Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze franczyzowym TUI
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Stażysta/stażystka do biuro podróży Warszawa...
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań
- REZYDEN-PILOT WYCIECZEK
- Wychowawca poszukiwany - Zimowiska Zakopane 2025
- Wychowawca poszukiwany - Zimowiska Zakopane 2025
- Przewodnik - praca w Grecji
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
Hotelarze obawiają się kosztów i niskiego obłożenia
Wysokie koszty prowadzenia działalności, obłożenie poniżej oczekiwań, duża konkurencja i rosnąca popularność zagranicznych wyjazdów - właściciele obiektów noclegowych w Polsce kończą rok z mieszanymi uczuciami. Jedni planują ucieczkę do przodu i inwestycje w wyższy standard, inni rozważają zwolnienia lub nawet zamknięcie interesu. Nastroje przedstawicieli branży na koniec roku zbadał portal Nocowanie.pl.
W ankiecie przeprowadzonej wśród właścicieli obiektów przez serwis Nocowanie.pl zapytano o to, czy są oni zadowoleni z ruchu w swoim obiekcie noclegowym w mijającym roku. Ponad połowa respondentów - 51% - odpowiedziała, że nie.
Zaledwie 12% ankietowanych odnotowała w całym roku wysokie obłożenie obiektu na poziomie 76-100%. Obłożenie poniżej 50% odnotowało 42% respondentów. Ankietowani lepiej oceniają sam sezon letni, kiedy wysokim obłożeniem pochwalić się mógł co czwarty właściciel obiektu, a na bardzo niskie narzekało jedynie 12% badanych.
Przed nami jeszcze mocny finisz - zwłaszcza w górach widać spory ruch świąteczno-noworoczny, ale trzeba pamiętać, że za nami kilka trudnych sezonów. Najpierw pandemia, a potem kryzys wywołany wojną w Ukrainie, który zmusił Polaków do szukania oszczędności w warunkach wysokiej inflacji. Takich strat nie odpracowuje się z dnia na dzień podkreśla Tomasz Zaniewski, wiceprezes serwisu Nocowanie.pl.
Kilka słabych lat z rzędu to spore obciążenie, dlatego 12,5% uczestników badania rozważa całkowite wycofanie się z biznesu, a 27% tych, którzy mają pracowników, rozważa redukcję zatrudnienia.
Zdecydowana większość zamierza jednak walczyć z przeciwnościami rynku. Wśród czynników, które najbardziej zagrażają ich hotelarskiemu biznesowi - mając możliwość wybrania kilku odpowiedzi - ankietowani w większości wskazali na rosnące koszty utrzymania obiektu. Odpowiedź tę zaznaczyło aż 71% respondentów. Kolejne 24% zauważa, że polscy turyści coraz częściej decydują się na wyjazdy zagraniczne. O dużej konkurencji ze strony innych obiektów mówi 41% ankietowanych, przy czym wskazują, że nie zawsze jest to konkurencja uczciwa. Niezarejestrowane oficjalnie podmioty świadczące usługi noclegowe, które nie są obciążone kosztami stosownych ubezpieczeń, podatków czy opłat, mogą zaoferować turystom znacznie niższe ceny, niż obiekty działające w pełni legalnie.
Jak zatem hotelarze zamierzają sobie poradzić z wyzwaniami kolejnego roku? Na przykład przez podniesienie cen, co deklaruje 44% ankietowanych. Ale też przez przyciąganie turystów zagranicznych. Pomóc ma w tym tłumaczenie na języki obce ofert i internetowych witryn obiektów, nawiązanie współpracy z portalami, organizacjami i agencjami zagranicznymi, czy działania reklamowe w social media nastawione na gości z zagranicy.
Sposobem na walkę o turystów i wykoszenie konkurencji dla 38% ankietowanych ma być podnoszenie standardu obiektów noclegowych, inwestycja w remonty i dodatkowe udogodnienia.
Znaczna część ankietowanych - 27% - zamierza zwiększyć widoczność w sieci poprzez media społecznościowe czy działania SEO, a 17% chce rozwinąć programy lojalnościowe dla stałych gości. Sposobem na wzmocnienie biznesu może być też poszerzenie współpracy z lokalnymi atrakcjami i usługodawcami, czy wprowadzenie ofert specjalnych i pakietów.
Choć hotelarzom nie brakuje pomysłów na to, jak zmierzyć się z chwilowym kryzysem w branży to z dużym sentymentem wspominają czas, gdy mogli liczyć na rządowe wsparcie. O tym, że jest ono nadal potrzebne, przekonanych jest 56% ankietowanych. Pytani o to, jak miałoby ono wyglądać, podkreślają, że bon turystyczny dobrze się sprawdził i właśnie taka forma publicznej pomocy wydaje im się najlepsza, choć pojawiły się również głosy, że pomocne mogłoby być również obniżenie podatków lub dofinansowanie kosztów energii.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka wspiera 33 finał
B&B HOTELS zapowiada kolejne
Nowa dyrektor regionalna IGHP w woj.
Starsze aktualności:
B&B HOTELS wchodzi na nowe
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Majówka 2024 - taniej niż w zeszłym
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Sieć gastronomiczna zapowiada otwarcia nowych lokali
PolskiBus i FlixBus integrują system sprzedaży biletów
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC Forum
1/3 Polaków nie pojedzie na wakacje w tym roku
IATA: Przewoźnicy zarobią więcej w 2020 r.
Polacy zbyt krótko wypoczywają?
Wyjazdy tańsze niż przed rokiem
Sezon nad Odrą znów pod znakiem złotych alg?
Premier przedstawił zarys działań antykryzysowych
Władze Pragi chcą ograniczenia krótkoterminowego wynajmu
Krakowska restauracja z gwiazdką Michelin
Wielka Brytania wprowadza kwarantannę dla przyjeżdżających m.in. z Polski
Travelplanet: Ferie 2023 najchętniej w Egipcie
Nowa inwestycja na wrocławskim lotnisku
Rada UE zaktualizowała listę krajów, wobec których powinno się znosić ograniczenia podróży
Przewoźnik zawiesza połączenie z Bydgoszczy
Lufthansa zacznie stopniowo wznawiać połączenia
Gdzie można niedrogo przenocować w drodze do Włoch?