Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Ministerstwo Rozwoju wydało wytyczne dla hotelarzy
Od 4 maja br. otwierają się hotele oraz inne obiekty oferujące miejsca noclegowe. Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym i przedstawicielami zainteresowanych środowisk przygotowało wytyczne dla poszczególnych branż. Ich celem jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka zakażenia koronawirusem.
Szczegółowe informacje są dostępne pod adresem www.gov.pl
Jakie wytyczne przygotowało ministerstwo dla hotelarzy?
Nowe zasady funkcjonowania
Usługi hotelarskie i noclegowe będą mogły być świadczone pod warunkiem zachowania szczególnych zasad bezpieczeństwa. Ograniczona będzie liczba gości, którzy jednocześnie mogą znajdować się w obiekcie. Ich właściciele powinni umieszczać w widocznym miejscu (przed wejściem i w recepcji) informację o maksymalnej liczbie klientów, którzy mogą jednocześnie przebywać w danej części budynku. Każdy obiekt będzie musiał stosować iloraz: liczba pokoi razy dwie osoby.
MR zaleca także ograniczenie do minimum czasu przebywania gościa przy recepcji. Bezwzględny zakaz przebywania w hotelu, obiekcie czy pensjonacie będzie dotyczył osób tam nie zakwaterowanych.
Konieczne będzie również umieszczenie na terenie hotelu/pensjonatu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind oraz przy wyjściu z toalet.
Ministerstwo rekomenduje zapewnienie możliwości zakupu maseczek ochronnych w recepcji. Po każdym kliencie zaleca się rutynowe sprzątniecie pokoju i dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki oraz gruntowne wywietrzenie pomieszczenia. Pokój można ponownie wynająć po zakończeniu dezynfekcji. Resort rozwoju zaleca również dezynfekcję sprzętów hotelowych udostępnianych gościom (np. rower, kajak itp.) po każdym użyciu.
Personel sprzątający powinien być wyposażony i przestrzegać używania jednorazowej maseczki, rękawiczek, a w razie potrzeby jednorazowego fartucha z długim rękawem. Jednocześnie sprzątanie pokoi będzie się odbywało jedynie na życzenie klienta.
Ze względów bezpieczeństwa nie będzie możliwości spożywania posiłków w częściach restauracyjnych, natomiast będą mogły one być wydawane bezpośrednio do pokoi. Wspólne sale telewizyjne, pokoje/sale zabaw dla dzieci, baseny, sauny, dyskoteki oraz inne przestrzenie w których mogą tworzyć się skupiska ludzi, będą wyłączone z użytkowania do czasu wejścia w kolejną fazę odmrażania.
Wytyczne dla pracowników
Odpowiednie zasady dotyczące bezpieczeństwa i higieny oraz stosowania procedur zapobiegawczych będą obowiązywały także pracowników i obsługę hoteli, obiektów i pensjonatów.
Ministerstwo proponuje między innymi:
- zwiększenie odległości między pracownikami i zachowanie bezpieczeństwa pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (minimum 2 m);
- podzielenie zmian w pracy, aby zwiększyć bezpieczeństwo pracowników przebywających w danym momencie na terenie obiektu;
- zmniejszenie liczby pracowników korzystających w tym samym czasie ze wspólnych obszarów - np. stołówki pracowniczej, szatni. Zalecamy, aby liczba osób z nich korzystających umożliwiała zachowanie dystansu społecznego min. 2 m;
- zapewnienie, w miarę możliwości, wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń;
- ograniczenie do niezbędnego minimum spotkań i narad wewnętrznych. Powinny one być przeprowadzane przy otwartych oknach z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 2 m), ale preferowany jest kontakt telefoniczny oraz mailowy;
- ograniczenie korzystania przez pracowników z przestrzeni wspólnych, w tym: wprowadzenie różnych godzin przerw, zmniejszenie liczby pracowników korzystających ze wspólnych obszarów w danym czasie (np. przez rozłożenie przerw na posiłki).
Ministerstwo podkreśla, że stopniowy powrót do normalności nie zwalnia nas ze stosowania podstawowych zasad bezpieczeństwa, takich jak zachowywanie dwumetrowej odległości od innych w przestrzeni publicznej, zasłanianie ust i nosa w miejscach publicznych, przestrzeganie zasad sanitarnych w miejscach publicznych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wytyczne dla hotelarzy
[2020-05-03 14:33 178.37.158.*]
W rozporządzeniu jest też zakaz otwierania biur podróży w galeriach handlowych... odpowiedz »
Ministerstwo Rozwoju wydało wytyczne dla hotelarzy
[2020-05-14 02:00 188.146.228.*]
Jak te przepisy mają się do wycieczki szkolnej ? Przy tak sformułowanych zaleceniach nikt nie zdecyduje się jechać z młodzieżą. Czy w takiej sytuacji hotelarz może zatrzymać zadatek ? Dotyczy wyjazdu pod koniec maja 2020. odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Jak będzie wyglądał przemysł spotkań w 2018?
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
IGHP: Hotele nie są ogniskami koronawirusa
Luty w Rainbow lepszy nawet niż w 2019 roku
POT zachęca do spędzania urlopu na wsi
Kasprowy Wierch najlepiej rozpoznawalnym ośrodkiem narciarskim
Koniunktura dla biur podróży poprawia się?
Które popularne wśród Polaków kierunki wakacyjne najmocniej zmieniają ceny?
Nowa atrakcja turystyczna w Chorwacji
Rozporządzenie w sprawie unijnych certyfikatów szczepień podpisane
Avis wyłącznym dostawcą usług wynajmu samochodu dla pasażerów Etihad
Które kraje są najbardziej przyjazne dla turystów LGBT?
Cypr znosi ograniczenia wjazdowe
Port lotniczy Krasnojarsk drugą bazą rosyjskiego przewoźnika
NIK: zmarnowany czas w walce ze smogiem
Firmy z branży HoReCa zmierzyły się w regatach hotelarzy
Prezes portu lotniczego w Łodzi odwołany
Hotelarze podsumowują ubiegły rok i zdradzają plany na obecny
Czy ktoś może polecić jakieś fajne biuro z Wrocławia?