Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
IATA: Przewoźnicy zarobią więcej w 2020 r.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) przewiduje, że światowa branża lotnicza osiągnie zysk netto w wysokości 29,3 mld USD w 2020 r., co oznacza poprawę w stosunku do zysku netto w wysokości 25,9 mld USD oczekiwanego w 2019 r. (skorygowanego w dół z 28 mld USD prognozowanych w czerwcu).
Najważniejsze prognozy IATA na 2020 r. to:
- Zwrot z zainwestowanego kapitału wyniesie 6,0% (wzrost z 5,7% oczekiwanych w 2019 r.).
- Marża zysku netto prognozowana jest na poziomie 3,4% (wzrost z 3,1% w 2019 r.).
- Całkowite przychody przemysłu osiągną 872 mld USD (+4,0% w stosunku do 838 mld USD w 2019 r.).
- Koszty operacyjne przemysłu wzrosną o 3,5% do 823 mld USD z 796 mld USD w 2019 roku.
- Liczba pasażerów osiągnie 4,72 mld (wzrost o 4,0% z 4,54 mld w 2019 r.).
- Tonaż przewożonego ładunku ma osiągnąć wartość 62,4 mln ton, co oznacza wzrost o 2,0% w stosunku do 61,2 mln ton przewożonych w 2019 r., co było najniższą wartością od trzech lat.
- Silniejszy wzrost gospodarczy powinien wspierać ruch pasażerski, wskaźnik RPK wzrośnie o 4,1% podobnie jak w 2019 r. (4,2%), ale poniżej tendencji historycznych.
- Średni zysk netto na odlatującego pasażera jest prognozowany na 6,20 USD (5,70 USD w 2019 r.)
Wyniki gospodarcze w 2019 r. były słabsze niż przewidywano w okresie objętym prognozą czerwcową. Odpowiada to słabszemu wzrostowi światowego PKB w wysokości 2,5% (w porównaniu do 2,7% prognozowanych w czerwcu) i wzrostowi światowego handlu w wysokości zaledwie 0,9% (w porównaniu do 2,5% prognozowanych w czerwcu). Te negatywne zmiany przyczyniły się do zmniejszenia popytu na towary i pasażerów oraz związanego z tym słabszego wzrostu przychodów, ponieważ stopy kapitalizacji pasażerów spadły o 3,0%, a stopy kapitalizacji towarów - o 5,0% w porównaniu z 2018 r. W związku z tym, że stopy kapitalizacji dla pasażerów i towarów zmniejszyły się o 5,0% w porównaniu z 2018 r., w 2010 r. stopa kapitalizacji dla towarów zmniejszyła się o 5,9%.
Koszty operacyjne nie wzrosły tak bardzo, jak przewidywano (3,8% w porównaniu do 7,4% prognozy z czerwca), głównie z powodu niższych niż oczekiwano kosztów paliwa, ale to nie wystarczyło, aby zrównoważyć spadek przychodów.
Spowolnienie wzrostu gospodarczego, wojny handlowe, napięcia geopolityczne i niepokoje społeczne, a także utrzymująca się niepewność co do Brexitu, przyczyniły się do stworzenia trudniejszego niż oczekiwano otoczenia biznesowego dla linii lotniczych. Jednak przemysłowi udało się osiągnąć dekadę na plusie , ponieważ restrukturyzacja i cięcia kosztów nadal przynosiły dywidendy. Wydaje się, że rok 2019 będzie dnem obecnego cyklu gospodarczego, a prognozy na rok 2020 są nieco jaśniejsze. Poważnym pytaniem na rok 2020 jest to, w jaki sposób rozwinie się potencjał przewozowy, szczególnie wtedy, gdy, zgodnie z oczekiwaniami, uziemiony samolot 737 MAX powróci do służby, a opóźnione dopstawy przybędą - powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.
Przewiduje się, że PKB wzrośnie o 2,7 % w 2020 r. (nieznacznie powyżej wzrostu w wysokości 2,5 % w 2019 r.). Światowy handel wzrośnie do 3,3% z 0,9% w 2019 r., ponieważ presja wyborcza w USA przyczynia się do zmniejszenia napięć handlowych. Wzrost jest wspierany przez działania banków centralnych, jak również łagodzenie polityki fiskalnej.
Wolniejszy niż oczekiwano globalny wzrost gospodarczy w 2019 r. przyczynił się do zmniejszenia popytu na energię, przy średnich cenach ropy naftowej wynoszących około 65 USD za baryłkę, w porównaniu z 71,60 USD w 2018 r. Podaż ropy naftowej jest również obfita, co zwiększa zapasy. W rezultacie IATA oczekuje dalszego spadku cen ropy naftowej w 2020 r. do 63 USD. Oczekuje się również spadku cen paliwa lotniczego, które w 2019 r. wyniosą średnio 75,60 USD za baryłkę w porównaniu z 77 USD za baryłkę. Przewidywany rachunek za paliwo dla lotnictwa, w wysokości 182 mld USD będzie stanowić 22,1% wydatków, co oznacza spadek z 188 mld USD, czyli 23,7% wydatków w 2019 roku.
IATA oczekuje, że całkowite zatrudnienie w liniach lotniczych osiągnie 2,95 mln w 2020 r., co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu z rokiem 2019. Oczekuje się, że wydajność (ATK/pracownik) wzrośnie o 2,9% w porównaniu z 2019 r., w miarę wzrostu przepustowości. Oczekuje się, że jednostkowy koszt pracy pozostanie na niezmienionym poziomie, ponieważ lepsza wydajność rekompensuje wzrost płac.
Według prognozy, ruch pasażerski mierzony wskaźnikiem RPK wzrośnie o 4,1% w 2020 r., co odpowiada wzrostowi o 4,2% w 2019 r. W rzeczywistości maskuje to wzrost napędzany wzrostem PKB, ponieważ bazowa stopa wzrostu spadła do poziomu poniżej 4,0% w 2019 roku. Jednakże, podczas gdy przepustowość pasażerska (ASK) wzrosła o 3,5% w 2019 r., przewiduje się, że wzrośnie ona o 4,7% w 2020 r., ponieważ dostawy samolotów znacznie wzrosną, powodując spadek wskaźników wykorzystania miejsc z 82,4% w 2019 r. do 82%. W ten sposób utrzyma się presja na stopy kapitalizacji, które po spadku o 3,0% w 2019 r. powinny spaść o 1,5%.
IATA prognozuje, że europejscy przewoźnicy, w 2020 r., odnotują zysk netto w wysokości 7,9 mld USD. (wzrost z 6,2 mld USD prognozowanych na 2019 r.). Przewiduje się, że wzrost gospodarczy ulegnie poprawie, a w wyniku znacznych cięć w planach ekspansji wzrost zdolności przewozowych będzie umiarkowany, co przyczyni się do poprawy równowagi między podażą a popytem. Oczekuje się, że zysk netto na pasażera wyniesie 6,40 USD (3,6% marży netto). Ten stosunkowo dobry ogólny wynik dla regionu kryje w sobie długą listę linii lotniczych, które tylko się wyrównują lub przynoszą straty.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział aktualności dnia:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Krakowska restauracja z gwiazdką Michelin
Wielka Brytania wprowadza kwarantannę dla przyjeżdżających m.in. z Polski
Weekend majowy kusił niskimi cenami w biurach podróży
Enter Air podpisuje nową umowę z Itaką
Straż Graniczna zapowiada usprawnienie kontroli
Jesienią wystartuje nowy europejski przewoźnik lotniczy
TUgether: Rządowa pomoc nie dotarła do wielu potrzebujących firm
Lufthansa zacznie stopniowo wznawiać połączenia
Kontrole na granicy ze Słowacją przedłużone
Wyrok sądu może utrudnić życie firmom zajmującym się odszkodowaniami za opóźnione loty
Upadły przewoźnik wznowi działalność?
Polskie Marki Turystyczne rozdane