołajki.

Wzmocnienie marki jest także elementem strategii na ten rok, jaką obrało Uzdrowisko Konstancin. Z uwagi na specyfikę turystyki uzdrowiskowej, ważnym celem jest także promocja zdrowego stylu życia. Zależy nam na tym, aby jeszcze bardziej wzmocnić markę i pozycję Uzdrowiska Konstancin-Zdrój, jako jedynego zdroju na Mazowszu. Jednocześnie stale podkreślamy wagę i rolę uzdrowiskowości takich ośrodków, jak Konstancin, Nałęczów, Iwonicz, czy Kamień Pomorski. Chcemy, aby rozwijały się równie dynamicznie, szczególnie pod kątem odwiedzających nas pacjentów i kuracjuszy, jak również społeczności lokalnych, które są mocno związane z uzdrowiskowym charakterem swoich miejscowości. No i oczywiście, w kontekście starzejącego się społeczeństwa i powrotu do tradycji wyjazdów do uzdrowisk w celach nie tylko zdrowotnych ale i wypoczynkowych, jeszcze mocniej otwieramy się poprzez atrakcyjne oferty, na klientów komercyjnych, nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. W dalszym ciągu będziemy promować także prozdrowotne działanie solanki oraz borowiny, a także angażować się w promocję zdrowego stylu życia w każdym wieku. Już teraz wiemy, jak dużym zainteresowaniem cieszą się pakiety, dlatego - w zależności od potrzeb - będziemy tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę, nie tylko w zakresie leczniczym. Warto tu podać przykład np. z uzdrowiska Konstancin-Zdrój. Zachęciliśmy Gości np. do wypożyczania koszy piknikowych, przez co mieszkańcy Warszawy i okolicznych miejscowości chętnie wybierali aktywny wypoczynek rowerowy, który wieńczyła wizyta w konstancińskiej tężni. To po raz kolejny dowodzi, że uzdrowisko jest dla wszystkich, nie tylko dla ludzi wymagających pomocy medycznej. Taką linię zdecydowanie będziemy kontynuować we wszystkich obiektach w 2018 r. Chcemy, aby nasze uzdrowiska były kojarzone z miejscem, które jest dla wszystkich - komentuje Piotr Marczyk.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotel rok podsumowanie qubus hotels zdrojowa invest uzdrowisko hotel mikołajki




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję