Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Psycholog/Pedagog/Socjoterapeuta/ 28.02-2.03
- Poszukiwana pielęniarka/ratownik med.
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- rozszerzenie oferty, przewodnictwo
- Kraków- specjalista d/s turystyki
- Doradca Klienta d/s turystyki PRUSZKÓW
- Rezydent Hotelowy GRECJA
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Pracownik Obsługi Agencyjnej
- Praca na Kaszubach, recepcja, kuchnia, bar port
Horeca wciąż z długami
Gastronomia i hotelarze nie mieli łatwych ostatnich lat. Widmo kryzysu nie pozwala odbudować biznesu, a informacje o zadłużeniu potwierdzają, że sytuacja się nie poprawia.
Według BIG i BIK przeterminowane długi przedsiębiorców prowadzących działalność związaną z zakwaterowaniem, są nadal wyjątkowo wysokie (choć spadły w ciągu roku o 3,8%) i na koniec lutego 2023 r. wyniosły niecałe 980 mln zł. Natomiast gastronomia goni hotelarzy z 800 mln przeterminowanych zobowiązań na koniec marca i nastąpił tutaj 7 procentowy wzrost w ciągu roku.
Gastronomia zmaga się z utrzymującymi się wysokimi cenami produktów żywnościowych, energii, paliwa i pracy. Nie pomaga obowiązujący zerowy VAT na żywność, w praktyce oznacza bowiem brak możliwości odliczenia podatku płaconego przez przedsiębiorców. Kluczowy problem stanowi też spadek liczby klientów, w których podobnie jak w biznes uderza wzrost cen.
Większe koszty życia przekładają się na ograniczenie wydatków Polaków na przyjemności, w tym bywanie w restauracjach i kawiarniach. Z badania "Problemy finansowe i zadłużenie Polaków", zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że na taki luksus pozwala sobie trzy czwarte społeczeństwa. Wśród tych, którzy chodzą do barów czy restauracji, albo zamawiają posiłki do domu, niemal połowa obecnie wydaje na ten cel mniej. Na największe cięcia zdecydowały się osoby między 35 a 44 rokiem życia (51 proc.) oraz pokolenie 45-54 latków (43 proc.).
Wystarczy przytoczyć, że od marca 2022 do marca 2023 tylko żywność zdrożała o niemal 25 proc. Wzrost cen podstawowych składników, bez których nie da się przygotować jakiekolwiek dania, okazał się najwyższy na całej liście towarów i usług. Zaś swoje ceny gastronomia i hotele podniosły w tym czasie o 16,9 proc. Dla części klientów to za dużo, by dalej równie często chodzić do restauracji, ale dla wielu firm gastronomicznych za mało, by przetrwać mówi prof. Waldemar Rogowski, główny analityk BIG InfoMonitor.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział hotele, pensjonaty:
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Starsze aktualności:
Turystyka z gorszą obsługą
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
B&B HOTELS wchodzi na nowe
IGHP walczy o odmowę zatwierdzenia tabeli opłat za prawa autorskie i pokrewne
IATA: silne ożywienie podróży lotniczych
Obłożenie apartamentów w lecie nie zachwyca
Jak będzie wyglądał przemysł spotkań w 2018?
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
IGHP: Hotele nie są ogniskami koronawirusa
Rozpoczęła się druga edycja konkursu Kompasy Vistuli
Polak wśród finalistów S.Pellegrino Young Chef 2018 Grand Finale
IGHP: słabe nastroje w hotelach, Bon Turystyczny nie poprawił sytuacji
Koniunktura dla biur podróży poprawia się?
Które popularne wśród Polaków kierunki wakacyjne najmocniej zmieniają ceny?
Nowa atrakcja turystyczna w Chorwacji
Rozporządzenie w sprawie unijnych certyfikatów szczepień podpisane
sprzedam wakcje w sharm w czerwcu
weekend majowy 2010 PRAGA - CZECHY HOTEL 1/2* lub PENZION 1/
Singapore Airlines liderem rankingu Travellers Choice 2019
ZPP: Licznik Strat Lockdownowych pokazuje coraz większe sumy
Ministerstwo Rozwoju wydało wytyczne dla hotelarzy
Cypr znosi ograniczenia wjazdowe
Port lotniczy Krasnojarsk drugą bazą rosyjskiego przewoźnika
NIK: zmarnowany czas w walce ze smogiem