TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






IATA: silne ożywienie podróży lotniczych

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) ogłosiło dane dotyczące przewozów lotniczych za czerwiec 2022 r.


Z danych wynika, że ożywienie w podróżach lotniczych pozostaje silne.

Całkowity ruch lotniczy w czerwcu 2022 roku (mierzony wskaźnikiem RPK) wzrósł o 76,2% w porównaniu z czerwcem 2021 roku. W skali globalnej ruch jest obecnie na poziomie 70,8% poziomu sprzed kryzysu.

Krajowe połączenia lotnicze w czerwcu 2022 r. wzrosły o 5,2% w porównaniu do okresu sprzed roku. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniła się silna poprawa na większości rynków w połączeniu ze złagodzeniem niektórych ograniczeń związanych z koronawirusem na chińskim rynku krajowym. Całkowity ruch krajowy w czerwcu 2022 r. był na poziomie 81,4% poziomu z czerwca 2019 r.

Międzynarodowy ruch lotniczy wzrósł o 229,5% w porównaniu z czerwcem 2021 r. Do ożywienia przyczynia się zniesienie ograniczeń w podróżowaniu w większości rejonów Azji i Pacyfiku. Wskaźnik RPK dla połączeń międzynarodowych z czerwca 2022 r. osiągnął 65,0% poziomu z czerwca 2019 r.

Popyt na podróże lotnicze pozostaje silny. Po dwóch latach blokad i ograniczeń granicznych ludzie korzystają ze swobody podróżowania, gdzie tylko mogą Wraz z rozpoczęciem letniego sezonu turystycznego na półkuli północnej, sprawdzają się przewidywania, że zniesienie ograniczeń w podróżowaniu wyzwoli potok skumulowanego popytu. Jednocześnie, zaspokojenie tego popytu okazało się wyzwaniem i prawdopodobnie będzie nim nadal. Tym bardziej należy nadal wykazywać elastyczność w zakresie zasad korzystania z przydziałów czasu na start lub lądowanie. Zamiar Komisji Europejskiej, aby powrócić do obowiązującego od dawna wymogu 80-20 jest przedwczesny. Wystarczy spojrzeć na problemy, z jakimi borykają się linie lotnicze i ich pasażerowie w niektórych węzłowych portach lotniczych. Te porty lotnicze nie są w stanie utrzymać zadeklarowanej przepustowości nawet przy obecnym progu 64% przydziałów czasu na start lub lądowanie i przedłużyły niedawno obowiązujące limity pasażerów do końca października. Elastyczność jest nadal niezbędna dla wsparcia udanego ożywienia gospodarczego. Ograniczając liczbę pasażerów, lotniska uniemożliwiają liniom lotniczym korzystanie z silnego popytu. Lotnisko Heathrow próbowało obwiniać linie lotnicze za zakłócenia. Jednak dane dotyczące poziomu usług za pierwsze sześć miesięcy tego roku pokazują, że zawiodły one żałośnie, jeśli chodzi o zapewnienie podstawowych usług i nie osiągnęły swojego celu w zakresie usług bezpieczeństwa pasażerów. Dane za czerwiec nie zostały jeszcze opublikowane, ale spodziewamy się, że pokażą najniższy poziom usług świadczonych przez lotnisko od początku istnienia rejestrów - powiedział dyrektor generalny IATA Willie Walsh.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
międzynarodowe zrzeszenie przewoźników lotniczych iata ruch lotniczy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję