Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Wpis na Facebooku może zaważyć na wyroku sądowym
Wymagania turystów bywają zbyt wysokie w stosunku do tego co określa umowa o świadczenie usług turystycznych. Czasem niewielki szczegół może zaważyć o tym jak zostanie rozpatrzona reklamacja, a nawet na wyroku sądowym.
Przed Sądem Rejonowym w Poznaniu odbyła się rozprawa przeciwko jednemu z organizatorów turystyki, wtoczona z powództwa turystów, którzy wyjechali z tym biurem do Kenii.Po powrocie złożyli reklamację u touroperatora, a następnie wnieśli pozew do sądu, skarżąc się m.in. na standard zakwaterowania, wyżywienie, animacje, zanieczyszczoną plażę, brak kortu tenisowego, brak instytucji rozrywkowych. Oprócz zwrotu części poniesionych kosztów, powodowie domagali się zadośćuczynienia za zmarnowany urlop w wysokości po 1000 złotych na każdego z nich (powodów było troje).
Sąd uznał roszczenie za częściowo uzasadnione, ale tylko w zakresie dotyczącym zakwaterowania, oraz braku baru na plaży (co nie było zgodne z umową). Zasadne były częściowo zastrzeżenia powodów co do warunków pobytu w hotelu . W pozwie powodowie podnosili, że braki w tej kwestii obejmowały: uszkodzenia, robactwo, przykre zapachy. Wskazać należy, iż w toku procesu ustalono, że powodowie wykazali, że warunki pobytu w pokoju hotelowym, który obejmował 4 dni nie był komfortowy, z uwagi na występujące robactwo; a podczas drugiej części pobytowej, z uwagi na zły stan łazienki. Okoliczności te zostały wykazane zeznaniami powodów, a także dokumentacją fotograficzną, a nadto co do stanu łazienki znalazły potwierdzenie w stanowisku pozwanego wyrażonym w piśmie z dnia 11 lutego 2013 r. będącym odpowiedzią na reklamację powodów. - uznał Sąd. Zarzuty co do pozostałych zastrzeżeń Sąd w Poznaniu uznał za zbyt słabo udowodnione. W niektórych przypadkach powodowie zgłaszali roszczenia do kwestii, które nie były przedmiotem zawartej z biurem podróży umowy. Sąd przyznał powodom świadczenie w wysokości 2.372,23 zł, które obejmowało łącznie 15 % wartości imprezy. Wyrok nie jest prawomocny, z jego uzasadnieniem można zapoznać się pod adresem orzeczenia.ms.gov.pl
Najciekawszą częścią orzeczenia natomiast było roszczenie zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Tutaj sprawa rozbiła się o jeden szczegół - po zakończeniu wyjazdu powódka wrzuciła na swój facebookowy profil zdjęcie z rzeczonego urlopu z komentarzem "Było zajefajnie". Z tego materiału wynika, że w trakcie wyjazdu powódka przyjemnie spędzała czas na safari, a już po wycieczce posumowała ją krótkim, aczkolwiek zwięzłym wpisem " Było zajefanie"; treść tej informacji wskazuje na dwie istotne okoliczności: po pierwsze ewidentnie wyraża zadowolenie z ww. pobytu w Kenii, a po drugie zawiera określenie jednoznacznie zaznaczające, że w ten sposób oceniono cały wyjazd jako sprawiający przyjemność ("było"). Ponadto zaznaczenia wymaga, że zeznania powoda z dnia 31 maja 2016 r. wktórych wskazał, że neguje cały przebieg imprezy, że wszystko było nie tak jak miało być (za wyjątkiem dowiezienia powodów do Kenii), wskazuje na przesadne, zniekształcające faktyczny obraz przebiegu wyjazdu powodów uczyniony na potrzeby niniejszego proces - uznał sąd. Z tego powodu oddalił powództwo o zadośćuczynienie.
Media społecznościowe mają coraz większy wpływ na nasze życie. Niekoniecznie rozsądne jest chwalenie się udanym wyjazdem, w sytuacji, gdy składa się reklamację. Dla biur to wskazówka, aby w miarę możliwości sprawdzać co klienci, zwłaszcza, ci którzy składają reklamacje, publikują na facebooku. Nie zawsze jest to możliwe, np. ze względu na ustawienia prywatności poszczególnych użytkowników. Niekiedy jednak facebookowe posty mogą zaważyć na wyroku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Turyści nie dostali zadośćuczynienia przez Facebooka
[2017-07-03 09:59 80.52.226.*]
FANTASTYCZNIE!
To takie polskie ( wzięło się od prawników zachodnich - a wiadomo- któż to...)- nażreć się, itp.., nachlać się - a potem - nie zapłacić, albo zatłuc usługodawcę.
To zupełnie jak Stalin ( a za nim stał.....) wytłukł mądrych - a potem musiał całować w d.. doły społeczne i ZSSR stało się .....zadupiem świata.
Dzięki takiemu nastawieniu tych "roszczących mądralińskich" i "mądrych prawników" - brak chętnych do pracy w hotelarstwie, a tylko będzie można albo w hotelach 5* lub w szarej strefie, bo to ona dzięki mim tak się rozwija. No chociaż coś rozwija się w Polsce! odpowiedz »Turyści nie dostali zadośćuczynienia przez Facebooka
[2017-07-04 09:53 78.11.48.*]
Brawo sąd! Chociaz jedna pozytywna wiadomość z frontu walki z cwaniactwem i chorą mentalnością. odpowiedz »
Turyści nie dostali zadośćuczynienia przez Facebooka
[2017-07-04 14:38 178.36.47.*]
Brawo Sąd. Brawo Fb. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Singapore Airlines liderem rankingu Travellers Choice 2019
ZPP: Licznik Strat Lockdownowych pokazuje coraz większe sumy
Ministerstwo Rozwoju wydało wytyczne dla hotelarzy
Cypr znosi ograniczenia wjazdowe
Port lotniczy Krasnojarsk drugą bazą rosyjskiego przewoźnika
IGHP walczy o odmowę zatwierdzenia tabeli opłat za prawa autorskie i pokrewne
IATA: silne ożywienie podróży lotniczych
Obłożenie apartamentów w lecie nie zachwyca
Jak będzie wyglądał przemysł spotkań w 2018?
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
IGHP: Hotele nie są ogniskami koronawirusa
Luty w Rainbow lepszy nawet niż w 2019 roku
sprzedam wakcje w sharm w czerwcu
weekend majowy 2010 PRAGA - CZECHY HOTEL 1/2* lub PENZION 1/
Rozpoczęła się druga edycja konkursu Kompasy Vistuli
Polak wśród finalistów S.Pellegrino Young Chef 2018 Grand Finale
IGHP: słabe nastroje w hotelach, Bon Turystyczny nie poprawił sytuacji
Koniunktura dla biur podróży poprawia się?
Które popularne wśród Polaków kierunki wakacyjne najmocniej zmieniają ceny?
Nowa atrakcja turystyczna w Chorwacji