Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Sztuczna inteligencja zastąpi pracowników biur podróży?
Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie i ma wpływ także na coraz więcej firm turystycznych. Czatboty na stronach biur podróży są już niemal codziennością. Jeden z dużych, niemieckich touroperatorów poszedł jeszcze dalej.
Jak podaje niemiecki branżowy portal Travel Talk, jeden z tamtejszych touroperatorów jest w fazie testów wdrażania sztucznej inteligencji do rozpatrywania reklamacji. Niestety portal nie podaje, o którego konkretnie organizatora chodzi. Jak wskazuje jeden z managerów biura, praca w dziale reklamacji jest bardzo stresująca i firma borykała się z problemem dużej rotacji pracowników, którzy często nie wytrzymywali nerwowo, kontaktu z rozżalonym i niejednokrotnie wściekłym klientem. Każdorazowe wdrażanie nowego pracownika, który i tak odchodził po kilku miesiącach pracy to spore koszty dla firmy, która postanowiła rozwiązać ten problem za pomocą sztucznej inteligencji.
Zmieni się sposób zgłaszania reklamacji, które będą wpływać za pomocą formularza na stronie internetowej organizatora. Będzie także opcja dodania fotografii. Dane z formularza będą analizowane za pomocą specjalnego algorytmu sztucznej inteligencji, który został wytrenowany na tysiącach odrzuconych roszczeń. W ten sposób rozpatrywanie reklamacji ma się odbywać dużo szybciej, a problemy klientów nie będą już martwić pracowników organizatora.
Jeśli testy zostaną zakończone pomyślnie, być może od przyszłego roku reklamacje klientów będą rozpatrywane tylko automatycznie. Ta tendencja jest trochę niepokojąca, bo przyszłości postępująca automatyzacja może pozbawić pracy wiele osób, także w turystyce.
Niniejszy tekst powstał 1 kwietnia i stanowi żart - więcej informacji Podsumowujemy primaaprilisowe żarty
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Oddalono skargę do przetargu w Porcie Lotniczym Gdańsk
Problemy pracodawców z branży turystycznej tematem konferencji
Turyści będą mogli zwiedzić dotychczas niedostępne miejsca na Wawelu
Wyjazdy letnie ustępują miejsca zimowym
Rośnie zainteresowanie piwami bezalkoholowymi
Nieco dziurawa tarcza dla turystyki trafi do Senatu
Piloci Ryanaira wywalczyli podwyżki
WYTWÓRNIA WYPRAW ZAPRASZA NA SZALONEGO SYLWESTRA
Co Polacy wybrali na Sylwestra?
Ceny wyjazdów nie stoją w miejscu
Terrorysta zaatakował we Francji
UFG: sprawdzajmy organizatorów wyjazdów
Obniżone opłaty dla przewoźników na dworcu Warszawa Zachodnia
Czechy odnotowały wzrost liczby turystów
W ciągu trzech lat może zabraknąć pilotów
Nowy system usprawni pracę TFG?
Lizbona: Zabezpieczono popularne wśród turystów miejsca
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla turystów
Polskie rzeki przyciągną turystów?
Zakaz handlu - planowanie wakacji zamiast zakupów?
Konkurs dla turystow, do wygrania nagrody