TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Air France-KLM przedstawia strategię na nadchodzące 5 lat

Podczas ostatniego spotkania zarządu Air France-KLM z inwestorami, które miało miejsce w Paryżu, linie przedstawiły swoją strategię działania i plany rozwojowe na następne pięć lat.


Podstawowym celem Grupy jest trwałe przywrócenie rentowności firmy w oparciu o nowy model działania, w interesie głównych interesariuszy: pracowników, klientów i akcjonariuszy. Plan zbudowano wokół czterech priorytetów: optymalizacja modelu operacyjnego; koncentracja na najbardziej zyskownych segmentach transportu pasażerskiego; rozwój programu lojalnościowego Flying Blue oraz takich obszarów działalności jak obsługa i konserwacja samolotów i przewóz ładunków, a także pragmatyczna analiza możliwości konsolidacji.

Działając na konkurencyjnym i szybko zmieniającym się rynku lotniczym w Europie, Grupa Air France-KLM posiada wszystkie niezbędne atuty, aby odzyskać pozycję lidera. Dzięki zaangażowaniu pracowników w Air France, KLM i Transavia, od końca 2018 roku udało nam się zrealizować podstawy do naszego długoterminowego planu. Przede wszystkim dokonaliśmy ujednolicenia floty, uprościliśmy nasz portfel marek i poprawiliśmy ich pozycję na rynku, a także dzięki nowy warunkom zatrudnienia, zyskaliśmy dodatkową elastyczność naszych zespołów. Jest to punkt wyjścia do nowej do kolejnych kroków. Zoptymalizujemy nasz model operacyjny i zwiększymy przychody, aby znacznie poprawić naszą marżę operacyjną Wszystko, co robimy, będzie wspierać nasz cel pozostania pionierem w branży, jeśli chodzi o działania na rzecz ochrony środowiska. - powiedział Benjamin Smith, Dyrektor Generalny Grupy Air France-KLM.

Budując plan na kolejne pięć lat Grupa Air France-KLM bierze pod uwagę swoje podstawowe atuty. Pierwszym z nich jest siła trzech marek: Air France, KLM i Transavia wraz z ich rozległą, uzupełniającą się siecią połączeń lotniczych. Po drugie Grupa działa w oparciu o dwa kluczowe węzły komunikacyjne w Europie o światowym znaczeniu - lotnisko w Paryżu i w Amsterdamie, a po trzecie - czerpie korzyści z potężnych partnerstw handlowych z wieloma liniami na całym świecie. Aby w pełni wykorzystać swoje aktywa, Air France-KLM musi uprościć i zoptymalizować model działania oraz skupić się na najbardziej dochodowych segmentach.

Strategia rozwoju na kolejnych pięć lat została zbudowana wokół czterech głównych priorytetów strategicznych, które będą realizowane we wszystkich trzech liniach wchodzących w skład Grupy - Air France, KLM i Transavia:

Optymalizacja modelu operacyjnego polegająca na poprawie wydajności, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów operacyjnych poprzez:

  • Zarządzanie flotą i produktem w bardziej elastyczny i optymalny sposób;
  • Uproszczenie wewnętrznych procesów w każdej linii wchodzącej w skład Grupy;
  • Przyspieszenie odnowy floty;
  • Poszukiwanie i wdrażanie dodatkowych synergii w ramach Grupy.
  • Lobbing władz francuskich w celu stworzenia bardziej konkurencyjnych warunków dla sektora lotniczego.

Koncentracja na wzroście przychodów z najbardziej rentownych segmentów przewozów pasażerskich z wykorzystaniem siły portów bazowych i znaczenia marki.

Planowane jest uproszczenie portfela marek w oparciu o trzy marki główne: Air France, KLM i Transavia, w celu lepszej identyfikacji i skuteczniejszego docierania do rentownych segmentów rynku. Po drugie, Grupa chce optymalizować siatkę połączeń, przy lepszym wykorzystaniu atutów każdej z linii. KLM będzie pracował nad dalszym wzmocnieniem swojej pozycji na lotnisku bazowym Schiphol w Amsterdamie, koncentrując się na przewozach z i do Europy. Air France będzie w dalszym stopniu wykorzystywał siłę rynku lokalnego oraz fakt, że Francja i Paryż stanowią jeden z ważniejszych na świecie kierunków docelowych. Air France wraz z Transavią planują też wzmocnienie swojej pozycji i lepsze wykorzystanie drugiego paryskiego lotniska - Orly. Głównym celem Transavii jest ugruntowanie pozycji wiodącego przewoźnika niskobudżetowego w Holandii, a także we Francji, zwłaszcza dzięki licznym bazom na terenie tego kraju. Po trzecie, Grupa zamierza także skuteczniej docierać do klientów poprzez dalszą personalizację oferty przy obniżonych kosztach sprzedaży.

Efektywne wykorzystywanie znajomość rynku i wiedzy o klientach, w celu rozwoju pozostałych obszarów biznesu Grupy, takich jak program lojalnościowy Flying Blue, przewozy cargo oraz obługa techniczna i konserwacyjna samolotów.

Możliwość dalszej konsolidacji Grupy.


Air France-KLM będzie brał pod uwagę możliwość dalszej konsolidacji w celu uzupełnienia i wzmocnienia siatki połączeń, ale pod warunkiem zachowaniu ścisłej dyscypliny finansowej.

Dyrekcja Grupy podkreśla jednocześnie, że integralną częścią strategii rozwoju firmy jest jej globalna odpowiedzialność za branżę na drodze zrównoważonego rozwoju lotnictwa europejskiego.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
air france klm transavia linie lotnicze przewoźnik lotniczy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję