Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Sieć gastronomiczna zapowiada otwarcia nowych lokali
Salad Story, polska sieć typu fast food ze zdrową żywnością właśnie otworzyła 2 nowe restauracje. Do końca 2023 roku chce rozbudować sieć z 41 do 57 lokali. Wystartowała emisja crowdfundingowa spółki o celu 3,2 mln zł, prowadzona we współpracy z Beesfund. W planie debiut na NewConnect.
Pomysł na Salad Story powstał w 2006 roku, gdy rynek zdrowego jedzenia praktycznie w Polsce nie istniał. Anna Krajewska po urodzeniu dziecka postanowiła rozpocząć swoje życie zawodowe od nowa. Obserwacje warszawskiego rynku jedzenia na mieście przekuła w koncept gastronomiczny, który dziś liczy 41 lokali i notuje średnio 40-45 mln zł przychodu rocznie. W tamtym czasie w stolicy brakowało miejsc, gdzie można zjeść szybko, zdrowo i w rozsądnej cenie, a sałatka kojarzyła się z przekąską lub dodatkiem do dania głównego. Do swojego pomysłu przekonałyśmy z ówczesną wspólniczką dyrekcję działu wynajmu powierzchni w powstającej właśnie galerii w topowej warszawskiej lokalizacji. Na prezentację zabrałyśmy kosz z naszym jedzeniem - opowiada Anna Krajewska, założycielka i prezes Salad Story. ak 2007 roku w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie powstała pierwsza restauracja Salad Story, gdzie sałatki w dużych porcjach odpowiadających wielkości obiadu są do dziś robione na oczach gości i dostępne szybko w food courtowej formie.
Rok 2020 przyniósł załamanie w gastronomii, które odczuła także firma Salad Story. Z pandemii wyszliśmy silniejsi. Dostosowaliśmy nasz model biznesowy do sprzedaży zdalnej i uruchomiliśmy cloud kitchens. Dla optymalizacji kosztów zrezygnowaliśmy z kilku najmniej dochodowych lokali własnych i franczyzowych, a zaplecze produkcyjne skoncentrowaliśmy w jednej kuchni centralnej - wylicza Mariusz Bocian, dyrektor operacyjny w Salad Story. W czasie lockdownu spółka uruchomiła też wirtualną markę Haru Ramen&More.
Optymalizacja przyniosła efekty. W 2021 roku sprzedano ponad 800 tys. sałatek i ponad 430 tys. wrapów. Firma zanotowała obrót 41,42 mln zł przychodów, a rok zamknęła zyskiem 3,17 mln zł. - Na odzyskaniu poziomu przychodów sprzed lockdownu zaważyło drugie półrocze 2021, w którym obrót przekroczył 24 mln zł. Zysk netto wyniósł 4,64 mln zł i pozwolił nadrobić stratę z pierwszych miesięcy ubiegłego roku - wyjaśnia Dariusz Strojewski, dyrektor finansowy w Salad Story.
Właśnie ruszyły dwie nowe restauracje Salad Story: przy ul. Rydygiera w Warszawie na prestiżowym osiedlu Żoliborz Artystyczny oraz w Galerii Krakowskiej.
Do końca 2023 roku sieć Salad Story powiększy się jeszcze o 16 kolejnych restauracji. Aż 13 z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne 3 lokale zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu. Plan minimum na ten rok to 7 lokali, w tym 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie - mówi Anna Krajewska.
Firma jest w trakcie m.in. rozbudowy kuchni centralnej w Warszawie i magazynów, aby sprostały skalowaniu biznesu, pracuje też nad stworzeniem platformy orderingowej w modelu e-commerce i automatyzacją obsługi online.
Salad Story SA rozpoczęła właśnie emisję akcji, wspieraną kampanią crowdfundingu udziałowego prowadzoną we współpracy z platformą Beesfund. O jej szczegółach można przeczytać na emisja.saladstory.com. W ramach finansowania społecznościowego spółka chce pozyskać 3,2 mln zł, które zasilą budżet na realizację nowej strategii.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Polacy zbyt krótko wypoczywają?
Wyjazdy tańsze niż przed rokiem
Sezon nad Odrą znów pod znakiem złotych alg?
Premier przedstawił zarys działań antykryzysowych
Władze Pragi chcą ograniczenia krótkoterminowego wynajmu
Krakowska restauracja z gwiazdką Michelin
Wielka Brytania wprowadza kwarantannę dla przyjeżdżających m.in. z Polski
Travelplanet: Ferie 2023 najchętniej w Egipcie
Nowa inwestycja na wrocławskim lotnisku
Rada UE zaktualizowała listę krajów, wobec których powinno się znosić ograniczenia podróży
Przewoźnik zawiesza połączenie z Bydgoszczy
Lufthansa zacznie stopniowo wznawiać połączenia
Kontrole na granicy ze Słowacją przedłużone