Huawei współpracuje z jednym z ważniejszych międzynarodowych lotnisk
Wymaganiom ciągle zwiększającej się liczby pasażerów można sprostać tylko dzięki ulepszeniu centrum danych. Z tego powodu firma Dubai Airports uruchomiła program DXB Plus, którego celem jest wykorzystanie innowacyjnych technologii zwiększających przepustowość węzła lotniczego.
Wiąże się to z budową pierwszego na świecie kompleksu modułowego centrum danych (MDCC), który oparto na rozwiązaniu FusionModule1000B firmy Huawei. Władze portu lotniczego w Dubaju szacują, że roczny ruch pasażerski na lotnisku wzrośnie z 83,6 mln w 2016 r. do 118 mln w 2025 r. Ponadto zbliża się wystawa Expo Dubai 2020, która ma przyciągnąć ok. 20 milionów podróżnych z zagranicy.
W porcie lotniczym w Dubaju pozostało niewiele miejsca na dalszą rozbudowę infrastruktury, dlatego też Dubai Airports łączy siły z najważniejszymi firmami na rynku w celu opracowania innowacyjnych produktów i usprawnień operacyjnych, które zaspokoją ambicje sektora i zapewnią stały wkład w gospodarkę Dubaju - komentuje Peter Moore, dyrektor ds. rozwoju w Dubai Airports.
MDCC rozwiązuje problem braku miejsca i pozwala zaoszczędzić prawie połowę czasu i środków potrzebnych do zbudowania tradycyjnego centrum danych. Szacuje się, że projekt zostanie ukończony w ciągu 10 miesięcy.
Modułowe centrum danych
Rozwiązanie FusionModule1000B składa się z 23 prefabrykowanych modułów wielkości kontenera wykorzystujących szeroką gamę najnowocześniejszych technologii w celu poprawy efektywności energetycznej. Klimatyzator rzędowy o zmiennej częstotliwości, wysokowydajny modułowy UPS i obudowa korytarza mogą zmniejszyć współczynnik zużycia energii (power usage effectiveness, PUE) do poziomu poniżej 1,6 - jest to o 30% lepszy wynik niż w przypadku tradycyjnego centrum danych. Oszczędność energetyczna nie odbija się jednak negatywnie na mocy. MDCC został zaprojektowany w taki sposób, aby mógł pomieścić 100 szaf serwisowych o mocy do 10 kW na szynę w jednej szafie. Maksymalna moc centrum danych Huawei wynosi 1 MW.
MDCC uzyska certyfikat Uptime Institute na Poziomie III (Tier III) w zakresie projektowania i budowy. Oznacza to przyjęcie długookresowej strategii działania, która charakteryzuje się bardzo krótkimi przestojami w pracy. Aby otrzymać pełne certyfikaty Poziomu III, centrum danych musi zapewnić dostępność na poziomie 99,98% oraz roczny czas przestoju wynoszący 1,6 godziny.
Huawei wyposażył nowy kompleks centrum danych w inteligentny system zarządzania NetEco, który upraszcza eksploatację i konserwację (O&M) oraz redukuje koszty związane z zarządzaniem. Rozmiar prefabrykowanych modułów jest zgodny z normami ISO, dzięki czemu pojemność można łatwo zwiększyć poprzez dodanie wymaganych modułów. W porównaniu z tradycyjnymi centrami obliczeniowymi, pozwala to na elastyczną rozbudowę i oszczędza koszty inżynieryjne oraz powierzchnię.
Stowarzyszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) przeprowadziło w 2016 r. ogólnoświatowe badanie mające na celu dostarczenie wskazówek i sugestii dla działania portów lotniczych. Wyniki pokazują, że 64% respondentów woli wsiąść na pokład samolotu przy użyciu elektronicznych kart pokładowych w telefonie komórkowym, 39% woli elektroniczne etykiety bagażowe, a 61% oczekuje, że będzie mogło śledzić bagaż przez cały czas podróży, podobnie jak można namierzać przesyłki kurierskie. Ponadto 47% respondentów ma nadzieję, że czas na odprawę bagażową zostanie ograniczony do trzech minut, a 52% stwierdziło, że akceptowalny czas oczekiwania w kolejkach w przypadku wyjazdu za granicę wynosi od 5 do 10 minut.
Aby przyspieszyć procedury kontroli paszportów, na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju (DXB) wdrażane są inteligentne bramki (smart gates). Pasażer posiadający dowód osobisty Zjednoczonych Emiratów Arabskich lub paszport biometryczny może w ciągu kilku sekund ominąć długie kolejki i zakończyć proces odprawy. Usługa Smart Gate pozwala zaoszczędzić czas pasażerów i pomaga lotnisku utrzymać lepszą przepustowość.
Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) pomagają w budowie inteligentnych portów lotniczych
Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Komunikacyjnego (SITA) do budowy dynamicznego, wydajnego oraz inteligentnego lotniska, które będzie w stanie sprostać przyszłym wymaganiom potrzebne są technologie informacyjno-komunikacyjne. Z tego powodu wykorzystuje się m.in. chmurę obliczeniową czy Big data. Technologie LTE pomagają zapewnić zasięg sieci, z kolei Internet rzeczy (IoT) wspiera połączone i inteligentne urządzenia. Wszystkie te osiągnięcia są nierozerwalnie związane z przechowywaniem, przesyłaniem i przetwarzaniem informacji. Centrum danych jest zatem nieodłącznym elementem infrastruktury.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Uszkodzenie opony na pasie startowym można uznać za okoliczność nadzwyczajną?
KE chce usprawnienia systemu zarządzania ruchem lotniczym
Polacy zainteresowani koronacją?
Informacja GIS dla przedsiębiorców w sprawie kontroli szczepień
Przedsiębiorcy zaniepokojeni zapowiedziami ministra zdrowia
Kolejne miasta odpowiedzą za smog?
Sfinks Polska planuje nowy program motywacyjny
Hotelarze z optymizmem patrzą w Nowy Rok
Liczba przyjazdów turystycznych poprawia się, ale ciągle jest dużo poniżej poziomu sprzed pandemii
Jest nowy wiceminister odpowiedzialny za turystykę
TSUE: przewoźnik musi wskazać w cenie m.in. opłatę za płatność kartą
1/4 Polaków nigdzie nie wyjedzie, a większość oszczędza
Accor wzywa do sprzedaży akcji Orbis
Nowe egipskie lotnisko zacznie przyjmować turystów